Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der iværksætter uddannelser?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger information om eksisterende iværksætter-uddannelser i Danmark. Findes der sådanne? Og anses de som værende reelle uddannelser? Jeg er en ung kvinde med et stærkt iværksættergen og jeg vil foretrække at gå denne retning fremfor at skulle læse på et studie, som i det lange løb ikke siger mig noget. 

Jeg har allerede egen virksomhed, men jeg vil gerne gennemgå et decideret forløb, hvor jeg får mulighed for at arbejde med denne, har mulighed for at få sparring osv.

På forhånd tak for hjælpen Smile

Mvh. Regitse

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man se... Jeg troede det faktisk ikke, men brugte lige Google og fandt dette - Håber det rammer lidt af dét du søger :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af muligheder der hævder en masse inden for iværksætteri...fra kurser på AOF til MBA-uddannelser fra store universiteter... Jeg er tilhænger af formelle uddannelser med hårde eksaminer. Min ydmyge holdning er imidlertid at du kan lære en masse om økonomistyring, forhandlingsteknik, strategi og finans - men drivet til at starte en virksomhed og få løst hvad der løses skal imens potentialerne afsøges...det kan ingen lære dig. Søg i stedet sparring fra andre du respekterer og som ved noget om hvad det vil sige...

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Aalborg Universitet har lige startet en kandidat uddannelse op med innovation og iværksætteri som hovedemner. Det er selvfølgelig kun relevant hvis du allerede er i besiddelse af en adgangsgivende bachelor. Nu ved jeg ikke om du allerede har en bachelor indenfor et eller andet område, så det er ikke sikkert det er så relevant for dig, men nu er det ihvertfald lagt frem som en mulighed. :)

http://www.aau.dk/Nyheder/Vis+nyhed//vil-du-starte-egen-virksomhed--saa-gaa-paa-aalborg-universitet.cid91686

Du kunne også som noget helt andet, opsøge et netværk i dit lokalområde - med andre iværksættere - som du kan mødes med jævnligt og udveksle erfaringer. Det kunne være en mulighed hvis du ikke finder en iværksætter uddannelse som lyder som noget for dig. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her, da jeg er i samme båd!:)

Fra Dragør
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Nomodi Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende, følger lige med :-)

Fra Århus c
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Malniko Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser på erhvervsakademiet i Viby J på markedsføringsøkonom, iværksætterlinien og er lige startet på 3. semester. Den generelle holdning i klassen efter de første 2 semestre er, at niveauet har været alt for lavt, men det arbejder underviserne på at forbedre.

 

Det gode ved uddannelsen er, at man får et stort netværk af andre iderige unge iværksætter aspiranter. Samtidig med at man får papirer på en uddannelse, SU under virksomhedsopstart, sparing med undervisere og elever, gratis kontorplads, mulighed for 5 måneders praktik i egen virksomhed og en masse andet.

 

Så alt i alt, hvis du har mod på at lære en masse, selv, ved siden af studiet, og du kan overskue at sidde til en del timer hvor man ikke lige umiddelbart kan se ideen i i undervisningen. Så spring på, for at få alle de andre fordele der er ved uddannelsen.

 

Det tager 2 år og derefter har du mulighed for at læse videre på en professionsbachelor i yderligere 1,5 år. Her har du også mulighed for at arbejde med egen virksomhed, med alle fordelene til følge.

 

Håber at du kan bruge det til noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så forleden en video med stifter af linkedin Reid Hoffmann som fortalte at den bedste udd. han fik var i netværket. Altså han var i selskab med folk der kunne fortælle ham noget han ikke vidste om det at drive forretning, og blive bedre til at drive forretning- og det slog mig at der var en pointe- at netværket kan "udd." mig som ivrærksætter . og gøre mig bedre til at udvikle forretningsmodel, salg, marketing osv ved at spørge og bruge mit netværk om konkrete problemer. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Fra  SMART game Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter netop på denne uddannelse her på mandag, så jeg kan da godt komme med mening om den hvis der er nogen der er interesseret i det :) ?

Det kræver en slags ingeniør uddannelse, jeg har selv en Global Business Engineering bachelor uddannelse men jeg savnede mere innovation og iværksætteri hvilket jeg tror på denne uddannelse kan give. Jeg har snakket med den ansvarlige som har sagt at man kan vælge enten at arbejde med egen virksomhed eller indgå i samarbejde omkring nye koncepter med eksisterende virksomheder :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)