Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manuel eller Auto, jeres erfaringer med adwords bud krigen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 43
Fra  NicolePiper Designs Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

spørgsmålet er ganske simpelt, jeg vil gerne høre jeres erfaringer omkring bud i adwords.

synes mange af de indlæg jeg finder er (fra libress)(så lige Ronni Garner i go'morgen danmark så tænkte jeg lige kunne lave en joke) ej de er tit et par år gamle og jeg ved at adwords udvikler sig hele tiden så hvad er jeres 'nyere' erfaring med bud i adwords, hvor optimal er adwords egen måde at indstille bud i forhold til at gøre det manuelt?

på forhånd tak

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg styrer dem manuelt. Autojustering er kun til gavn for Google IMO

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 43
Fra  NicolePiper Designs Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, men hvordan finder man så det helt rigtige bud til ens kampanger? altså kan jeg se hvad andre byder på eventuelle ord eller skal man prøve sig frem?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Fuglsang Møller:

okay, men hvordan finder man så det helt rigtige bud til ens kampanger? altså kan jeg se hvad andre byder på eventuelle ord eller skal man prøve sig frem?

Rigtige i forhold til hvad? Mest trafik? Billigste konverteringer? Og det helt rigtige i dag er jo ikke nødvendigvis det rigtige om en måned.

Andreas Lolks adwords bog har et rigtigt godt afsnit omkring budgivning, bogen er gratis og kan downloades på http://ppcprofit.dk/gratis-adwords-bog/

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit arbejde handler det tit om at byde sig ind så man ligger i position 2 el. 3. Efter at have fået noget data på de positioner (CTR/konverteringer) overvejer jeg så, om jeg kan blive liggende der eller om jeg skal sænke buddet til position 4 el. derunder, eller om det vil ødelægge min CTR for meget (efter min mening dur en CTR på under 1% generelt ikke) til at kampagnen slet ikke vil virke.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 43
Fra  NicolePiper Designs Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas Frost: jeg prøver at læse bogen, tak skal du have for tippet

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 43
Fra  NicolePiper Designs Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Videre vil jeg også gerne spørge hvorfor nogen ting er tilladt hvis du kun har valgt dansk som sprog og hvis du både har dans og engelsk går den ikke med til det?

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting der meget hurtigt sker med en adwords konto er, at antallet af søgeord stiger ekstremt hurtigt eftersom du udbygger den med nye annoncegrupper, søgeord, kampagner osv.

På et tidspunkt vil antallet af kampagner og søgeord betyder, at det ikke er muligt for et menneske at manuelt justere budgivningen på daglig basis, selv hvis man brugte alle døgnets timer på det.

Hvis man når dertil, er det så her at statistik, algoritmer og computerberegninger kan gøre jobbet bedre og hurtigere end et menneske og dermed give én mere tid til at optimere kampagnerne; tilføje nye positive og negative søgeord, skrive nye reklametekster, undersøge landingssider osv....

Personligt har jeg ikke arbejdet med Google's automatiske bud algoritmer, men arbejder for tiden med Kenshoo's KPO algoritmer, som virker so-so i forhold til at opnå de resultater jeg forventer. Den konto jeg kører den på har 4+ millioner søgeord, så det giver simpelthen ikke mening at arbejde med det manuelt.

I forhold manuel budgivning, er jeg oplært i at gå efter den højeste position i Google Auktionen som muligt, for at maksimere antallet af trafik og konverteringer. Dette har en naturlig finansiel begrænsing relativ til ens %CVR og ROI, og derfor vil det altid være et spil om hvordan man kan maksimere antallet af kliks, og stadig levere den profit der forventes af ens konto. 

For at finde de optimale bud til ens konto, er min tommelfingerregel at kigge på performance over de sidste 7 dage, og derfra identificere de søgeord med laveste og højeste ROI og højeste og laveste forbrug af det totale budget, profit og tab. Derfra kan man hurtigt identificere hvor man skal byde op og ned.

Overstående regel, passer som oftest på "headterms" altså de søgeord der skaber mest volumen til ens konto, og er "nemme" at arbejde med. Der hvor det går hen og bliver svært er når man skal arbejde med "long tail terms" som måske ikke konvertere på daglig/ugentlig basis, men på langt sigt udgør en stor del af ens budget både i form af tab og profit. Der er så her folk begynder at snakke automatik og statistik igen.

Håber overstående giver noget indsigt...

VH Andreas

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)