Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop som under 18 årig - Kan jeg det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg sender her en af dagene en ansøgning om at starte virksomhed som umyndig af sted.
Mit spørgsmål er: Kan jeg starte webshoppen inden jeg får mit CVR nummer?

Normalvis når man handler i en webshop, er der jo lagt 25 % salgmoms til, som webshop-ejeren så smider ind i sit regnskabsprogram, og derefter opgiver det senere på året.
Men i og med at jeg ikke har mit CVR nummer endnu, må jeg vel heller ikke opkræve moms?

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der kan hjælpe? 

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke lige helt sikker på hvorvidt du må opkræve moms. Men hvis du har en konkurrent som sælger sit produkt til 80+moms (100 kroner), så kan du jo også vælge at sælge dit produkt til 100 kroner, så har du jo stadig det beløb der svarer til momsen ekstra, som du kan bruge til at dække din udgift til købsmoms.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du mener at jeg godt må. Men at jeg så skal betale moms, af alt det jeg har tjent inden jeg får CVR nummeret?:-)
Hvis det kan hjælpe, er jeg ret sikker på at komme over 50k når jeg åbner webshoppen.

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det var ikke sådan ment :)
Men når du køber en vare, så betaler du købsmoms, når du sælger den modtager du salgsmoms. Købsmomsen kan du så trække fra salgsmomsen, og det giver så de penge skattefar skal have - hvis du er momsregistreret.

Hvis du sælger uden at være registreret som virksomhed, så skal du stadigvæk lave regnskab, men opkræver ikke moms, og kan derfor ikke trække din købsmoms fra nogle steder. 

Men hvorvidt du kan begynde virksomheden i mens du venter på virksomhedens registreringsbevis, og stadig opkræve moms det er det jeg ikke ved.

Hvis du finder John Hanovers blog, så har han nogle meget gode indlæg som beskriver i lidt dybere detaljer hvorledes det fungerer, og han sætter nogle tal på, for hvornår du må hvad, og hvornår du ikke må :) 

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst næsten alle indlæggene på John/Cookies blog. Men har lige læst denne igennem igen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Er det korrekt forstået at jeg kan sælge en vare til 100 kr. på min webshop, lad os sige at jeg sælger for 35.000 kr. på 6 måneder af denne vare. Så får jeg mit CVR, og sælger derefter for 30.000 kr. de næste 6 måneder. Det indberetter jeg så på Skat's hjemmeside, og så kommer jeg til at betale moms af de 35.000 kr. + 30.000 kr. ?

Case 2: Jeg har intet CVR og sælger de første 8 måneder for 30.000 kr. SÅ får jeg mit CVR nummer og sælger de næste 4 måneder kun for 15.000 kr. Altså 45.000 kr. i alt.
Dette opgiver jeg så inde på skat's hjemmeside, men i og med at jeg ikke er kommer over 50.000 kr. skal jeg ikke betale moms af noget af det? Er dette korrekt?:-)

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

affiliate10:

Er det korrekt forstået at jeg kan sælge en vare til 100 kr. på min webshop, lad os sige at jeg sælger for 35.000 kr. på 6 måneder af denne vare. Så får jeg mit CVR, og sælger derefter for 30.000 kr. de næste 6 måneder. Det indberetter jeg så på Skat's hjemmeside, og så kommer jeg til at betale moms af de 35.000 kr. + 30.000 kr. ?
Ja hvis du kunne ha forudset at du ville komme over 50.000 kr  derfor registrer på forventning - og det er ikke en bundgrænse som du lige kan bruge op - og så momsregistrere

affiliate10:
Case 2: Jeg har intet CVR og sælger de første 8 måneder for 30.000 kr. SÅ får jeg mit CVR nummer og sælger de næste 4 måneder kun for 15.000 kr. Altså 45.000 kr. i alt.
Dette opgiver jeg så inde på skat's hjemmeside, men i og med at jeg ikke er kommer over 50.000 kr. skal jeg ikke betale moms af noget af det? Er dette korrekt?:-)

Ja helt korrekt - du skal bare føre regnskab og opgive din fortjeneste efter årsregnskabsloven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)