Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn i enkeltmandsvirksomhed, flere undernavne OK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er godt i gang med forberedelserne til at stare en enkeltmandsvirksomhed der yder IT-support til private.

Hvordan er det helt præcis med at firma-navn skal fremtå som på fakturaen?

Hvis jeg opretter et CVR-nr der Fx hedder: "August Group". Kan jeg så Fx lave 3 hjemmesider der henholdsvis hedder:  www.it-hjaelperne.dk  www.recovery-hjaelperne.dk  www.computerblogg.com  hvis jeg Fx skriver på den respektive hjemmeside at den er ejet/en del af "August Group" ? Er det lovligt eller hvordan bør man gøre?
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i princippet oprette et firma med navnet "Firma A" og have alle de hjemmesider som du ønsker. Jeg mener ikke der er lovkrav om at du skal skrive hverken CVR nummer eller hvem hjemmesiden er ejet af. Det er dog en rigtig god ide at skrive, da det giver kunderne en form for tryghed.

Jeg plejer at gøre sådan:

Oprette Firma A

Firma B, C og D, der skriver jeg altid CVR fra firma A på hjemmesiden.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et klart svar Jesper. Jeg havde opfattelsen at firmanavn og CVR-nr altid skulle figurere på en faktura og at det så var problematisk hvis firmaet nu ikke hed det samme som man fik opfattelsen af at det hed på hjemmesiden. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Daneng:

Jeg havde opfattelsen at firmanavn og CVR-nr altid skulle figurere på en faktura

Det skal det også!

Du kan dog registrere et binavn, og anvende det firmanavn i stedet, men du skal altid skrive CVR-nummeret.

Samme gælder i øvrigt for hjemmesider, hvor CVR-nummer også SKAL skrives på.

Læs evt. http://startvaekst.dk/regler-for-hjemmesider

eller: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/oplysninger-paa-hjemmesiden

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og links. Så lyder det i mine øre mest rigtigt at oprette virksomheden med flere binavne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lysfelt:
Du kan dog registrere et binavn, og anvende det firmanavn i stedet, men du skal altid skrive CVR-nummeret.

Men hvordan registrerer man et binavn til en enkeltmandsvirksomhed?

Kan man gøre det uden at oprette et administrativt SE-nummer til binavnet? Hvis ikke, så skal man vel lave to regnskaber?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)