Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med salg af økologisk babytøj

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min kæreste og jeg længe tænkt på at starte en virksomhed op hvor vi får produceret økologisk babytøj i aldersgruppen 0-3 år. Vi vil køre et 100% økologisk mærke.

Hvad er jeres erfaring med babytøj o.lign.?
Hvilke krav er der egentlig til en webshop/hjemmeside?

Hvornår begynder jeg at skulle registreres for skat?
Jeg skal have produceret tøjet i udlandet, hvad gør jeg med fragten har i et firma som i kan anbefale?

Hvad koster det at eje en webshop?

Med venlig hilsen
Mulige nye sælgere.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

http://skaljegstarteenwebshop.dk/ - Den siger alt :)

Ej, spøg til side. Babytøj er et rigtig stort marked, som er vanvittig hårdt, så vidt jeg kan forstå, og se på google. Men I kan selvfølgelig være heldige :)

Der er som sådan ingen krav til en webshop. Men det er vigtigt, at den er troværdig og indbydende. Det er alfa omega. Her må man IKKE spare. Der er selvfølgelig nogle specifikke krav, før man kan få dankort etc. Det kan du læse om på Nets hjemmeside.

Du skal altid betale Skat. Du kan slippe for at blive momsregistret indtil du har omsat for 50.000,-indenfor de seneste 12 måneder.

Der er masser der kan levere til Danmark. FedEx, UPS, TNT etc.

I princippet kan du få en webshop der fungerer med paypal for noget ala 3-500,-om året. Men skal du have dankort, så stiger det.

Håber mine svar kunne bruges.

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc :)

Ja, tøj er generelt et stort marked. Det er også derfor at vi vil skille os ud af mængden ved at have en vision om 100% økologisk babytøj. 
Økologi hitter til gode penge og det skal være en af vores kerneværdier.

Dankort betaling er et must, så vi må da lige tjekke Nets hjemmeside.

Koster det egentlig noget at få et CVR-nummer, det er vel udfra CVR-nummeret at moms bliver registreret eller er jeg fuldstændig lost?

Da vores "levebrød" kommer af webshoppen vil vi også have den 100% stillet og godkendt.
Smile 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Suldrup
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:

Koster det egentlig noget at få et CVR-nummer,

Nej det koster ikke noget at få et CVR-nummer.

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker for de links du har delt.
Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske et dumt spørgsmål. Når nu mine varer kommer med posten til den danske grænse kan det jo være den bliver tjekket af told og skat. Hvordan er det lige jeg gøre med min varer så? Altså jeg vil jo gerne have jeg modtager dem uden at skulle betale afgift til told og skat ringer jeg til dem og fortæller at jeg kommer til at modtage en pakke?

Jeg beskattes vel kun af det jeg tjener?
Behøver jeg at have en revisor på når det er ganske småt? Eller når jeg tjener over 50.000 kr så er jeg måske forpligtet til at have en revisor?

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Betaler jeg egentlig moms i det pågældende land jeg får produceret tøjet? Så skal jeg jo være registreret der på en eller anden finurlig måde....
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:
Hvad koster det at eje en webshop?

Den kan jeg hjælpe dig med.

Det koster kun den pris du betaler for , domænet/URL - Betalingsgate/Paypal (er gratis) og webhosting som er nede på 5kr pr. måned for 3Gb.

Håber du kommer rigtigt igang.. Held og lykke med projektet

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:
Måske et dumt spørgsmål. Når nu mine varer kommer med posten til den danske grænse kan det jo være den bliver tjekket af told og skat. Hvordan er det lige jeg gøre med min varer så? Altså jeg vil jo gerne have jeg modtager dem uden at skulle betale afgift til told og skat ringer jeg til dem og fortæller at jeg kommer til at modtage en pakke?

Jeg beskattes vel kun af det jeg tjener?
Behøver jeg at have en revisor på når det er ganske småt? Eller når jeg tjener over 50.000 kr så er jeg måske forpligtet til at have en revisor?

Du skal selvfølgelig betale told, afgift og moms af det, hvis dine produkter kræver det. Kommer an på, om du køber i Europa eller uden for EU. Skulle du være så "heldig" at slippe igennem tolden, så er du forpligtet til at betale alligevel.

Du beskattes kun af det du tjener.

Du behøver i princippet ingen revisor, hvis du selv kan lave regnskabet. Der skal dog bare foreligge et regnskab. Der er helt specifikke regler, alt efter hvilken virksomhedsform du har. Er det et enkeltmandsselskab, I/S, ApS eller A/S. Det kan du læse meget mere om på virk.dk -  Eller bare ved en søgning på google.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)