Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I RKI - men er der hjælp at hente?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i en revisor eller økonomiperson til at assistere jer med skat/regnskaber mv.
Hvis der er økonomi til det i virksomheden kunne du evt ansættes i virksomheden i et par år hvor i modner denne til et generationsskifte. Dette kan evt gøres med et gældsbrev, som svigermor modtager et årligt afdrag på ifb. Overskud og såfremt hun ikke akut skal bruge penge til sin pension/daglige liv.
Det er svært at skitsere, men hvis i har en revisor ind over kan han garanteret optegne en skitse for jer, hvordan dette kan gøres inden for en kortere årrække.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jan og Trine:
Jeg talte med de to kreditorer umiddelbart efter gældssaneringen, men de var ikke villige til at slette mig, før de havde fået hele beløbet dækket.
Lidt besynderligt, hvis du spørger mig.

Ja det er da godt nok besynderligt de ikke vil slette dig, NÅR du skylder dem penge, de er sikkert ret ligeglade med om du er blevet erklæret det ene eller andet, men du ville sikkert selv have det fint med at tilgive nogen som skyldte dig penge, jo jo det er så dejligt at være offer :)

 

Hilsen Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan og Trine:

Forresten.

Ronni Larsen:
Dette kommer an på dine kreditorer. Du kan anmode om at blive slettet i RKI. Det er meget normalt at dette sker ved en gældssanering.

Jeg talte med de to kreditorer umiddelbart efter gældssaneringen, men de var ikke villige til at slette mig, før de havde fået hele beløbet dækket.
Lidt besynderligt, hvis du spørger mig.

Det tror jeg nu ikke du skal finde så mystisk. Der er kreditorer der siger - OK - det var så det - vi får ikke mere og accepter, men der kan jo være kreditorer for hvem pengetabet har været meget ubehageligt og som måske til med føler sig kørt lidt over i hele forløbet, og de har jo ikke anden "straf" mulighed end at fastholde registreringen. Det er nu nok ikke så mystisk - ærgerligt men ikke voldsom mystisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En forudsætning for gældssanering, er vel at alle kreditorer går med på ordningen?

 

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Inner Circle Revision:

En forudsætning for gældssanering, er vel at alle kreditorer går med på ordningen?

 

det mener jeg ikke - det ville jo være ved en frivillig aftale - men ellers er det skifteretten der ud fra en lang række kriterier fastsætter et beløb som rådighedsbeløb og så er løbet mig bekendt kørt for kreditorne?

Fra startvækst: http://startvaekst.dk/earlywarning.dk/konkurs_og_hvad_sker_der_saa  og citat Det er skifteretten alene, der vurderer, om betingelserne for gældssanering er opfyldt og skifteretten kan, uagtet at kreditorerne protesterer mod en gældssanering, stadfæste gældssaneringen. Skifteretten lytter dog til berettigede indsigelser fra kreditorerne.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Cef.

Jeg tror I har brug for et regnskabsprogram og revisor.
Det lyder som om I taber både på gynger og karruseller uden at vide det.

Det er ikke nok kun at overbevise banker i dag!

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Hobbyshoppen.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er meget, jeg skal tænke over nu.
Tak for godt input.

Vi snakker meget om det, og tager alt hvad I skriver til efterretning.

Min svigermor har en god revisor, som hun rådføre sig med i ethvert anlæggende. Det er klart, at der ikke skal gøres noget, før vi har vendt enhver sten og ikke brænder alle 10 fingre igen.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Hobbyshoppen.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
kreditorer for hvem pengetabet har været meget ubehageligt og som måske til med føler sig kørt lidt over i hele forløbet, og de har jo ikke anden "straf" mulighed end at fastholde registreringen. Det er nu nok ikke så mystisk - ærgerligt men ikke voldsom mystisk

Enig... Der er de kreditorer, for hvem, det gør ondt, at miste mange penge, og jeg forstår virkeligt godt, at man som kreditor kan blive bitter... Jeg fik jo heller ikke mit udestående, hvilket sendte mig i den ærgerlige retning. Det er jo ikke meget man kan "låne ud" som lille.

Jeg kan forsikre, at det på ingen måde var kreditoren, der blev kørt over i det her tilfælde! Der var en passende NY lovgivning i deres favør.

Det positive: Jeg ved nu, hvordan man ikke skal gøre :-) og gør aldrig noget alene igen :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)