Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling fra eget kreditkort ok?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Har netop startet en enkeltmandsvirksomhed og oprettet en seperat konto til denne i min bank (dog i mit eget navn, så kontoen ses sammen med mindre andre private konti).

Jeg har ikke noget VISA kort til den nye virksomhedskonto, og spørgsmålet er nu, om jeg må indkøbe ting på nettet til mit firma med mit private kreditkort og overføre penge fra min virksomhedskonto til mine private konto efterfølgende? Eller skal jeg have et decideret kort til min virksomhedskonto?

Thomas

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tgl...

Nu kan jeg selvfølgelig kun skrive for min egen regning, men mit råd til dig er at gøre det ordentligt fra starten.

Gjorde præcist som du tænker lidt på de første par år jeg havde mit firma, betalte med privat kontoen, overførte penge på lidt må og få, totalt rod og jeg takker for at jeg aldrig blev indkaldt til skat for at fremvise mit regnskab. (Skal dog siges at jeg med 99 procent sikkerhed, både betalte moms og skat som jeg skulle)

Sidenhen kontaktede jeg min bank, jeg fik ganske gratis (tror jeg betalte lidt for kreditkortet) oprettet en firmakonto, denne knyttet som nem konto til firmaet, fik kreditkort, og har sidenhen haft det så nemt med at holde privat og virksomhed adskilt, det hele er så meget nemmere på den måde, så det vil jeg helt klart anbefale, det andet bliver simpelthen for rodet, og har du en god bank, så burde du sagtens kunne få det lavet, var da i hvert fald ikke noget problem for mig og jeg var bestemt ikke en speciel rig mand dengang...

Hilsen Johnny

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe... Undskyld kom lige til at se jeg jo faktisk ikke svarer på dit spørgsmål :( Sorry... Det må andre gøre, jeg ved desværre ikke om det er fuldt ud legalt at gøre, kørte dog også sådan selv de første par år... Men håber da du kan/vil følge mit råd, det hele bliver så meget nemmere på den måde..

Hilsen Johnny.

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - jeg må hellere gøre det ordentlig fra starten så :)

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu bruger termen "Firmakonto", så er den vel ikke speciel i sig selv? Det er vel bare en ganske alm konto, som også bruges som NemKonto for firmaet?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en enkeltmandsvirksomhed, så det kan du sagtens - bare lav et billag på det hver gang :).

Dog er det en del nemmere med kort fra starten, som andre også kommer ind på.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun ha en nemKonto for dig selv - så skal du ha en NemKonto til virksomheden skal du ha oprettet en erhvervskonto, som en del banker er mindre vilde med at oprette, da de ikke tjener noget men bare har omkostninger ved administration, med det lave renteniveau

Du vil derfor hos nogle banker kunne skulle betale et gebyr, men prøv dog, for det vil være en fordel for dig at ha en separat konto som er erhvervskonto - da du derved har din nemkonto til dig selv og en erhvervskonto som NemKonto til virksomheden. Derved kan du køre moms og alt andet direkte på den korrekte konto og få så et visa kort til den. Skal du har betalingsaftaler med Nets o.l. er det også ofte krav, at det skal være en egentlig erhvervskonto. 

Det andet er IKKE ulovligt, men skaber let rod ( og lidt dobbelt bogføring) og har du ikke kostet banken penge eller står i RKI, så vil du generelt kunne få en erhvervskonto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
- da du derved har din nemkonto til dig selv og en erhvervskonto som NemKonto til virksomheden

Jeg tror jeg faktisk, det er et krav at man skal have NemKonto til virksomheden. Det er i hvert fald en del af oprettelsesprocessen i forbindelse med stiftelse af enkeltmandsvirksomhed.

Tak for svaret til alle - der er vist ingen tvivl om, at det rigtigste er seperat kort til erhvervskonto.

/Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

tgl:
Jeg tror jeg faktisk, det er et krav at man skal have NemKonto til virksomheden. Det er i hvert fald en del af oprettelsesprocessen i forbindelse med stiftelse af enkeltmandsvirksomhed.
Det er det - min bemærkning gik derfor netop på, at du skrev du havde oprettet en ny konto til virksomheden som personlig konto bare. Det betyder, at enten har du så ikke NemKonto på din gamle personlige eller ikke på den nye du har oprettet til din virksomhed, da du ikke får to NemKonti med alt jeg ved, hvis ikke den ene er en erhvervskonto tilknyttet dit CVR

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)