Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Bankkonto?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ved ikke, hvor mange der er klar over det, men:

Har man en bank med E-konto, altså en bank, der ikke har filialer i byen, så bliver man opført:

"Hvidvask kategori: Kunde med høj risiko" ??

Dette skyldes, at konto/konti, trods fremsendelse af fotodok, sygesikringsbevis osv er oprettet uden personlig fremmøde. Og at alle transaktioner sker fra bank til bank.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må mange af bankkunderne være opført som højrisiko kunder. Som Nordea, DB, osv. lukker filialer ender det med der ikke er filialer tilbage i andet end de store byer. Så er der mange potentielle pengevaskere der skal holdes øje med!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror det enkle svar vil blive, at uanset man skal til nabobyen, så skal man møde op personligt og jeg tror også standarden bliver mere og mere krævende med hensyn til hvilket materiale man skal aflevere. Jeg tror ikke ret mange får konto i en ny bank uden at møde op idag
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine bekendte har lige åbent et aps og det var et helved for ham at få en konto. Han tog en af de små internetbankerne, da danske bank og nordea var helt umulig. 

mvh

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jo, det er jo det mest rigtige. Men den bank, fortæller på hjemmesiden om deres fortræffelige renter osv. Indtil man får et dybdegående kontoudtog.

Det er det, der undrer mig

Johnn 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens24

Prøv at få ham til at bestille et kontoudtog, Så kommer de samme informationer nok.

Johnyn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Jo, det er jo det mest rigtige. Men den bank, fortæller på hjemmesiden om deres fortræffelige renter osv. Indtil man får et dybdegående kontoudtog.
Ja det er i sagens natur ikke godt hvis der ikke er overensstemmelse mellem evt hjemmeside oplysninger og virkeligheden. Det er bare en kendsgerning, at det ikke er let at få en erhvervskonto hvis ikke man har sikkerhed og egentlig - herregud - så er det jo dels ret godt hvis bankerne ikke indgår i større risiko OG klare krav om at de SKAL både polstre sig og ha fuldt check på risiko - betyder - låneklemme for mange. Det er en politisk beslutning til en vis grad, om man lade dem tage risiko og dermed øge likviditeten i markedet, eller om vil stille krav om at de aldrig skal kunne gå ned

De største af bankerne ville rive danmark ganske godt med hvis de gik ned, så jeg forstår nok frygten Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)