Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg fikset denne skade på en vinduesstormkrog?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! Mange af jer virker som nogle praktiske mennesker - i hvert fald mere praktiske end mig og mine - så nu spørger jeg jer:

Pt. låner jeg en lejlighed, og der er sket det, at en gæst har prøvet at lukke et vindue, som var åbent og sat på stormkrog. Vedkommende bemærkede ikke stormkrogen, så da vinduet ikke umiddelbart ville lukke, troede han, at det bare bandt, og derfor hev han godt til. Derved skete der så det, at stormkrogen gik i stykker begge steder. I kan se skaden på billederne.

Hvordan fikser man sådan en skade?! (Det er ikke godt nok med en lappeløsning; det skal være helt i orden.) Hvilken type professionel skal man evt. have fat i?

Håber på at høre fra nogle "praktiske grise"! :)

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til der godt kunne trænge til at der bliver boret et hul og banket en dyvle i, derefter slibning, også maling hvis det skal være så det ikke kan ses.

Også ellers montere beslagene igen.

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar, Jan! Det lyder, som om du ved, hvad du snakker om. :) Hvad er det for en slags håndværker, jeg skal have fat i for at få det ordnet - en snedker? (Beklager det dumme spørgsmål, men jeg er virkelig uvidende på dette område!)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ja snedker er fint bud - bore en dyvle i, trælim, og ind med stormkrogen igen - det skal ikke koste mere end en arbejdstime men det er jo også en del med transport, så hør dig for hos en lille snedker
Malingen - ja det er jo lidt lappeløsning trods alt, men det ville jeg nu nok leve med, alternativ skal der et metalbeslag rundt om de to udboringer og dyvler, men det kan også sagtens laves pænt
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, John. Det er godt at have overblik, inden jeg får fat i en snedker, hvilket jeg gør med det vuns. Ham her virker umiddelbart velegnet til opgaven: Den cyklende snedker

Endnu engang tak for hjælpen! Big Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)