Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af tøj - hvad kræver det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er pt. i fuld gang med at få en masse tøj produceret i Kina. Jeg synes dog der er mange problemer involveret i denne proces, og derudover har min samvittighed det heller ikke godt med at tænke på de underbetalte arbejdere der producerer mit tøj. Jeg går derfor med overvejelser om at starte noget produktion herhjemme, bare noget simpelt som t-shirts, tanktops eller lignende.

Er der nogen herinde som har ekspertise indenfor dette område? - jeg ved nemlig kun det grundlæggende i tøjproduktion, men ville gerne have viden om, hvordan det i så fald kunne foregå, hvis det skulle foregå herhjemme? - hvilke maskiner og hvilken type medarbejdere skal ansættes osv.

Alle kommentarer til dette som går på "det kan ikke lade sig gøre, det kan ikke betale sig, og blablabla" vil jeg meget gerne frabede mig, da jeg har hørt det for mange gange, og i stedet søger at få råd fra folk som ser muligheder i stedet for begrænsninger.

Håber der sidder nogen derude med viden om dette :-)

På forhånd tak

Mvh

Jakob

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der ligger inde med noget viden? :-)

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et tøjmærke, som desværre er ved at blive lukket ned. (Boove)

Jeg prøvede at få mit produceret hos NM Trikotage oppe i Nordjylland et sted, men de kunne desværre ikke sy skjorter og sådan.

Hvis det er tshirts det handler om, så prøv at kontakt dem :-)

Ellers er der også unicorn screen printing, men de printer vist kun på trøjer, de putter ikke badges på etc.

Men prøv at kontakt begge, det er et spændende projekt!

Dog skal der skydes en del penge i det før det kan lykkes, også derfor jeg stoppede.

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Tusind tak for dit svar, det var rigtig brugbart! :-) og tak for de pæne ord.

Er ked af at høre det ikke gik med dit tøjmærke. Var det noget af det samme koncept du forsøgte dig med, som det jeg beskriver?

Jeg vil prøve at kontakte NM Trikotage og høre om det er noget de kan udføre for mig :-)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke fordi det er så mange år siden man stoppede med tøjproduktion i Danmark, Jeg kan huske da jeg var knægt der var jeg med min far på arbejde da han var hos Jyden workwear der sad alle damerne ved deres symaskiner. Dette er nu flyttet som du selv beskriver det, til kina om jeg synes der er synd ? hmm synes måske det er bedre at arbejde med tøjprodution end at ligge på gaden og sulte med en bøtte lim i hånden. 

For at vende tilbage til det du spurgte om ! hvad maskiner du skal have ! er det fordi du vil til at lave en systue ? 

Jeg ville vælge en at de få systuer der er tilbage i stedet da de faktisk mangler arbejde :)= 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Jeg er ved at få produceret tøj i tyrkiet du kan kontakte mig hvis du har  brug for hjælp 

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Je gik med tanken om at få et mærke som ikke bandt sig op ad Nørrebro eller København, som alle andre danske mærker gør.

Men ja, ville sælge til butikker, og så skal du have et lidt større budget end de 20.000 jeg ligger og har som studerende :-(

Som Bülent skriver: Du kan også tage det til Tyrkiet (Eller Polen, Ukraine, Ungarn og østlande hvis du vil droppe told)

Jeg googlede det lige før jeg droppede mit projekt, og der kom en masse levrandørere op, på forskellige sites.

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)