Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pris for freelancer til større it-projekt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på en blogging side, den bedste måde at beskrive det på er nok en mini udgave af Twitter. Mange jeg snakker med forstår ikke hvorfor jeg ikke får nogen til at lave det for mig istedet. Jeg svarer så at det er for dyrt, da penge ikke er det jeg har mest af, og jeg samtidig er lidt utryg ved at lade andre gøre det.  

Af ren nysgerrighed, er der nogen der har nogle estimeret bud på hvad en freelancer ville tage for programmeringen af sådan en side?

Programmeringen af sådan en hjemmeside er trods alt et stort arbejde, da der er flere ting der skal laves.

Håber i vil være mig til hjælp :) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hvis det er en dansk så skal du nok afsætte 40-60.000 pr måned på det. Det er umuligt at give et bedre bud når du ikke har kommet med flere detaljer :)

Det er ikke nemt at slynge et bud ud. Jeg har tidligere brugt 5 arbejdsdage på at lave et tilbud (som jeg også vandt) så skal det gøres ordentligt så tager det tid.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvad siden skal laves i kan du få udviklere fra 250 pr. time og opefter (Danske udviklere).

Hvis du selv kan stå som projektleder, kan du dog få det langt billigere på www.elance.com

Held og lykke med dit projekt.

 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Remy :) 

Hvad ville det indebære at være projektleder i denne situation? altså skal jeg forstå det på den måde at jeg fortæller freelancerne hvilke programmer de skal skrive tingene i osv.? 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være projektleder, så skal du kunne formidle tingene til programmørerne. Personligt ville jeg afholde mig fra det, hvis du ikke har indsigt i programmeringssproget.

 

Fra København
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Trekbooking.com ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg har en IT virksomhed i Nepal, hvor vi har virkelig solide programmører og designere. Da vi producere alt i Nepal, så kan vi gøre det billigt, men stadig super godt. Jeg kan sende dig nogle hjemmesider vi har lavet hvis det har interesse.

Som også beskrevet ovenstående, så kræver det at afgive et konkret tilbud en del detaljer omkring dit projekt. Men, inden du giver os information (hvis interesseret), så kan vi nemt underskrive en "non-disclosure" agreement (Hemmelighedsholdelses-aftale på dansk...).

Mvh

Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have en dansk programmør til at lave det - og en "rigtig" freelancer så er det ~500+ kroner i timen. Jeg tror ikke det holder med 40K om måneden nærmere 60+K hvis det er på timebasis. Du vil få mere ud af at få en fast pris på projektet.

Jeg tror også du skal outsource opgaven, som det også er skrevet tidligere. Vi er selv projektledere på en masse projekter (uanset teknologi osv.) og på timepriser er vores udviklere ned til 350 kroner i timen, med dansk projektledelse. Men igen ved sådan et projekt ville jeg få et tilbud på en total løsning og ikke pr. time.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Jeg kan give dig en programmør til 15.000 kr. pr. måned eller til 125 kr. + 10% tax pr. time. Han vil arbejde 6 dage om ugen mandag-lørdag, 8 timer om dagen. Jeg kan stå som projekt leder, så der er styr på tingene, og dine ønsker til siden kan blive opfyldt.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak alle sammen for info, og det er godt at se at nogle af jer også smider tilbud af her. Det er værdsat.

Penge er som sagt ikke dem jeg har flest af, men håber at i vil være mig til hjælp når jeg om et par måneder forhåbentligt har skrabet nogen penge sammen. På det tidspunkt laver jeg nok et nyt opslag herinde, eller skriver til jer og hører mere om jeres tilbud :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noget du skal være opmærksom på som måske kan få dig videre. Noget som jeg (som programmør og har skullet lære):

Start med at lav den mindst mulige version af dit system, noget hvor du måske kan få et par stykker på. Noget så du kan få en indikation om dit projekt har en fremtid. Det behøver ikke koste alverden at lave denne "smoke test" og det behøver heller ikke være særlig godt programmeret. Det eneste formål med det er at få testet din "teori" om at der er et marked for dit nye produkt. Hvis ikke det ser ud til at være tilfældet kan du lukke det ned uden at have tabt alverden. Hvis det derimod er et marked for det, har du allerede noget du evt. kan begynde at tjene penge på og tiltrække investorer (det kan du da du har et produkt og nogle brugere, samt dokumentation for værdien).

Start med at definer og byg 1 feature i dit system, den vigtigste for systemet måske. Så har du noget du kan bruge til at måle om det er interessant for andre. Lad vær med at spare sammen i 5 år og investere det hele i en platform som "måske" virker. På den anden måde er du også i gang hurtigt og får hurtigt feedback.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)