Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg min faktura ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har for nyligt startet mit nye enkeltmandsfirma. Jeg registrerede firmaet i tirsdags den 13. august med firmaets startdato sat til mandag den 12. august. Jeg har fået min første faktura tilsendt fra min freelancer med faktureringsdato sat til den 13. august. Jeg har endnu ikke fået oprettet en ekstern konto til mit firma. 

Mit spørgsmål går nu på, om jeg kan betale min faktura til min freelancer med penge fra min egen private konto, som jeg har haft i mange år, eller jeg skal vente til min eksterne konto (tiltænkt til mit firma) er oprettet og betale fakturaen med de penge, jeg overfører til denne eksterne konto ?

Ydermere vil jeg gerne spørge, om det er noget krav fra Skat, at jeg skal kunne bevise med hvilke penge og fra hvilken konto, jeg betaler mine fremtidige regninger ? 

PÅ forhånd tak for alle svar :)

Mvh. Morten 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fint betale den fra din egen konto.

Istedet for at kreditere din bankkonto i regnskabet, krediterer du bare din mellemregningskonto (privatforbrug)

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Som Jesper skriver kan du roligt betale med private midler/privat konto, så har du blot en gæld i firmaet til ejeren/dig og derfor en mellemregning. Derefter betaler du fra firma konto til din privat konto også er mellemregningen udlignet.

 

Ps. Du skal dog ikke gøre det den anden vej rundt. Dvs. du skal ikke privat låne penge af din firmakonto det er ulovligt aktionærlån og ikke blot en mellemregning - bare til info :-).

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin.S.:
Dvs. du skal ikke privat låne penge af din firmakonto det er ulovligt aktionærlån

Vrøvl - der kan aldrig være tale om et aktionærlån i et enkeltmandsfirma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Private hævninger eller indsættelse af penge i en personlig virksomhed er absolut lovligt og sker via status og påvirker dermed slet ikke resultatet og dermed ikke skatten. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar :)

@ John:

Vil det så sige, at når jeg benytter mit regnskabsprogram (Billys Billing), så vælger jeg bare min private konto som afregningskonto ? Og kan jeg i så fald fremover frit vælge mellem, om jeg benytter min private konto eller firmaets konto som afregningskonto for fremtidige regninger ? Altså er skat ligeglad med om halvdelen af mine regninger betales med privat konto og den anden halvdel med firmaets konto, og skal jeg i så fald ikke gøre noget yderligere alt efter hvilken konto jeg benytter til betaling ? 

(Puha, det var mange spørgsmål på én gang :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er som sådan helt ligeglad - men - du kan få svært ved at bogføre, for har du en omkostning du betaler via firmakonto så bogfører du 

Debet omkostningskonto - ex Kontorartikler - og kredit bank - og så stemmer din bank jo  - Køber du så over privat kontoen, så skal du bogføre Debet omkostningskonto - ex kontorartikler, og kredit under status privat indskud eller lignende. 

Det bliver rodet, så selv om skat ikke har noget mod det hvis du viser det korrekt regnskabsmæssigt, så tag og brug EN og SAMME konto til alle dine virksomhedstransaktioner - ellers får du rod med at få Billy B til at stemme med bank tror jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)