Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastiske mennesker, jeg vil sætte pris på jeres erfaringer!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har besluttet mig for at jeg ikke kan leve godt som almindelig lønmodtager.

Jeg har haft forskellige projekter over de sidste få år, ingen af dem udmøntede
sig I CVR nummer og virksomhed, grunden kan ikke skubbes over på andre, jeg
ville tage handelsskolen færdig, der er jeg i skrivende stund i gang med 3. år.

Jeg har over de sidste på år i forbindelse med de andre projekter mødt nogen fantastiske
mennesker, iværksættere, virksomhedsledere, og jeg er gået fra at være lidt genert
til at gå målrettet mod målet, jeg har fundet årsagen til at jeg altid har været en smule
anderledes rent socialt, jeg har været så heldig at jeg nu er medlem af Mensa, om folk
har negativ holdning til det eller ej er irrelevant, det er et selvtillidsboost. Jeg har
læst en hulens masse bøger om ledelse, lige nu har jeg 5 bøger på bordet foran mig om alt fra følelsesmæssig intelligens
til fremtidsledelse og virksomhedsdrift.

Jeg VIL starte min egen virksomhed, jeg vil yde 100% I alt jeg går ind for, jeg er villig til at ofre meget for det mål! Jeg kan ikke forestille mig ikke
at gøre det, jeg er så hamrende stolt af alle der har opnået deres mål eller er på vej til det!

Der hvor jeg står nu, mangler jeg den idé der skal blive til en verdensomspændende virksomhed(drømme er dejlige), den skal have potentiale, hvis
jeg ikke formår det må jeg gøre det bedre næste gang!

Nu kommer vi til kernen!

Jeg er blevet mindre kreativ... over det sidste år har jeg arbejdet så indædt med et par få projekter samt skole, familie og venner at jeg simpelthen ikke kan finde mit kreative hjørne frem igen...
Da I lavede jeres virksomhed, hvordan fandt I den rigtige idé? hvordan holder I jeres hjerner kreative?

Jeg sætter meget stor pris på jeres erfaringer med idégenerering, jeg ved alle siger det er simpelt og let, men lige nu, alt til trods, så er det her jeg står.

Jeg takker på forhånd for input, det betyder meget at kunne komme herind og trække på hinanden.

De bedste hilsener og en god aften

- Patrich Holm Pedersen

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kom igang med den første lille ide. Ikke ideen der skal blive verdensomspændende endnu , men en lille simpel forretning hvor du bliver bekræftet i at det at lave forretning er noget for dig. Derefter kommer ideerne ofte susende i et tempo man ikke helt kan følge med i. Gik selv i mange år med ideen om at skulle have et firma. Da jeg blev fyret tog jeg og sprang ud i det, det var hamrende sjovt at få sine første penge ind på firmakontoen. Og det er ret basalt det du skal bevise over for dig selv at du kan. Derefter kommer du videre med de store ideer - med garanti. Men drømme og fintænkning - det flytter aldrig noget væsentligt-:)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder ret sobert Peter, hvad begyndte du med i sin tid?
Grunden til jeg vil I gang med at blive kreativ er så jeg kan begynde at forberede til når jeg afslutter 3.G,
jeg tror egentlig det er meget smart som du siger.
Det kunne være en god idé også at starte en lille forretning, det bliver nok en webshop, og banke
den op her på mit sidste år, imens jeg prøver at finde på nye ting.

begynd med noget tilfældigt og så kommer de større idéer hen ad vejen.

Tak for det Peter - jeg havde ikke set på det på den måde før.

Med venlig Hilsen

Patrich

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Peter J.:
Men drømme og fintænkning - det flytter aldrig noget væsentligt-:)

Very well spoken!

Fra Odense S
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 215
Fra  CheapGear Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan kun give Peter ret.

Ved at starte en lille ide op, lærer du utrolig meget om det at drive en virksomhed. Den viden og erfaring er guld værd når du skal give dig i kast med den store ide.

Hvem ved, det kan også være der kan bygges på den lille ide så den en dag ender som noget stort.

Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrich. Tak for de pæne ord. Jeg startede selv med et simpelt handelsfirma. Grunden til det skulle være et handelsfirma var ret enkel, hvis man ikke er istand til at tilføre et produkt en merværdi (altså godt gammeldags salg) kommer man sjældent videre. For det at være selvstændig kræver man er sælger, ikke måske i klassisk forstand - men du skal kunne forklare entusiatisk om dine ideer og produkter. Vælg en ikke alt for bred palette af produkter og lær alt om hvad konkurrenterne tager for produkterne. Du behøver ikke at være billigere - folk betaler gerne for god service og troværdiged. Selv er jeg alt for forstokket til webshops, der findes webshops der giver ejerne kassen. Men desværre flere der blot tager alle dine penge og al din tid. Så ud i den virkelige verden, tal med nogle mennesker, få et par hak i tuden og bliv klogere. Jeg er sikker på du bliver glad for dit liv som selvstændig og nok også mere velhavende end lønslaverne-:)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med dit medlemskab af Mensa... Hvis man føler sig lidt anderledes og ikke altid har været verdensmester i sociale sammenhænge, kan det, som du skriver, give en, en form for forklaring og måske også et selvtilidsboost (mange højintelligente går faktisk tit rundt og tror at de er smådumme en stor del af livet :) ).

I Mensa er der rent faktisk også rigtig mange iværksættere, og der er også en interessegruppe (SIG) for iværksætteri - Så det tænker jeg er en oplagt mulighed for at netværke lidt og udveksle erfaringer med andre - Når nu du er medlem tænker jeg du ligesågodt kan udnytte de muligheder også, udover Amino og andre gode initiativer.

Fra Odder
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 72
Fra  Helsekost-online.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man bliver grebet af det når man starter for sig selv, før syntes jeg 37 timer om ugen var mere end rigeligt, som selvstændig arbejder man gladeligt 70 timer om ugen, :-)

Helsekost online forhandler bl.a med Biosym, Læsø Salt, Lekaform og Sæbeværkstedet.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang tak Peter, ja som du selv siger er webshop, ud fra ørenlyd, en hård forretning.
Grunden til jeg forestiller mig at det skal være en webshop er at jeg, som tidligere nævnte, er studerende, og som udgangspunkt kan jeg ikke
lige komme på noget der er lettere at flette sammen med studierne.

Angående "Fintænkning og drømme giver ikke resultater" nej det er rigtigt, men når jeg nu alligevel har næsten et år inden jeg er "fri" så
kan vi vel hurtigt blive enige om at det ikke kan skade at fintænke noget ;-)


Tak for det Rasmus! Ja, jeg kan helt sikkert nikke genkendende til det du siger, udover det har det samtidig betydet at skole altid har været for let, så iværksætteri giver samtidig en fed udfordring, og så for én selv? så bliver det ikke bedre!
Jeg er først blevet medlem for relativt nylig, så det kunne være jeg skulle smutte ind forbi fora og se på Iværksætter SIG'en, tak for heads-up!

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Patrichpedersen:
Angående "Fintænkning og drømme giver ikke resultater" nej det er rigtigt, men når jeg nu alligevel har næsten et år inden jeg er "fri" så
kan vi vel hurtigt blive enige om at det ikke kan skade at fintænke noget ;-)

Det kan det måske en smule.. Her en lille anekdote der i sin tid åbnede mine øjne lidt.

Som 20-årig anede jeg ikke hvad jeg ville med livet og startede på et tidspunkt på en keramikskole. De første par uger skulle vi lære grundteknikkerne og jeg ville typisk dreje en krukke som blev skæv, og så bruge resten af dagen på at sidde og rette den op igen og finpudse m.m.. En dag gav vores lære os den opgave at vi skulle dreje 5 skåle på 2 timer, og derefter skulle de 4 af dem skæres op, så vi kunne studere tykkelsen ned igennem.

Jeg havde det både svært med at have så lidt tid og samtidig svært med at 4 af mine fine skåle skulle ødelægges bagefter, men det viste sig at jeg lærte langt mere den ene dag, end de to forrige uger, netop fordi jeg ikke sad og fedtede med detaljerne i timevis. Og da først teknikken var på plads var der heller ikke behov for timevis af rettelser eftefølgende.

Så som min keramik lærer ville sige.. I starten gælder det bare om at få noget ler og nogle krukker igennem fingrene ;)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)