Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ny iværksætter

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 7100, Vejle
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ved ikke om dette er det rette sted til mine spørgsmål, men jeg håber der er en venlig sjæl eller to, der vil hjælpe mig.

Jeg brænder for at komme i gang som iværksætter, men jeg er samtidig en lille smule nervøs for, at jeg ikke kender nok til det at være selvstændig, så jeg lige pludselig kommer i klemme og at det kan komme til at koste en masse penge.

Jeg vil gerne starte en webshop, hvor jeg vil sælge skjorter til at starte med, hvis det går godt vil jeg senere udvide med slips, jakkesæt, sko osv.

Bliver det for, forvirrende med to spørgsmål i et indlæg? Så må i lige sige til :)

Spørgsmål 1:

I min søgen rundt på Amino og det store internet, har jeg, indtil videre, valgt at bruge DanDomain til at lave en webshop. Sådan som jeg forstår det, får man en webshop og support, SEO og betalingskort og meget mere, for bare 299,- om måneden. Det syntes jeg da lyder som en fornuftig pris. Taget i betragtning at jeg ikke selv kan finde ud af at lave en webshop. Hvad er jeres mening om det?

Spørgsmål 2:

Må jeg købe nogle skjorter fra en webshop i England som almindelig kunde, for så at sælge dem i min webshop, uden at spørger om lov til det, eller skal jeg have en aftale på plads med den pågældende?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Nicklas Ørnfelt.

Fra 7100, Vejle
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kan hjælpe mig ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Jeg vil gerne hjælpe dig.

Det er en rigtig god ide at starte i det små og udvikle dig og sortimentet henne af vejen. Mange starter for stort op og ender med at gå surt i det. På den måde har du ikke for mange penge forbundet på din lager. Hjemmesiden lyder ok, men jeg vil anbefale dig at søge det marked igennem.

Der findes gratis shops som man kan købe plugins til. De penge vil du hente hjem igen. Der er:

Magento

Shopify

Prestashop

Wix

Jeg kender mest til prestashop. Der er også andre billig hjemmeside udbyder som Mono.net. Der kan man koble paypal på gratis ellers skal man betale. Men får du Dankort løsning samt alt det andet som du beskriver, er det ok. Men være sikker på dit valg. Det er surt at ændre det igen og skal til at lægge en masse kræfter i at flytte selv webshop eller at man skal betale for det. Mange af de steder er nemt at lære. Man kan også læse sig frem til hjælp her på amino men også på nettet.

Jeg vil anbefale at finde en grossist i udlandet i stedet for at købe som alm. Kunde. Der er penge at hente og hvis du er moms registreret kan du få fjernet moms på at købe i udlandet. Der findes nogen hvor man kan købe i mindre partier. Har du problemer med at finde nogen kan jeg hjælpe der. Det er det vi laver til daglig blandt andet.

Hilsen

Eric J. Christiansen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 7100, Vejle
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for et godt svar Eric.

Jeg har kigget en del på nogle forskellige open source løsninger og syntes umiddelbart at Magento tiltaler mig mest, men jeg tror bare at det bliver for overvældene for mig i starten.

I første omgang vil jeg se om det overhovedet er noget for mig med e-handel, eller om jeg skal lave noget helt andet. DanDomain tilbyder også en gratis demoshop, hvor jeg kan prøve de forskellige ting af i 30 dage inden jeg beslutter mig for om det skal være det. Det lyder ikke på dig som om det er en dårlig løsning, andet end at det er noget værre bøvl når jeg engang skal skifte platform pga. vækst.

Med hensyn til indkøb af tøjet. Jeg har fundet et sted, hvor tøjet er billigt og af god kvalitet. Kan jeg få dem solgt kan jeg ca. lave 150,- pr. skjorte og stadig sælge dem væsentligt billigere end tilsvarende kvalitet. Jeg ved godt det koster lidt at sende ud til kunden osv. og at det ikke er det helt vilde overskud jeg får, men som sagt, bare lige for at prøve det af. Hvis det går godt og der kommer lidt skub i tingene, kunne jeg jo så finde en grossist, evt. med din hjælp :)

Det jeg gerne vil vide er om jeg må det, altså købe en skjorte, som alm. kunde, for så at sælge den i min webshop til en højere pris og evt. bruge deres produktbilleder ?

