Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiftet til PHP 5.4 - HJÆLP! (Meebox)

Side 3 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Krogslund:
Meebox: jeg har været igennem jeres chat, hvor jeg havde en længere dialog med Kim. Han nævnte dog ingen andre muligheder end at opdatere sine moduler og plugin. Da jeg nævnte jeg ikke var så teknisk anlagt blev jeg bedt om at kontakte en udvikler.

Send lige en support ticket og skriv, at du skal tale med mig - så kan jeg hjælpe med en løsning her-og-nu (samme som joomla-konsulenten forslår, bare lavet direkte i konfigurationen). 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Mikkel Olsen:
Der er ingen der siger at de forbedringer der ligger i den nye PHP version ikke er at foretrække.
Problemet er at opgraderingen, som du har udført på vegne af dine kunder, har direkte konsekvens for driften af deres hjemmesider, og i visse tilfælde kan det betyde deres sider slet ikke kan anvendes, medmindre der udføres rettelser i sidernes opsætning.
Er det ikke netop det der er meningen med en sådan opdatering? altså jeg mener meebox fortæller i forvejen at de laver opdateringen, så er det da uden tvivl ejeren af hjemmesiden der skal sørge for at deres hjemmeside fungerer optimalt med opdateringen.

Der kan være flere grunde til man laver en opdatering, ikke mindst for at belaste serverne mindre, da den er hurtigere end den gamle 5.3, og dermed opnå bedre performance overall for deres kunder. Men samtidig kan det også være fordi der findes så mange der IKKE opdateres deres løsninger uanset om det er nemt eller svært, og det har altså indflydelse på mange ting også. og det tvinger lidt deres kunder til at opdatere deres løsninger, hvilket efter min mening er en ret god grund.

og nej en mulighed for at vælge versioner, vil jo ikke forbedre noget som helst da de fleste så bare vil lade den stå på den gamle version da de er nemmere.

Man bliver nød til at gøre nogle drastiske ting nogle gange uanset om det nu rammer nogle som ikke ville opdatere deres løsninger

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Olsen:
Der er ingen der siger at de forbedringer der ligger i den nye PHP version ikke er at foretrække. (...)

Et eller andet sted, så håber jeg da, at sådan en opdatering har den sideeffekt, at vores kunder opdaterer deres websystemer. Det kan da kun være win-win, da sådanne opdateringer ofte indeholder nye features, performanceforbedringer og lukning af sikkerhedshuller i kundernes systemer (som bekendt ligger udenfor vores "kontrol").
Ved at give kunder, som (iflg. dine egne ord) ikke besidder evnerne til at administrere en hjemmeside, adgang til selv at vælge PHP version, står du i mine øjne med flere problemer end løsninger. 

Mikkel Olsen:
Giv mig gerne nogle konkrete eksempler

Med fare for at gentage mig selv: PHP 5.3 er i end-of-life. 

Fortsat god aften :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Er det ikke netop det der er meningen med en sådan opdatering? altså jeg mener meebox fortæller i forvejen at de laver opdateringen, så er det da uden tvivl ejeren af hjemmesiden der skal sørge for at deres hjemmeside fungerer optimalt med opdateringen.

Hvis kunderne selv har mulighed for at bestemme hvornår de evt. vil opgradere til 5.4, betyder det selvfølgelig at de har frihed til at planlægge hvordan og hvornår de evt. skal forberede deres site før de tager springet.

I dette tilfælde har kunderne tilsyneladende fået en uges varsel, og det kommer åbenbart bag på mange at der i det hele taget kunne opstå komplikationer ifm. opgraderingen.

For kundernes vedkommende betragtes denne uopfordrede opgradering som uberettiget, medmindre opgraderingen var strengt nødvendig set fra et teknisk synspunkt.

At opgraderingen vil medføre en forbedring er ikke ensbetydende med at det er en nødvendig/kritisk opgradering. 

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders - Meebox:
Et eller andet sted, så håber jeg da, at sådan en opdatering har den sideeffekt, at vores kunder opdaterer deres websystemer.

Hele min pointe er blot at det er en fordel for kunden, hvis han/hun selv har valget og selv kan bestemme hvornår evt. opgradering skal finde sted, og i den forbindelse henviste jeg til en anden udbyder der rent faktisk gør det muligt for kunden selv at bestemme.

Hvis man som udbyder absolut vil påtvinge en PHP opgradering, bør det gøres med langt mere end 1 uges varsel.

Det skal desuden forklares meget tydeligt overfor kunderne hvilke evt. konsekvenser der kan være ifm. opgraderingen.
Her kan man selvfølgelig ikke dække alle tænkelige scenarier, men man kan i det mindste forklare overordnet hvilke CMS systemer der er i risiko-zonen for evt. komplikationer, så kunderne er bedre forberedte på hvad der venter sig.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox: Jeg er desværre først hjemme kl. 21, men vil sende en ticket ind der og spørge efter dig. Jeg rejser på ferie lørdag morgen så er der mulighed for at kunne få de tre sider nogenlunde op inden da tror du? :-)

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders - Meebox:
Med fare for at gentage mig selv: PHP 5.3 er i end-of-life. 

En opgradering til PHP 5.4 er på nuværende tidspunkt udelukkende en forbedring set i forhold til 5.3, det er ikke en kritisk opgradering.

Det er klart at du som udbyder nyder godt af opgraderingen, da det vil medføre en mere effektiv databehandling på dine servere, men for de hjemmeside-ejere der nu er tvunget ud i at skulle udføre mere eller mindre omfattende ændringer i deres opsætning, vil dette koste tid og muligvis penge, hvilket ikke er noget de selv har haft mulighed for at vælge fra/til.

Det største problem i denne situation er at kunderne næsten ingen varsel har fået forud for opgraderingen (der er en der skriver at han fik beskeden for 6 dage siden..), og det tyder på at de ikke har fået tilstrækkelig information vedr. konsekvenserne.
Når det handler om en opgradering fra 5.3 til 5.4 anbefales det generelt at man tester sin side på den nye version for at "debugge" for evt. inkompatiblitet inden man går live med sitet.

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdateringen har også givet problemer med en magento webshop, der nu er gået helt ned. Jeg har hentet fejlmeddelelsen fra /var/report/ som har følgende linjer i toppen:

a:4:{i:0;s:428:"SQLSTATE[HY000] [2000] mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file";i:1;s:2800:"#0 /home/nixidk/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(96): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->_connect()

Giver det mening for nogen? Jeg er ikke skarp til sql og meebox support svarer ikke så hurtigt, som jeg kunne tænke mig. Hvad jeg får ud af det er, at jeg kan logge på cpanel og gå til phpmyadmin > sql og kører forespørgslen SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password') for at løse problemet. Men jeg er ikke sikker, og vil nødig gøre det værre. Er der nogen der kan fortælle om jeg har ret eller tager fejl?

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Det tyder på at du skal tage fat i Meebox og høre hvilken MySQL version de bruger.

Jeg har fundet en tråd hvor en person har præcis samme problem som dig og det tyder på hans problem var en forældet MySQL version (v4.xx)

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/309387/


Et godt sted at starte er altså at bede Meebox om at opgradere deres MySQL til version 5.5



Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

E_STRICT er en del af E_ALL i php 5.4, så du skal sætte din error reporting til at ekskludere E_STRICT. Det gør du ved at indsætte følgende kode i din bootstrapper.

error_reporting(E_ALL ^ E_STRICT);

Side 3 ud af 12 (111 indlæg)