Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 17 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Klovn:
og man ikke har fortalt skattevæsenet at man har et firma og en konto Seychellerne - ja så har man et problem.

Dette udsagn er i sig selv saa forkerkert, som det overhovedet kan vaere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:
Dette udsagn er i sig selv saa forkerkert, som det overhovedet kan vaere.

Man kan tolke hvad som helst på halve citater taget ud af sin sammenhæng! Velkommen tilbage herr Ottosen.

Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle .

Har med stor interesse fulgt tråden fra top, da jeg også gerne ville være klogere på dette område (off-shore).

Jeg står i den situation, at jeg ikke har opholdt mig i DK i en årrække ( 12  år ).

Jeg har i alle årene haft firma i det land, hvor jeg bor, og har familie der.

Er nu blevet tilbudt, at....sammen med en i min familie ... opstarte et firma i DK indenfor service og handel, hvor den overvejende indtjening vil foregå i DK. Som jeg læser tegn i " sol og måne", er det et godt tidspunkt at starte op, da jeg altid har haft den overbevisning, at man skal starte i " nedgangstider", for så at nyde godt af den opgang, der rent historisk vil/må indtræffe.

Jeg vil i påkommende tilfælde være direktør for omtalte firma, men vil ikke være fysisk tilstede i DK, andet under kortere ophold i forbindelse med kundepleje og deslignende, da mit andet firma i udlandet ( udenfor EU ) kræver en overvejende del af min tid, så i det daglige bliver det min partner, og medarbejdere der står for alle fysiske aktiviteter i DK, men i tæt samarbejde med mig.

Så til spørgsmål :

A: Hvilken form for firmakonstellation vil være den mest egnede for os ( selskabsform)

B: kan mit "moderfirma" låne penge til det ny selskab ( mindre beløb ca. 100000 D.kr, mod at få part i det ? og hvilke regler vil vanskeliggøre dette ( jeg er ikke inde i alle ny regler, der gælder i DK, ang det offentlige)

C: Det honorar/ min del af det evt. overskud, der vil blive aktuelt skal beskattes i det land, hvor jeg bor, hvilke regler gør sig gældende her, eller vil det være en fordel, at min partner evt. køber sig ind i mit Ltd selskab, og dette selskab så vil være at ligne med Moderselskab for det danske Datterselskab, som selvfølgelig skal stå for forsikringer,udbetaling af løn efter dansk lovgivning, mod driftsregnskab til Moderfirmaet.

D: ved evt. Generalforsamling, behøver jeg at være fysisk tilstede, som Direktør, eller kan jeg afgive min stemme til min partner ?

Jeg er lidt på vorherres mark her, så jeg vil se frem til seriøse forslag desangående.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er en omkostning på lige fod med andre omkostninger.

Skat og andre omkostninger kan optimeres. Man kan slippe med at betale skat hvis man ikke tjener noget.

Det oprindelige indlæg var tilsyneladende fra en udbyder af Off-shore selskaber.

Hvis du vil have brugbare seriiøse svar bør du nok berede dig på at betale herfor.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Ejler Ottesen men kan helt vejledende sige at den danske virksomhed uanset driftsform vil blive beskattet i Danmark når/hvis der etableres fast driftssted der.

Det er svært at sige hvilken form der er bedst men da der er tale om flerejet virksomhed og derved kan ske ændringer i ejerforholdene er der umiddelbart mest som taler for at I etablerer et selskab.

Selskabsløsningen betyder også i modsætning til en personlig flerejet virksomhed at du ikke bliver beskattet i DK af eventuel avance ved salg af dine aktier fordi den danske beskatningsret for din del er begrænset til kun at omfatte udbytter fra det danske selskab.  

Derved undgår du også personligt at skulle lave regnskab i forhold til DK men kan "nøjes" med at lade dig beskatte af udbytter fra selskabet i relation til DK, hvis du da ikke vælger at lade dine aktier/anparter eje via et selskab i udlandet.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Please vil du kontakte mig vedr. oprettelse af et Holding i udlandet/Schweiz?

Tak  

Side 17 ud af 17 (166 indlæg)