Fra 7100, Vejle
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick.

Vildt godt link du kom med der. Det var lige hvad jeg havde brug for.

Du beskriver fint fordele og ulemper ved de forskellige løsninger og forklare rigtigt fint, hvad de forskellige ting betyder. Mange tak :)

Jeg har haft lidt svært ved at finde ud af hvad der var bedst for mig, men jeg tror, i og med at jeg er helt ny i faget, at DanDomain vil være det rigtige sted for mig at starte. Jeg vil selvfølgelig helst have en open source webshop, men med få midler og mangel på viden og erfaring, er det bedst for mig at sarte helt stille og roligt. Der er jo mere arbejde i at være selvstændig end "bare" at køre en webshop.

Tusind tak for hjælpen.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Fra  Secondo Moda Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicklas

Jeg bruger dandomain og er fint tilfreds. De svarer hurtigt og leverer hvad de lover. Men jeg tror dog ikke at du kan gøre det for 299 per måned. 

Jeg har været nødt til at opgradere serverplads 2 gange og købe en del ekstra moduler, for at kunne levere en nogenlunde kundeoplevelse.

Jeg syntes også at det har krævet rigtig mange timer og kreative påfund, for at få deres standard layout til at ligne noget anno 2013. 

Med en open source løsning kan man købe et theme som man så tilretter i. De themes er opdaterede og kræver ikke det store arbejde for at se lækre ud.

Jeg begynder nu at fortryde at jeg lavede shop'en hos Dandomain, for det løber efterhånden op og jeg kommer ikke meget længere med layoutet.

Håber du kan bruge mine erfaringer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Hvis du gerne vil have en hostet shop og har mod på at opbygge din egen webshop og derved spare en del penge i opstartsfasen, kan jeg anbefale SmartWeb. Du binder dig kun for 6 mdr. af gangen og kan opsige webshoppen indtil dagen før den næste faktura

Når du opretter en gratis demo hos SmartWeb, får du 35 designs at vælge i mellem og du kan selv uploade dit logo m.m. og opbygge din shop, uden at kende til kodning overhovedet. Hvis du skal have ændret nogle farver eller ligende så ringer du bare ind til Smartweb teamet. Smartwebs kundeservice medarbejder plejer også at være flinke til at rådgive en, i alt fra betalingsgateways, logistik, lagerhoteller, økonomisystemer, SEO, AdWords, Google Analytisk og generelt markedsføring af ens webshop. Så man får meget rådgivning med og så koster en shop ikke meget mere en et mobil abonnement.

En SmartWeb Webshop koster fra 299 Kr. pr. mdr. Der er ingen oprettelsesgebyr. Du får gratis dansk support, danske manualer og videoer der trin for trin viser dig hvordan du skal opbygge din webshop. Systemet er meget Google venlig - så du får en god chance for at komme til tops. Paypal er en del af pakken og en betalingsgateway til Nets (PBS) koster 139 Kr. pr. mdr. 

Her kan du se hvad andre SmartWeb bruger synes om systemet: http://www.trustpilot.dk/review/smartweb.dk

Link til SmartWebs hjemmeside, hvor du kan se alle de eksterne systemer SmartWeb kan integreres med i takt med at du får brug for det: http://www.smartweb.dk/shop-integrationer/

Med venlig hilsen

Maibritt 

Fra 7100, Vejle
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Liv.

Tak for dit input, det vil jeg helt sikkert tage med i mine overvejelser.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Hvis du gerne vil have en mere generel snak om din forretning er du også velkommen til at ringe. 

Med venlig hilsen

Maibritt 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)