Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børn + forretning? kan man nå det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige fundet denne webside og tænkte der er nok mere end en iværksætter der har oplevet problemer med at få passet børn fordi forretningen også skal passes.

så tjek den ud og se om den holder vand
 
http://www.byensbedstebabysitter.dk

Venligst

René Buch

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestemt et godt site, og ejeren af sitet er skam også at finde herinde.

Så vidt jeg husker endda rimlig aktiv :)

Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vi virkelig kommet så "langt" her i lille DK. At vi har tillid til at lade "fremmede" organisere pasningen af vores børn?

I London findes der et hav af professionelle firmaer, der organiserer børnepasning og sygepleje for virksomheders ansatte og ældre. Ville folk have tillid til det i DK?
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/18/2006 3:26:42 PM Forfatter:korntrold

har lige fundet denne webside og tænkte der er nok mere end en iværksætter der har oplevet problemer med at få passet børn fordi forretningen også skal passes.

så tjek den ud og se om den holder vand
http://www.byensbedstebabysitter.dk

Hej René
 
Næsten alt kan lade sig gøre, hvis man vil prioritere benhårdt. Har man børn og forretning, så er fest og farver næsten umuligt at nå eller have overskud til.
 
Da jeg i sin tid startede det virtuelle netværk som opfinderkonsortiet PL brake er, havde jeg et blebarn 24/7 idet min viv i rigtig lang tid (19 mdr) lå indlagt med børn imaven der bare ikke ville det der, indtil vi endelig fik tvillinger:-)
 
I gamle dage havde nogle fattige og enlige kvindelig fabriksarbejdere, en anderledes måde at håndtere tingene på der er set på arbejdermuseet i Kbh. De bandt simpelthen deres unger til sengestolpen, sidden på en potte - det var sikkert ikke sjovt for hverken mor eller barn.
 
Det kan selvfølgelig være et problem i visse situationer, at have sine unger på slæb, men jeg havde en lille sjov episode med et møde med investorer i Kbh city, hvor jeg placerede en babyalarm i vinduet ud mod gården på 4 sal - slipsefyrerne gloede og spurgte til hvorfor?
Nede i gården stod det største barn med en barnevogn med "The twins" og styrede situationen, bakket op af en livlinie iform af en kortdistance walkie.
 
Den situation har ikke skadet hverken den store eller de små, de havde både vådt og tørt samt en storesøster der syntes det var fedt at styre rundt med de to kræ, når farmand ikke var der.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
plbrake.dk
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel nu har jeg ikke brug for pasning af blebørn eller for den sagt skyld bønepasning i nogen form. har selv 6 unger i alderen fra 8 år og op til 19 år ............ samarbejde er vejen frem med så stor en flok unger

 
Men vil da holde på at vi I DK i udpræget grad bruger fremmede til at passe vores afkom ..... de hedder bare bedsteforældre, børnehaver, sfo, famile og alt muligt andet.
 
Jeg kan godt se det til tider kan være besværligt at finde en der kan kigge efter sine børn mens mor er indlagt og far skal passe sin forretning mens alle er på job. Jeg ville nok have forsøgt at flytte det møde et par dage så jeg kunne finde en der kunne kigger efter mine børn så jeg ikke hele tidn havede i baghovedet hvad sker der nede i gården?

Venligst

René Buch

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/18/2006 11:34:44 PM Forfatter: korntrold

Vel nu har jeg ikke brug for pasning af blebørn eller for den sagt skyld bønepasning i nogen form. har selv 6 unger i alderen fra 8 år og op til 19 år ............ samarbejde er vejen frem med så stor en flok unger

Men vil da holde på at vi I DK i udpræget grad bruger fremmede til at passe vores afkom ..... de hedder bare bedsteforældre, børnehaver, sfo, famile og alt muligt andet.
Jeg kan godt se det til tider kan være besværligt at finde en der kan kigge efter sine børn mens mor er indlagt og far skal passe sin forretning mens alle er på job. Jeg ville nok have forsøgt at flytte det møde et par dage så jeg kunne finde en der kunne kigger efter mine børn så jeg ikke hele tidn havede i baghovedet hvad sker der nede i gården?

Som du selv er inde på, er samarbejde vejen frem - det sammenholdt med brug af enkle hjælpemidler, så kan meget lykkes uden de store problemer.
 
Det var nok ikke faldet i god jord som nystartet iværksætter at flytte et vigtigt møde, bare fordi jeg tilfældigvis manglede en babysitter.
 
Princippet om det forhåndenværende søm, er altid en god ting at øve sig i - det giver  god træning for ens evner til at løse store problemer med små midler.
 
 
Mvh
 
Lars C
plbrake.dk
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)