Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne form for konkurrence lovlig?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden mulighed end konkurrencen ville jo også være at overveje hvordan du kan sælge dit nyhedsbrev uden at lokke med en konkurrence. Hvad kan give dine brugere så meget værdi at de både vil skrive sig op til dit nyhedsbrev, og fortælle deres venner om det?

Jeg stejler selv over konkurrencer der kræver at jeg tilmelder mig et nyhedsbrev, og alligevel modtager jeg 10-15 nyhedsbreve om måneden, og jeg læser dem alle, fordi de er relevante, og tilbyder mig et eller andet (hvorfor jeg skrev mig op i første omgang).

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus - Ja du har ret, men pt. har siden kun 2 likes på forsiden og synes det er underligt ingen liker når man kan se de besøgende bruger siden aktivt. Er hjemmesiden virkelig så ringe at folk ikke synes godt om den eller er det fordi folk bare ikke gider tilkendegive at de kan bruge siden?

Jeg har brugt mit sociale netværk til at vække interessen for andre sider. I stedet for at skrive til dem igen vil jeg f.eks. hellere lave en konkurrence, så sidens besøgende kan vinde noget. - Det håber jeg vil give en effektiv effekt i at folk vil tilkendegive deres mening med et like på hjemmesiden.

Nyhedsbrevet er tiltænkt en ekstra mulighed for markedsføring, men i bund og grund er jeg mest interesseret i at nogle flere synes godt om siden. Har i nogle gode tips?

Jesper - Tak for tippet. Det vil jeg tjekke op på.

Find legetøjsbutikker i Danmark og se efter gode online tilbud på legetøj 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange niveauer for kompleksitet af eks. Facebook apps, hvor og hvorledes de afvikles - og hvor integreret man laver dem i eks Open Graph mv. Men en simpel måde at engagere din målgruppe er at:

1) Gør dig klar hvad din applikation skal gøre for dig, ie. indsamle intelligence, mail adresser, likes mv. og hvilken værdi-forøgelse (KPI/ROI) din strategi går på.

2) Lav en konkurrence som micro-applikation med et simpelt og forståeligt koncept-/ call-to-actions og hold din funnel-/trigger points så simple og non-intrusive som muligt.

3) Host micro-app'en fra din egen webserver (bemærk det kræver ssl), eller benyt diverse app-/infrastruktur-/service udbydere så som, Amazon, Heroku, Pagodabox mv.

4) Lav micro-app'en som en signed_request, dvs. dine brugere skal like applikationen for at tilgå et subsidiært lag for at kunne deltage.

5) Skriv i dine konkurrencebetingelser at denne konkurrence intet har med Facebook at gøre og vindere får direkte besked via email - og hvis du indsamler data, så hvad du påtænker at bruge denne data til.

6) Lav konkurrence som en tab-app

7) Lav et opslag på din væg der informere om denne konkurrence - med link til tab-app'en

8) Boost dit opslag

9) Osv.

Der er flere aspekter i dette paradigme som jeg ikke dækker her - og dit produkt virker umiddelbart også funderet i intelligence paradigmet - så jeg syntes du skal kontakte et konsulenthus der vejleder i disse ting så du kan få det eksekveret effektivt og økonomisk forsvarligt - så din forretning rent faktisk får noget ud af det - og du ligeledes kan bruge din tid på at vækste din forretning.

Held og lykke med det ^^

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

CH - Tak for de gode råd.

I stedet for en app havde jeg tænkt at man kunne lave en simpel konkurrence på denne måde, men er usikker på om det er lovligt osv.?!

1. Jeg skriver informationer om konkurrencen og de forskellige vilkår på konkurrencesiden der kommer til at blive programmeret på min hjemmeside.

2. Tilføjer en tilmeldingsformular, som den her type der kan ses nederst på siden her www.legetøjsbutikker.dk/tilmelding 

3. Tilføjer en Facebook likebox og opfordre til at like siden. (Noterer at konkurrencen ikke har noget med Facebook at gøre)

4. Når en vinder skal findes udtrækkes den heldige ud fra modtaget tilmeldinger på e-mail. Jeg udtrækker en tilfældig på listen hver gang en konkurrence afsluttes! Når en vinder udtrækkes bliver personen kontaktet pr. mail med et svar om at man har vundet og at der inden længe vil dukke et gavekort op med posten.

Kan man lave konkurrencen på denne måde eller er det i strid med nogle regler eller andet?

 

Find legetøjsbutikker i Danmark og se efter gode online tilbud på legetøj 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Legetøjsbutikker.dk:

CH - Tak for de gode råd.

