Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælger jeg det rigtige? (Uddannelse)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vidste ikke hvor jeg skulle placere emnet, så prøver her.

Jeg er idag 28 år og skal i næste uge starte på markedsføringsøkonomuddannelsen, med henblik på at få bedre kompetencer til at blive selvstændig eller job som sælger/indkøber/konsulent.

Er tidligere uddannet speditør, hvor handel og salg er en del af dagligdagen, dog overskygget af disponeringsdelen. Da det netop altid har været købmandsdelen jeg har været mest glad for, fik jeg den åbenbaring at søge nye udfordringer.

Jeg har tidligere søgt jobs som sælger mv. men har ikke fået nogen gode svar. Jeg tænkte ellers at jeg havde god erfaring med salg og kundeservice gennem min tid som speditør, og har forbedret regnskaber gennem nytænkning. Da jeg pt. har gået ledig et stykke tid, vil jeg selvfølgelig gerne igang med noget nyt, og mit valg røg så på markedsføringsøkonom. Men nu bliver jeg helt i tvivl om jeg skulle have prøvet at finde en læreplads/trainee plads istedet? Jeg har altid haft som hobby at købe/sælge og elsker at handle, så tænker dette må være den rigtige vej for mig. 

Pros ved Trainee

1. Får IRL erfaring som sikkert vægter mere end skolebænken?

2. Kan fremvise resultater efter endt forløb

3. Får referencer

4. Bedre "løn" end SU

Pros ved uddannelse

1. Får en bred viden indenfor alle områder

2. Får en uddannelse på papir

3. Godt netværk(?)

4. Tid til at finde den rigtige branche

Hvad tænker i, og er der nogen af jer som har noget godt/dårligt at sige om uddannelsen som helhed meget gerne med henblik på jobmuligheder efterfølgende.

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg er 34 år, og starter selv på markedsføringsøkonomen d.2/9. Jeg har en finansbachelor, og har arbejdet i bank. Jeg mangler en del indenfor sælgerdelen, og derfor har jeg valgt markedsføringsøkonomen. Jeg tror det vil være ganske umuligeligt at få en trainee stilling, jeg har søgt en del, men ikke fået nogen - derfor har jeg valgt markedsføingsøkonmen, hvor der jo også er praktik indlagt, og du derfor får mulighed for at vise hvad du kan.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)