Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vil være med til at stifte et nyt politisk parti (iværksætterpartiet)?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom på en lidt sjov tanke.
Hvordan ville det ikke være for os iværksættere hvis vi havde et parti som kunne debatere og få endnu mere iværksætteri i gang i Danmark?
Vi kunne kalde partiet Iværksætterpartiet.


Hvad synes i om den idé?

Og er der nogen der vil være med? 

Det kunne også være en ny iværksætterforening?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du ved godt Ronni, at partier i DK skal tage stilling til mange ting, man kan ikke bare vælge at kun tage stilling til iværksætteri :) Hvad med flygtinge, dagpenge problemerne, kriminalitet osv osv osv.... alle disse ting skal et parti også have en holdning til... Smuk tanke, men tror ikke helt den holder...

Hilsen Johnny.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Andreasen:

Du ved godt Ronni, at partier i DK skal tage stilling til mange ting, man kan ikke bare vælge at kun tage stilling til iværksætteri :) Hvad med flygtinge, dagpenge problemerne, kriminalitet osv osv osv.... alle disse ting skal et parti også have en holdning til... Smuk tanke, men tror ikke helt den holder...

Hilsen Johnny.

Jo den er jeg klar over Johnny. Det kan man vel have ligeså godt som de andre partier som også har deres mærkesager de står for ,-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jo bevares, men du fik det til at lyde som om at man kunne starte et parti med kun holdning til en mærkesag :) Gider ikke tage en længere diskussion om det, for det nytter nok ikke meget, men som sagt ideen er smuk. Al held og lykke med at starte partiet...

 

Hilsen Johnny

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det var nu mere en mærkesag (iværksætteri) hvis det var et parti.

Hvis det er en forening så helt klart udelukkende arbejde med iværksætteri. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay en forening er en god ide, også en jeg gerne ville være med i :) Det er noget helt andet snak...

Hilsen Johnny

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Johnny siger, så er det en smuk tanke, men der er rigtig mange andre ting der skal tages stilling til. Og hvis du vil starte et parti, er det måske meget smart at folkene bag er enige om de helt basale ting udover iværksætteri. 

Hvis du er seriøs omkring det, så start med lidt mere end bare "iværksætteri" 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Parti - nej tak

Forening - måske!

Jeg tror ikke at iværksættere har særlig meget tilfælles - og slet ikke nok til at etablere og drive et parti. Jeg tror faktisk at de særlige behov/krav, som en iværksætter har på mange måder ligner det som etablerede virksomheder har behov - altså rammevilkår - og hånden på hjertet - der er ingen entydig fællesnævner bare fordi man er iværksætter. Nogle af de "politiske" diskussioner, som har været her på Amino tidligere - har jo også været ret interessante, fordi nogle f.eks. mener at fordi man er iværksætter, så skal have offentlige tilskud eller særlig økonomiske fordele. Jeg er af den opfattelse at vi er nødt til at have ordentlige generelle rammevilkår for alle virksomheder - for tænk lige hvordan det ville være, hvis en iværksætter fik helt og aldeles særlige vilkår til at konkurrere med dem, som er etableret osv? 

Det ville næppe være en situation, som er ønskværdig for særlig mange!

Kigger vi på debatten omkring økonomiske tilskud, så er min holdning lidt den samme - hvis du vælger at starte op som selvstændig, så er det kun dit ansvar og ingen andres - og hvis staten bliver for stor og for tung, så vil samfundets samlede omkostninger udmønte sig i højere skattere og derved dårligere konkurrencevilkår for din virksomhed - altså en bjørnetjeneste.

Endelig (arh - måske ikke helt), så tror jeg også, som andre her i tråden at et politisk parti har brug for veldefineret politik på en lang række områder - og så bliver det pludselig igen meget sværere at blive enig om en linie. Hvis man vil påvirke iværksætterkulturen og politiken, så tror jeg faktisk det er lettere at gøre det igennem de etablerede partier - jeg er selv medlem af LA i Greve og det er ihvertfald ikke fordi man har fornemmelsen af at kandidater og wanna'be politikere står i kø for at komme til fadet!

Omkring forening.

Hvis det er en forening i "traditionel" forstand med frivillig der skal drive den - så nej tak. Tror simpelthen ikke at vi har brug for en amatørforening. Til gengæld er jeg overbevist om at der mangler et professionelt modstykke til DI, DA, Landbruget, Håndværksrådet m.v. for de driver ikke politik og lobby arbejde, som varetager mine behov (tror jeg!) - de repræsenterer måske først og fremmest sig selv og derudover de allerstørste virksomheder herhjemme. Lad os bare antage at 80/20 reglen også gælder på dette område og at de altså repræsenterer 20% af virksomhederne, men 80% af økonomien - og hvordan ser det så ud i fremtiden? Tja, jeg er overbevist om at industrisamfundet er dødt - et overstået kapitel og at de virksomheder som politik skal indrettes efter er små/mellemstore virksomheder - virksomheder der arbejder på tværs af landegrænser, på tværs af virksomheder og faggrænser osv.. Og derudover også den største del af arbejdskraften!

En forening skal altså have nosser og kunne definere politik områder, som varetager en helt ny vækstgruppe i samfundet - én størrelse, som sjovt nok idag ikke rigtig repræsenteres af nogen organisationer og hellere ikke af politiske partier.

Men for at gøre dette, kræver det økonomi - så lad mig foreslå et årligt kontingent på 10.000,- kr. + moms + 2.5% af lønsummen i medlemsvirksomhederne - så kan vi rykke - men lad mig også bare slå fast med det samme at jeg gætter på, at 90% af alle Aminoer nu er stået af!

Hvad synes du?

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten
Spændende læsning.

Du har nok ret i at det bliver svært at danne et parti og finde enighed. Man kan bare se hvor lidt det rykker hos de nuværende partier.
Det jeg savner er måske en ny form for forening som arbejder for iværksætteriet og de små og mellemstore virksomheder!
Ikke DI og ej heller Dansk Iværksætterforening. Det er kun egne interesse og det er for politisk = mange muligheder og snak og mindre handling. Der sker simpelthen for lidt.
Mange af de tiltag som regeringen har lavet har været løsninger som har været igennem den politiske mølle med flere partier og dermed mange forlig.
Jeg tænker at en ny forening for små og mellemstore virksomheder / iværksættere ville gavne rigtig meget!

Det skal hverken koste 10.000 kr. eller noget i den retning at være med.
Jeg tænker en meget lav pris og meget mere for pengene!

Jeg selv har allerede bidraget en del til iværksætteriet med magasinet Startopmagasinet som er GRATIS! og er også i gang med et par nye projekter som vil gavne iværksætterne. 

Hvem vil være med til at stifte en ny forening som arbejder for de nye iværksættere og små og mellemstore virksomheder!
Jeg tror vi med de rette personer kan gøre en markant forskel.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep Ronni. jeg er med -

Morten nævner nogle vigtige ting men ellers er jeg ikke enig i de negative aspekter.  

forhindringer kan man kigge på senere. 
hvis man får de rigtige samarbejdspartnere - så kan alt lade sig gøre.  det er stædighed der afgør om man er en success eller fiasko.  

Morten nævner nogle vigtige ting men ellers er jeg ikke enig i de negative aspekter.  

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)