Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open Source Dansk Big Data - Hjælp fra IT nøder

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor stort er ett Big Data set?
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det er en lidt ældre post. Men vil høre om der var nogen andre der kan hjælpe, eller kan svare på mit spørgsmål. 

Kan se der er flere hjemmeside og Apps, hvor man kan henter oplysninger fra en bil ud fra registrerings nummer. Hvor har de udvikler/personer fået disse oplysninger?

Synes ikke jeg kunne finde det inde på det link, der var tidligere i tråden. 

Pft.

Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at fluekneppe endnu mere, så behøver Big Data ikke nødvendigvis at være "enorme dataset" :)

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Come on :) Stop det flueknepperi :) det flytter fokus, fra det jeg efterspørg. Og vil gerne have noget hjælp, og ikke noget om, om Big data hedder Open data (fordi det er tilgængelig for alle osv.) eller hvor store dataset er :)

Der må være nogle udvikler, herinde som kender til at få fat i disse informationer, eller måske bare nogen set nogle referencer til det, her på nettet.

Pft

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

d00s:
Blot for at fluekneppe endnu mere, så behøver Big Data ikke nødvendigvis at være "enorme dataset" :)

Det er jeg ikke enig i, kan du uddybe? Som jeg ser det er mængden af data en af grundparametrene i definitionen på big data. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man definerer et 'enormt dataset', typiske datamængder fra ~1TB og op til peta/exabytes.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Christensen:

Come on :) Stop det flueknepperi :) det flytter fokus, fra det jeg efterspørg. Og vil gerne have noget hjælp, og ikke noget om, om Big data hedder Open data (fordi det er tilgængelig for alle osv.) eller hvor store dataset er :)

Der må være nogle udvikler, herinde som kender til at få fat i disse informationer, eller måske bare nogen set nogle referencer til det, her på nettet.

Pft

Det data du efterspørger er ikke tilgængeligt på nettet. Det bedste bud er nok at ringe til enten Dansk Statistik eller nok nærmere en relevant styrelse/forvaltning i enten staten eller kommunerne, og så selv samle data'et hvis de vil udlevere det.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

har du prøvet kortforsyningen.dk (Der ligger en masse data). Fødevarestyrelsen har over alle firmaer med smileys. CVR.dk har alle firmaer. Mener DSB har et API til stationer, og du kan finde stoppesteder + stationer her (labs.rejseplanen.dk) fundet via første link på google ved søgning på "stoppesteder".

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)