I stedet for en app havde jeg tænkt at man kunne lave en simpel konkurrence på denne måde, men er usikker på om det er lovligt osv.?!

1. Jeg skriver informationer om konkurrencen og de forskellige vilkår på konkurrencesiden der kommer til at blive programmeret på min hjemmeside.

2. Tilføjer en tilmeldingsformular, som den her type der kan ses nederst på siden her www.legetøjsbutikker.dk/tilmelding 

3. Tilføjer en Facebook likebox og opfordre til at like siden. (Noterer at konkurrencen ikke har noget med Facebook at gøre)

4. Når en vinder skal findes udtrækkes den heldige ud fra modtaget tilmeldinger på e-mail. Jeg udtrækker en tilfældig på listen hver gang en konkurrence afsluttes! Når en vinder udtrækkes bliver personen kontaktet pr. mail med et svar om at man har vundet og at der inden længe vil dukke et gavekort op med posten.

Kan man lave konkurrencen på denne måde eller er det i strid med nogle regler eller andet?

I følge de officielle regler er det desværre ikke tilladt overhovedet at promovere konkurrencer på Facebook der ikke bliver promoveret via en Facebook applikation (som du så kan tilføje i en tab på din side).

Så de korte svar på dine spørgsmål: 

- Nej du må ikke promovere konkurrencer på din egen hjemmeside fra Facebook uden at vise den i et Facebook applikations canvas. 

- Ja du må godt kræve at folk liker din side for at deltage (dette er skrevet som en undtagelse i Facebooks regler) - Dette kræver selvfølgelig også du kører din konkurrence gennem en applikation for ikke at være i strid med reglerne.

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Højberg:
- Nej du må ikke promovere konkurrencer på din egen hjemmeside fra Facebook uden at vise den i et Facebook applikations canvas. 

Lad mig skynde mig at sige at jeg ikke er nogen ekspert, så jeg kan jo utvivlsomt nemt tage fejl...

Men angående promovering af konkurrencer udenfor facebook, så synes jeg det er et spørgsmål om fortolkning, og efter min mening er det okay ;)

Reglen siger:

"Kampagner på Facebook skal administreres inden for Applikationer på Facebook.com, enten på en kanvasside eller en sideapplikation."

Og jeg tolker ikke din konkurrence som værende en kampagne på facebook... Hvis du eksempelvis skriver følgende i et vægopslag: "Vi har nu oprettet en konkurrence, besøg vores hjemmeside LINK for at deltage!" eller noget i den dur! Jeg har set andre gøre det samme, men igen om det er lovligt skal du ikke tage mine ord for ;)

Eksklusive modesmykker online - www.in-smykker.dk

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du tage et kig på shortstack som er gratis at bruge op til 2000 følgere :) Ganske godt til at lave facebook konkurrencer (men så bliver det også en facebook konkurrence)

Eksklusive modesmykker online - www.in-smykker.dk

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin - Konkurrencerne kommer ikke til at blive promoveret på Facebook bortset fra et indlæg på gruppens side. Når jeg opretter en Facebook gruppe vil jeg kun slå et opslag op med at vi på Legetøjsbutikker.dk's konkurrenceside i øjeblikket har en konkurrence for sidens besøgende. Hertil at man kan besøge siden og deltage i konkurrencen.

På konkurrencesiden vil intet om Facebook blive nævnt bortset fra at vi opfordre til at like os med et tilføjet Facebook plugin, så man kan like gruppen. Hertil med en note om at (konkurrencen intet har med Facebook at gøre)

Er det i strid med nogle af de regler?

Peter - Tak for tippet. Jeg tjekker lige op på det senere i eftermiddag, men ville gerne undgå en app og kører konkurrencen simpelt på hjemmesiden. Udgifter vil jeg nemlig helst bruge på markedsføring i stedet for applikationer og andet her i opstartsperioden.

Find legetøjsbutikker i Danmark og se efter gode online tilbud på legetøj 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Legetøjsbutikker.dk:

Martin - Konkurrencerne kommer ikke til at blive promoveret på Facebook bortset fra et indlæg på gruppens side. Når jeg opretter en Facebook gruppe vil jeg kun slå et opslag op med at vi på Legetøjsbutikker.dk's konkurrenceside i øjeblikket har en konkurrence for sidens besøgende. Hertil at man kan besøge siden og deltage i konkurrencen.

På konkurrencesiden vil intet om Facebook blive nævnt bortset fra at vi opfordre til at like os med et tilføjet Facebook plugin, så man kan like gruppen. Hertil med en note om at (konkurrencen intet har med Facebook at gøre)

Bump! Er det lovligt?

Find legetøjsbutikker i Danmark og se efter gode online tilbud på legetøj 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)