Der er mange niveauer for kompleksitet af eks. Facebook apps, hvor og hvorledes de afvikles - og hvor integreret man laver dem i eks Open Graph mv. Men en simpel måde at engagere din målgruppe er at:
1) Gør dig klar hvad din applikation skal gøre for dig, ie. indsamle intelligence, mail adresser, likes mv. og hvilken værdi-forøgelse (KPI/ROI) din strategi går på.
2) Lav en konkurrence som micro-applikation med et simpelt og forståeligt koncept-/ call-to-actions og hold din funnel-/trigger points så simple og non-intrusive som muligt.
3) Host micro-app'en fra din egen webserver (bemærk det kræver ssl), eller benyt diverse app-/infrastruktur-/service udbydere så som, Amazon, Heroku, Pagodabox mv.
4) Lav micro-app'en som en signed_request, dvs. dine brugere skal like applikationen for at tilgå et subsidiært lag for at kunne deltage.
5) Skriv i dine konkurrencebetingelser at denne konkurrence intet har med Facebook at gøre og vindere får direkte besked via email - og hvis du indsamler data, så hvad du påtænker at bruge denne data til.
6) Lav konkurrence som en tab-app
7) Lav et opslag på din væg der informere om denne konkurrence - med link til tab-app'en
8) Boost dit opslag
9) Osv.
Der er flere aspekter i dette paradigme som jeg ikke dækker her - og dit produkt virker umiddelbart også funderet i intelligence paradigmet - så jeg syntes du skal kontakte et konsulenthus der vejleder i disse ting så du kan få det eksekveret effektivt og økonomisk forsvarligt - så din forretning rent faktisk får noget ud af det - og du ligeledes kan bruge din tid på at vækste din forretning.
Held og lykke med det ^^