Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for video copyrights & frivillige ansatte?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge og piger, hvad er reglerne for video copyrightYouTube?
Er det lovligt for mig, at starte en hjemmeside, hvor jeg ligger småklip fra youtube op? (det er det siden udelukkende levere, li'som f.eks Retardo)

Og hvad er reglerne for friviligt ansatte?
Altså, de skal bare godkende og lægge klip op på siden 

Fra Skørping
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Video2web.dk Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det mener jeg godt, at du må, så længe du ikke downloader klippene og lægger dem på din egen side, men bare indlejrer fra YouTube. Ifølge nedenstående fra YouTubes egen side giver du netop enhver bruger ret til at bruge dit materiale i "henhold til tjenestens funktionalitet" - det vil bl.a. sige muligheden for at dele og indlejre.

8 Rettigheder, som du skal give licens til

8.1 Når du uploader eller lægger Indhold på YouTube, giver du:

  1. YouTube en global, ikke-eksklusiv, royaltyfri, overdragelig licens (med tilladelse til at viderelicensere) til at bruge, gengive, distribuere, bearbejde værker, vise og fremføre det pågældende Indhold i forbindelse med udbud af Tjenesten samt på anden måde i forbindelse med udbud af Tjenesten og YouTubes virksomhed, herunder for eksempel til at promovere og redistribuere dele eller hele Tjenesten (og udgaver heraf) i et hvilket som helst medieformat [og via enhver mediekanal];
  2. hver bruger af Tjenesten en global, ikke-eksklusiv, royaltyfri licens til at få adgang til dit Indhold via Tjenesten, og til at bruge, gengive, distribuere, bearbejde værker, vise og fremføre det pågældende Indhold i den grad, det er tilladt via Tjenestens funktionalitet og i henhold til nærværende Vilkår.

Du kan se alle vilkårene her:

http://www.youtube.com/t/terms

Du kan også se mere om YouTubes generelle bestemmelser om ophavsret her:

http://www.youtube.com/yt/copyright/da/

God fornøjelse:-)

Carsten Lorenzen

Video2web.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)