Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Cookie - John Hannover:
Dinero fra Amino https://dinero.dk/ er idag faktureringsprogram med tilknyttet bank osv  men så vidt jeg ved er bogføringsmodulet på trapperne - jeg ved ikke om Dinero gutterne nærmer sig lidt tidsplan?


Vi går i test start denne uge, sikkert i morgen faktisk.
Så går vi i rigtig test om 14 dage, hvor alle kan begynde at bogføre og den 1. oktober er vi helt flyvende.
Sådan er planen og den føler jeg mig ret sikker på holder.

Tidligere på sommeren fik jeg demonstret faktura programmet Dinero. Wink

Det virkede meget lovende, enkelt, flot grafik m.m.Yes

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nu er det jo IKKE faktura jeg skal udskrive men kun hvad der kommer i kassen hver dag og hvad der er indkøbt af vare.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben76:
Men nu er det jo IKKE faktura

Jo jo men hvordan kommer der penge i kassen sker det uden der sendes regninger ud?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben76:
Men nu er det jo IKKE faktura jeg skal udskrive men kun hvad der kommer i kassen hver dag og hvad der er indkøbt af vare.

er du momsregistreret virksomhed?

Er det en fysisk butik/marked sælger eller noget webshop?

Hvad bruger du som bilag for de penge der kommer i kassen - jeg mener hvad får kunden, en kassebon eller hvad bruger du uden faktura med moms?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kassebon. Det er en fysisk butik. Og der kan skal der jo ikke faktureres noget. Der kigger en revisionskopi af bonrullen for hver dag. Så jeg går ud fra at jeg bare kan skrive 500 kr som indtægt hvis jeg har solgt for 500 kr en dag.

Der skal vel ikke stå at jeg har solgt 4 stk 2 kg kartofler af 20 kr og 3 agurger af 5 kr osv for hver dag. Det står der jo på min revisionsrulle så det burde være nok.

Og ja det er en momsregistreret virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben76:
Kassebon. Det er en fysisk butik
fino

Preben76:
Der skal vel ikke stå at jeg har solgt 4 stk 2 kg kartofler af 20 kr og 3 agurger af 5 kr osv for hver dag. Det står der jo på min revisionsrulle så det burde være nok.
ja det vil jeg mene - det skal kun være i forhold til lager og den slags - hvor lageret jo ikke er en udgift, men jeg forestiller mig at alt jo til syvende og sidst sælges eller bliver grimt og smides ud - jeg må erkende jeg ikke aner hvordan man konkret viser det svind der jo må være - om der er krav om optælling af hvad der kasseres - det ved din revisor jo også alt om

fordelen ved dinero når den er klar og winfinans er nok at det som regnskabsprogram måske underletter moms angivelse i forhold til excel skemaer - (og du bruger så bare kassejournal og ikke faktura) men igen - din revisor vil let kunne sige hvad han foretrækker i dit fald hvis du har en sådan på til årsregnskab kan det jo være smart lige at lade ham kigge med i begyndelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det så ikke kartofler og agurker jeg skal sælge. Så der skulle gerne ikke være noget der bliver dårligt med tiden.

Ting der ikke sælges kan afskrives efter noget tid og det er der nogle specielle liner i det fleste programmer der tager højde for da man har fuld fradrag fra svind og ting der kasseres.

Det der kasseres skal slåes i kassen som kasseret eller ihvertfalde skrives til status da de jo har en værdi i indkøb. Ting der bliver stjålet bliver afskrevet når der er status og det har man også fuld fradrag fra.

Men jeg tror jeg har fundet et regneark der er til at bruge til at starte med. Det vil jeg lige bruge et par måneder og så se om det er godt nok til mig eller ej. Men det tror jeg nu at det er.

Takker for hjælpen og forslagene.

Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Preben,

Prøv at kigge på systemet SALDI. Det har sikkert en masse funktioner, som du ikke har brug for, men jeg giver gerne en rundtur i systemet, så du meget nemt kan få overblik over netop de funktioner som du skal bruge - som du selv skriver er det blandt andet kassekladden. Opret gerne en test-konto her: http://bizsys.dk/saldi-okonomisystem/saldi-bestil-abonnement.

Der er et fuldt integreret kassesystem-modul i SALDI - hvis du skulle ønske at benytte dette en gang i fremtiden.

Prisen for systemet starter ved DKK 600,- pr. år.

Tag endelig fat i mig hvis du har nogle spørgsmål.

Søren

 

 

www.bizsys.dk - økonomisystemer, kassesystemer, indløsningsaftale, BRIK systemer

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Preben76:

Kassebon. Det er en fysisk butik. Og der kan skal der jo ikke faktureres noget. Der kigger en revisionskopi af bonrullen for hver dag. Så jeg går ud fra at jeg bare kan skrive 500 kr som indtægt hvis jeg har solgt for 500 kr en dag.

Der skal vel ikke stå at jeg har solgt 4 stk 2 kg kartofler af 20 kr og 3 agurger af 5 kr osv for hver dag. Det står der jo på min revisionsrulle så det burde være nok.

Og ja det er en momsregistreret virksomhed.

Hej

Du skal være meget opmærksom på SKAT's krav om et fyldestgørende kasseregnskab, når du har en fysisk butik. Det er ikke tilstrækkeligt at have en udskrift fra kasseapparatet og/eller dankortterminalen.

Se mere her

http://skat.dk/skat.aspx?oId=1781650&vId=0&search=kasseregnskab*

Du skal til enhver tid og tidspunkt på dagen kunne dokumentere din kassebeholdning.

Tonny

Fra Brøndby
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Du er meget velkommen til at som om der er et program du kan bruge på www.start-base.dk

START-BASE - GRATIS REGNSKABSPROGRAMMER MM. TIL IVÆRKSÆTTERE www.start-base.dk  

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)