Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man egentlig en a-kasse?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender kravene til at kunne starte en a-kasse?

Er der nogen der kan bekræfte hvorvidt det er rigtigt at kontingentet til a-kasse dækker a-kassens administrationsomkostninger, og at a-kassen blot søger refusion fra staten som har valgt at outsource administrationen af dagpenge til private firmaer?

Jeg er ikke så meget inde i sagerne og synes heller ikke jeg kan finde så meget information om det.

Jeg håber der er nogen der har nogle guldkorn, så folk fremover kan finde denne tråd og se hvad der gælder når man vil starte en a-kasse.

Hav en super dag.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Ja, kontingent til a-kassen er administrationsomkostningerne. Det er ikke sådan at penge betalt i a-kassekontingent går til selve ydelserne, aktiveringstilbud m.v.

Du skal henvende dig til Arbejdsmarkedsstyrelsen hvis du vil kende til det tekniske, men jeg vil gøre dig den tjeneste på forhånd at nedskyde din idé :-). I Olsens A-kasse skal de administrere efter samme regler som i alle andre a-kasser og alene it-systemet til dét er så komplekst at du ikke kan bygge det selv. Du skal dermed entrere med nogle af de ganske få aktører der findes på banen i forvejen og det er mange millioner up-front og derefter mange millioner i løbende vedligeholdelse.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem det. Da jeg forlod en stilling i en a-kasse i vrede for et par år siden, var der 26.000 sider lovstof der skulle administreres efter. Der er sikkert komme nogle tusinde til siden da.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes sgu da ikke nogen emner der ikke er skrevet 26.000 sider om i det 21. århundrede.

Det er sgu ikke fordi jeg koste hvad det vil har besluttet mig for at lave en fagforening, - jeg har bare mange år tænkt over hvordan de virker... og så tænkte jeg at der nok også er andre end mig der har tænkt over dette...

Tak for Jeres svar so far ! :-)

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Et meget interessant spørgsmål du stiller - samme kan man spørge om "banker" og andet tungt administrativt hokus pokus. :)

jeg kan desværre ikke svare - men beundrer din nyssgerrighed.

Hele "fødekæden" fra start af en A-kasse til slut er ret interessant at undersøge nærmere.. 



til jer andre siger jeg: i er de værste mennesker en iværksætter kan løbe ind i " glem det, det er for besværligt, og nej nej"   er bare ord som man fuldstændigt skal ignorere.. spørg jer selv om i selv gad høre på den gang negativer hvis i selv havde en ide eller en drøm.

enten svarer i eller også burde i gå på FAcebook og spidle jeres "gode råd" der...


 

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Det er sgu ikke fordi jeg koste hvad det vil har besluttet mig for at lave en fagforening, - jeg har bare mange år tænkt over hvordan de virker... og så tænkte jeg at der nok også er andre end mig der har tænkt over dette...

Du kan godt lave en fagforening, men den vil så blive betragtet som Olsens gule fagforening og du får ikke lov til at komme med i nogen af de store hovedorganisationer, da du forsøger at lave indhuk på andres markeder.

Branchen går mod fusioner. Hvis du skal se på nogen der fik lavet en ny fagforening, så er det Michael Valentin der lavede Job&Liv efter han havde skrevet bogen 'Bare det varer min tid ud'.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Claudio - produktudvikler:
til jer andre siger jeg: i er de værste mennesker en iværksætter kan løbe ind i " glem det, det er for besværligt, og nej nej"   er bare ord som man fuldstændigt skal ignorere.. spørg jer selv om i selv gad høre på den gang negativer hvis i selv havde en ide eller en drøm.

enten svarer i eller også burde i gå på FAcebook og spidle jeres "gode råd" der...

Jeg har kun hovedrysten over for ovenstående, da jeg tilfældigvis ved noget om emnet og er ret sikker på Jørgen ønsker reelle svar i stedet for go-happy go-lucky uden noget konkret. Der skal et 2-cifret millionbeløb op af lommen til it-systemet alene og derefter jurister med viden til at håndtere Danmarks næstmest komplicerede lov alt i mens man har konkurrenter på alle fronter. Hvis man syntes det kan 'være spændende at undersøge', så er det naturligvis fint. Jeg opfattede dog spørgsmålet som om man kunne lave en forretning ud af at drive a-kasse og det finder jeg urealistisk med mit kendskab til sagerne.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kom jeg selv til at skrive fagforening, det var en fejl - jeg mener naturligvis a-kasse.

Takker for feedback, både konkrete svar, såvel som advarsler omkring hvor kompliceret / besværligt projektet er.

Fortsat god aften

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det beløb man betaler til en A-kasse deles op i 2. En del til A-kassen og en del til staten.

Men det er også muligt at lave en "A-kasse" uden om staten. Det gør eksempelvis Frie Funktionærer. Her betaler man bare til en forsikring i stedet til staten. Kunne forstille mig det var lidt mere enkelt Big Smile

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)