Kære med aminoer, Jeg har leget med tanken en del gange, at ansætte en "stik-i-rend-dreng" over 18 år, til diverse små-opgaver. Arbejdstiden vil ca. være 4 timer ugentligt. Hvordan er den bedst for mig at ansætte en medarbejder ? Jeg har læst utallige sider vedr. regler osv. og alene feks. denne tjek-liste: http://www.virk.dk/home/vejledninger/ansaetselv/vaelg-situation/situationer-fr-ansaettelse/du-vil-ansaette-en-medarbejder/du-skal.html giver mig nærmest kolde fødder, og det ser rygende besværligt OG omstændigt ud. Er det virkelig SÅ bøvlet at ansætte en medarbejder, med så få timer ugentligt ? Eller findes der en nemmere måde at gøre det på ? Min ønsketænkning vil være blot at finde en medarbejder, give 125 kr. pr. time og så er det det. Men sådan bliver det vel aldrig i lille bureaukratiske Danmark ? Jeg frygter at jeg skal bruge nærmest de samme antal timer, på alt det som "jeg skal opfylde, udfylde, og opgive". Er her en venlig sjæl som ligger inde med nogle gode råd/ fifs ?? På forhånd tak, Med venlig hilsen Daniel / shopKONRAD |
Med DataLøn LønAdministration får du: En løsning, der ikke kræver erfaring med løn, løneksperter til at udbetale lønnen til dine medarbejdere, gratis app til at indsende timer mv. fri hotline til løneksperter, gratis oprettelse, intet abonnement og en fast pris pr. lønseddel.