Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min mail ryger i spam

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har forsøgt at finde fejlen.
Når jeg sender mail til mine kontakter (folk jeg kender) fortæller de at jeg er røget i deres spam mails.
Eneste jeg kan se kunne være galt er min auto signatur hvor jeg linker til mit logo.

Bruger google business mail og kan kun indsætte mit logo via link.

Kan det godt passe at spam filter blokker mig på dette, eller kan der været andet som gør det?

Skal lige siges at det selvfølgedig ikke er alle hvor det ryger i spam.

Screenshots af autosignatur:

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner umiddelbart at du bruger flere forskellige skrifttyper - der er nogle spam filtre der reagerer på dette - Ellers havde jeg kontaktet google og gjort dem opmærksom på dette, da det er et stort problem for virksomheden.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skrifttyper, okay vidste jeg ikke.

Du mener ikke at linke til til url for at få logo på kan gøre forskellen?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Løfter lige.

Handlede ikke om skrifttyper...
Nogle der sidder inde med svaret? 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Start med at finde en modtager, hvor du konsekvent rammer spamfolderen - fjern derefter signaturen, og se om du rammer indbakken. Gør du ikke det, ligger problemet på afsenderdomænet - rammer du indbakken, så begynd at tilføje dele af signaturen igen, indtil du rammer spamfolderen. 

Personligt vil jeg dog mene, at du godt kan fjerne størstedelen af signaturen. CVR-nummer, adresse, catchphrase osv. skal dine modtagere nok finde, hvis de har brug for det. For mig er det altid irriterende at modtage en e-mail på to linjer med en signatur på 10 linjer. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan køre en test for dig på en mail du kunne forestille dig at sende.

Det eneste du skal gøre er at sende din mail til samtlige adresser herunder:

dc47125@emailtests.com, ml@ml.emailtests.com, chkemltests@ps.emailtests.com, barracuda@barracuda.emailtests.com, chkemltests@yahoo.com, chkemltests2@aol.com, chkemltests@gapps.emailtests.com, chkemltests@sg3.emailtests.com, chkemltests@gmx.com, chkemltests@mail.com

Den første mailadresse er den der unikt identificerer den mail du sender - de resterende e-mails er de forskellige spamfiltre der testes individuelt.

Det er vigtigt at du sender til alle mailadresserne, hvis du skal have et retvisende resultat.

Sig lige til når du har sendt den.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Jeg kan køre en test for dig på en mail du kunne forestille dig at sende.

Det eneste du skal gøre er at sende din mail til samtlige adresser herunder:

dc47125@emailtests.com, ml@ml.emailtests.com, chkemltests@ps.emailtests.com, barracuda@barracuda.emailtests.com, chkemltests@yahoo.com, chkemltests2@aol.com, chkemltests@gapps.emailtests.com, chkemltests@sg3.emailtests.com, chkemltests@gmx.com, chkemltests@mail.com

Den første mailadresse er den der unikt identificerer den mail du sender - de resterende e-mails er de forskellige spamfiltre der testes individuelt.

Det er vigtigt at du sender til alle mailadresserne, hvis du skal have et retvisende resultat.

Sig lige til når du har sendt den.

Gerne Dan.

Hvordan siger jeg lige det :)
Fedt tilbud 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

Start med at finde en modtager, hvor du konsekvent rammer spamfolderen - fjern derefter signaturen, og se om du rammer indbakken. Gør du ikke det, ligger problemet på afsenderdomænet - rammer du indbakken, så begynd at tilføje dele af signaturen igen, indtil du rammer spamfolderen. 

Personligt vil jeg dog mene, at du godt kan fjerne størstedelen af signaturen. CVR-nummer, adresse, catchphrase osv. skal dine modtagere nok finde, hvis de har brug for det. For mig er det altid irriterende at modtage en e-mail på to linjer med en signatur på 10 linjer. :)

Du har helt ret.
Vil hermed blive fjernet 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Testen er nu kørt færdig og resultaterne er ret nemme at tolke.

Du har ikke en SPF record sat op for dine mails der sendes ud. Hvis du rammer en mailserver som validerer på disse kan din mail afvises helt.
Du kan få hjælp til SPF records til Google Apps her: https://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=da&answer=33786&topic=2759192&rd=1 

Du har heller ikke sat DKIM op - selvom det ikke er så udbredt herhjemme, så er det ret udbredt at kontrollen bliver udført på diverse spamfiltre.
Du kan få hjælp til DKIM for Google Apps her: http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=da&answer=174124 

Den sidste ting som testen er opmærksom på er dit fohold mellem tekst, billeder og HTML. Kort sagt, så indeholder din signatur utrolig meget HTML og et ret stort billede og derfor er det svært for spamfiltre at sortere i hvad der er reelt indhold og hvad der er spam - så overordnet set scorer din mail meget højt på spamfiltrene, men bliver trods alt leveret - dog til spam-mappen.

Prøv at afveje dit indhold i forhold til din signatur - kan din signatur indeholde mindre HTML og/eller billeder - hvis dette afvejes korrekt, er det mere sandsynligt at din mail kan leveres selvom det faktiske indhold måske ikke fylder så meget.

Jeg håber det hjalp lidt.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Testen er nu kørt færdig og resultaterne er ret nemme at tolke.

Du har ikke en SPF record sat op for dine mails der sendes ud. Hvis du rammer en mailserver som validerer på disse kan din mail afvises helt.
Du kan få hjælp til SPF records til Google Apps her: https://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=da&answer=33786&topic=2759192&rd=1 

Du har heller ikke sat DKIM op - selvom det ikke er så udbredt herhjemme, så er det ret udbredt at kontrollen bliver udført på diverse spamfiltre.
Du kan få hjælp til DKIM for Google Apps her: http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=da&answer=174124 

Den sidste ting som testen er opmærksom på er dit fohold mellem tekst, billeder og HTML. Kort sagt, så indeholder din signatur utrolig meget HTML og et ret stort billede og derfor er det svært for spamfiltre at sortere i hvad der er reelt indhold og hvad der er spam - så overordnet set scorer din mail meget højt på spamfiltrene, men bliver trods alt leveret - dog til spam-mappen.

Prøv at afveje dit indhold i forhold til din signatur - kan din signatur indeholde mindre HTML og/eller billeder - hvis dette afvejes korrekt, er det mere sandsynligt at din mail kan leveres selvom det faktiske indhold måske ikke fylder så meget.

Jeg håber det hjalp lidt.

Kanon, tak for det.

Smider dig lige en pm

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)