Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opskalere JPG logo

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Da jeg åbnede min shop, fik jeg en ven til at lave et logo til mig, som jeg fik i JPG. Det har været fint nok, så længe det bare skal bruges til min shop.

Men nu skal jeg ud og have nogle visitkort, og her er logoet pludseligt for småt, og kan ikke rigtig bruges ordenligt til det.

Kan det overhoved lade sig gøre, at omdanne sådan et logo til vector - eller hvad det nu hedder - eller er jeg ude i, at få lavet logoet på ny, og få det leveret i alle formater jeg skal bruge?

DBH

Tim

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke opskalere JPG da det er et lossy filformat med forudbestemte dimensioner.

Det man f.eks. kan gøre er at få det tegnet om til et anvendeligt format hvor du kan skalere det efter behov.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tim,

Dette er netop problemt med .JPG, så i fremtiden sørg altid for, at få logoet i forskellige formater (.ai, .pdf osv)
Men for at svare på dit spørgsmål, så ja - Det kan sagtens lade sig gøre.

Du kan evt. sende logoet til mig på mail, og så skal jeg lige prøve at bedømme, hvor omfattende det er.

Mvh.
Michael Kjergaard
E-mail: kjergaardgraphic@gmail.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Klassisk problem - vi støder på det ca. en gang om ugen.
Ofte er det netop en eller anden form for primært online-baseret virksomhed, som oprindeligt har fået lavet et logo til en webshop eller hjemmeside.
Men så kommer de til os og skal have trykt visitkort, kuverter eller lignende og så opstår der pludselig problemer da kunden kun har logoet som en lille GIF, JPG eller tilsvarende fil.

Så sent som i mandags havde vi en ny kunde med præcist dette problem. Hun har en webshop for dyretilbehør og havde anskaffet sig en lille bil på gule plader til firmaet. Den ville hun selvfølgelig gerne have logoet på. Det var ret pænt, men det var ikke mere end omkring 300 x 300 pixels og var kun lavet som en PNG-fil og det kunne vi ikke bruge til at producere folierne til bil ud fra. Så hun endte med at måtte betale for at en grafikker hos os brugte en lille time på at rentegne logoet op i vektor-format.

Men til gengæld så har hun så nu også sit logo et brugbart vektor-format (EPS) som hun fremover kan bruge til visitkort, plakater eller hvad hun senere skulle finde på at få produceret - forhåbentligt også hos os Geeked.

Men omkring dit logo - MÅSKE kan det let traces med software og derved ikke tager mere tid end en 10-15 minutter. Men det kan også være at logoet manuelt skal rentegnes og så er det at det begynder at tage tid. Hvor lang tid kommer an på hvor kompliceret logoet er. Så sådan noget vil altid kræve at man lige ser logoet før man kan komme med et konkret svar på hvor lang tid det vil tage - og derved hvad det vil koste.

/Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, og tak for jeres svar indtil videre. Jeg kan se I alle sammen spørger ind til hvordan det ser ud, så i får lige et link til det her http://vandperleriet.dk/wp-content/uploads/2013/04/vandperleriet.jpg 

Det er nok ikke det flotteste logo, det er som sagt en vennetjeneste, da pengene ikke er så store, da det bare er en lille hobby virksomhed. Overvejer lidt, om man skulle bruge penge på at få shinet det op, forbedret det eller lavet en nyt, når man alligevel er i gang :)

DBH

Tim

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim:

Hej alle, og tak for jeres svar indtil videre. Jeg kan se I alle sammen spørger ind til hvordan det ser ud, så i får lige et link til det her http://vandperleriet.dk/wp-content/uploads/2013/04/vandperleriet.jpg 

Det er nok ikke det flotteste logo, det er som sagt en vennetjeneste, da pengene ikke er så store, da det bare er en lille hobby virksomhed. Overvejer lidt, om man skulle bruge penge på at få shinet det op, forbedret det eller lavet en nyt, når man alligevel er i gang :)

DBH

Tim

hej Tim

Det kan jeg godt hjælpe dig med, for 350 kr + moms.

Send mig en email på kevin[snabela]lund.dk 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener man kan åbne det i Illustrator og lave det om til vektorgrafik, så det bliver skalérbart.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt dette er et gammelt indlæg, men jeg svarer alligevel.

At opskalere JPG vil aldrig blive rigtig godt. Men hvis man kan leve med dårligere kvalitet og mindre skarphed, så er det dog muligt på en meget simpel måde!

Upload billedet til http://rsizr.com/ - Vælg "Rescale" - Markér "Maintain proportions" - Indtast den ønskede størrelse og tryk Enter. Vælg "Save picture" og du er færdig :)

- Jørgen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)