Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiftet til PHP 5.4 - HJÆLP! (Meebox)

Side 7 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, nu røg serverforbindelsen til Meebox (kl. 01:42).

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, det er under al kritik, at man kun giver 6 dage til at varsle om så stor en opdatering, og så midt i en ferie periode.

Jeg skrev til supporten, på deres chat, og fik af vide man skulle lave en ticket….. Ja, men det er satme ikke fedt, at han
ikke engang nævner php opgraderingen, desuden så er det enormt UBEHAGELIGT at gå og vente på svar, når man mister omsætning!
Generelt så synes jeg ikke chatten er særlig hjælpsom, man få næsten altid af vide, at man skal oprette en ticket. Så værdien i chatten er ikke stor for mig...

LØSNING: en telefonnummer at ringe på ved denne større opdatering, en opdatering i bloggen om det er i dag, at man har skiftet osv. Endnu bedre service ville være,at nævne nogle af de gængse CMS programmer og andre hjemmesideprogrammer som man ved benyttes af mange virksomheder, man ligeskriver denne "quick-løsning".

Til-orientering:

Nogle af fejlene, er ikke nødvendigvis fejl i den forstand, og slog man komplet fejlvisning til på en perferkt fungererende joomla site,
så ville dette give mange ADVARSLER(ikke fejl)…. Så det er ikke nødvendigvis fejl du får vist……

Der var ingen opdateringer til mit modul som skrev disse fejl til joomla. Det hedder JoomSEF og er MEGET benyttet til Joomla.

 

Jeg synes simpelthen at det er for ringe, at man laver en tvungen opdatering som tvinger ens hjemmeside i knæ! Tænk hvis jeg først opdagede detom 3 dage, pga. manglende omsætning!

Det hjælper mig ikke meget om, hvorvidt man kan eller ikke kan ændre dette i Cpanel / plesk whatever….
Så må man finde en anden løsning med en opgradering……


Når det så er sagt, så synes jeg mit Prof webhotel kører hurtigt og stabilt, og er en klar forbedring af deres "Billigst webhotel" 
Så jeg flytter ikke pt, og vi kan vel alle lave en dårlig beslutning, som vi kan lære af.....ik os´meebox ;-)

 

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Joomlakonsulenten.dk:

Nå, nu røg serverforbindelsen til Meebox (kl. 01:42).

cPanel opdatere om natten på det tidspunkt, og der kom en MySQL opdatering, og som tidligere tråde på Amino, har Anders fra meebox fortalt, at det sker grundet af de laver en proxy fra localhost til database serveren der er tilknyttet den server siden ligger på, dette kan fixes ved at udskifte db_host fra localhost til det rigtige mysql server hostname.

En anden idé til dig og Mikkel er, i måske kunne tage jeres 'fejlfinding' uden for en debat, giver utrolig meget støj for måde trådstarter men også andre meebox kunder, kan have svært ved at se om der egentligt er en løsning, fordi der bliver givet 500 metoder, hvor ingen af dem virker. - Hvis i finder en løsning, kan i altid skrive den.

For mig giver det meget mere mening, at give et svar, som faktisk kan hjælpe folk, istedet for at forvirre dem med en samtale om hvor vidt den ene eller den anden kode virker.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas.

Du ved tilfældigvis ikke, hvordan jeg finder den rigtige mysql server hostname? I mit kodebrev står der nemlig bare "localhost". 

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas, har sendt dig en PM.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Krogslund:

Hej Lucas.

Du ved tilfældigvis ikke, hvordan jeg finder den rigtige mysql server hostname? I mit kodebrev står der nemlig bare "localhost". 

Det ved jeg desværre ikke :) Kender ikke deres infrastruktur, du kan altid lave en ticket hos dem, tror de glædeligt besvare det spørgsmål! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ingen tvivl om 6 dage er alt for kort tid når der kommer til advisering af sådanne ændringer, men det har Meebox jo også indrømmet, og jeg er sikker på det ikke kommer til at ske igen.

Når det er sagt håber jeg også at folk indser at det at have en hjemmeside eller shop, ikke bare er at sætte den op og så ellers lade den stå. Grunden til at 6 dages advisering er for lidt, er jo at mange fuldstændigt ignorerer nye versioner af deres shopsystem og de teknologier der bruges.

Jeg håber at der kan komme noget positivt ud af denne tråd, nemlig at folk bliver bedre til at holde deres systemer opdateret, og ikke bruge teknologier, som er uddaterede eller synger på sidste vers.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Ingen tvivl om 6 dage er alt for kort tid når der kommer til advisering af sådanne ændringer, men det har Meebox jo også indrømmet, og jeg er sikker på det ikke kommer til at ske igen.

Når det er sagt håber jeg også at folk indser at det at have en hjemmeside eller shop, ikke bare er at sætte den op og så ellers lade den stå. Grunden til at 6 dages advisering er for lidt, er jo at mange fuldstændigt ignorerer nye versioner af deres shopsystem og de teknologier der bruges.

Jeg håber at der kan komme noget positivt ud af denne tråd, nemlig at folk bliver bedre til at holde deres systemer opdateret, og ikke bruge teknologier, som er uddaterede eller synger på sidste vers.

Helt eksakt det jeg mener med min kommentar.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Jonas Krogslund

Nu virker Letech.dk.

Løsning: Deaktivere fejlrapportering i php.ini.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen :-)

Nå - lad mig starte med at sige, at den er feset ind, at en uges frist måske liiiige var at stramme den. Det tager vi til os og sikrer, at det ikke sker igen! 

Tvangsopdatering... Ja, det kan man godt kalde det, hvis man vil det. Vi har i hvert fald opdateret vores maskineri til en nyere version, som er bedre, hurtigere og mere fremtidssikret. De få websites vi hoster, som har problemer, er typisk Joomla-installationer som ikke er vedligeholdt i i hvert fald halvandet år. Husk nu at holde jeres ting opdateret - ikke mindst for jeres egen skyld :-)

Mit team og jeg bruger resten af formiddagen på at hjælpe de sidste igennem. Hvis du har et konkret spørgsmål, så fang vores support. Dem på chatten er ikke teknikere, men "normale" supportere, så de vil bede dig indsende en support ticket hvis det er for teknisk, så en tekniker eller jeg kan hjælpe med det - bare FYI, så de ikke får en ufortjent røffel.

Ha' en god weekend - jeg lover, at vi ikke opdaterer noget der... ;-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 7 ud af 12 (111 indlæg)