Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af produkt?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

En forholdsvis lille og "let" ting som at prissætte sine produkter burde jo kunne klares udfra produktionspris + fragt + emballage + fortjeneste og så lægge 2.5 gange ovenpå for at finde forhandlerprisen eller?

Vores produkter koster ca. 40 kr stk i produktion. og fragtomkostningerne kender jeg endnu ikke fra Polen til DK, ej eller emballage som skal være offset æsker med fotos og lidt tekst og logo på. 

Så hvordan skal man lige regne den ud så man ikke snyder sig selv eller sine kunder? 

Sorry for et lidt dumt spørgsmål, men jeg er idémager og ikke regnskabskyndig, og tal er bare ikke lige mig. 

Så sidder der en med en god tommelfingerregel om hvordan man finder sit leje... ville jeg blive taknemlig.

Mvh Sue

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der findes ikke skudsikre prissætninger :)
Prisen er alene defineret ud fra hvad dine kunder vil betale for varen - og dem får du sikkert ikke opmærksomhed nok fra til at du kan forklare et eller andet regnestykke.

Derfor - prøv dig frem. Se på konkurrenter, se på alternativer (hvis de ikke vælger sådan et produkt som dit, hvad vælger de så) - og prøv så med et eller andet i forhold til det. Der er intet rigtigt og forkert (og folk der vil belære dig om demand curves eller andet der er supersnedigt til salg af guld og korn og slige kan du alligevel ikke bruge, med mindre det er ren commodity).
-og så kan du regne bagud og se om og hvor meget du kan tjene på det.

/Kristian

 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar tak.

Men hvad så med produktionspris kontra grossistprisen?

Hvis et produkt koster 75 kr at fremstille, hvad indikerer så hvad prisen skal være for grossister? Forhandlerne skal jo også lægge en del ovenpå for fortjeneste og de tjener sikkert mest, men mon der er en tommelfingerregel for dette?

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

i Praksis spørger jeg fordi den fabrik i polen som skal lave en vest for os, vil have 75 kr. pr stk... og vi havde kalkuleret med ca. 32 kr pr stk som var udgangspunktet fra en anden fabrik.

Så nu føler jeg den nye fabrik æder vores fortjeneste

Mvh Sue

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue

Jeg vil tro at forhandlere af din type produkter vil se en markup på 2,7 - 3,0 som rimelig. Hvis du vil teste lidt mere præcist kan du jo eventuelt tage en snak med indkøberne fra Ønske børn, Kære børn og Babysam - du har jo en prototype som du kan vise dem til en start.

Mvh Jens

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville regne alle dine omkostninger ud. Ud fra det vil jeg vurdere hvad jeg tjener pr. produkt, og lave en beregning på, hvor meget jeg skal sælge for at leve af det, og kan det lade sig gøre? Er det realistisk?. Så vil jeg efterfølgende kigge på markedet om jeg har skudt helt ved siden af.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Johansen:

Hej Sue

Jeg vil tro at forhandlere af din type produkter vil se en markup på 2,7 - 3,0 som rimelig. Hvis du vil teste lidt mere præcist kan du jo eventuelt tage en snak med indkøberne fra Ønske børn, Kære børn og Babysam - du har jo en prototype som du kan vise dem til en start.

Mvh Jens

Tak for svar. Ja det var det jeg frygtede... det er en høj en, men har det noget at sige at vi ingen konkurrenter har på vores produkt?

For jeg t ror desværre den bliver lige høj nok. så ender vi oppe over 400 kr i udsalg for at vi også har noget at hente.

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:
Jeg ville regne alle dine omkostninger ud.

Ja problemet er at vi endnu ikke kender disse udgifter. Men klart, det bliver meget lettere når første leverance lander ude i carporten. 

Men, det ville nu være rart at kunne fastsætte en margen. 

Men igen... vi har jo ingen konkurrenter, så måske kan det godt lade sig gøre, med en pris der i udsalg ligger en smule over niveauet, da det jo ikke kan købes andre steder.

Nu får vi en pris på emballagen i aften, fra en større leverandør. Men det er nu et ganske spændende stykke arbejde selvom det er svært, at finde sit leje.

Tak for input.

Mvh Sue

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogle gange syntes jeg det kan være en fordel at regne baglængs - Så istedet for bare at + udgifter samt avance, så finde den pris markedet kan bære, og regne den vej.

Mange vil på den måde tænke lidt mere kreativt, eftersom at man nemt kommer til at "presse" sig selv mere. Her kan man ikke bare hæve markeds prisen indtil man når det overskud man ønsker, men derimod skal arbejde for at sænke sine udgifter.

Om jeres produkt virkelig er så unik at det kan bære en høj markedspris er trods alt svært at sige.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Henrik Kristensen:
men derimod skal arbejde for at sænke sine udgifter.

Bestemt.

Problemet er at vi ønsker den lavest mulige udsalgspris for at så mange som muligt køber dette produkt, for at flere børn bliver sikret mod ulykker.

Med en høj pris i dette område ville nogen måske vælge ikke at købe det. 

Vi tænker helt sikkert mængde ... det ville være et perfekt produkt at få fremstillet i kina hvis man havde en god kontakt, for jeg tror den fabrik skyder os i sænk med den pris.

:)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)