Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at droppe firmaet og blive lønmodtager

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kommer så en af de skæve, som jeg er berygtet for:

At give kunder kredit, finansieret over en kassekredit, er en uskik og er skyld i rigtig mange virksomheders ulykke.

Jeg kender en der har en industrivirksomhed med 25 ansatte. Han har to ufravigelige principper: Kontant betaling (regnet som 8 dage, da der jo lige skal gives tid til transaktionen) og max. 3 hasteordrer om året.

Han er fuldstændig iskold, om så Rockwool eller Grundfos kommer med årets fjerde hasteordre og han fyrer konsekvent enhver kunde, der ikke overholder hans betalingsbetingelser.

Han har mistet kunder og sagt nej til mange, men hans kundekreds er trofaste. Skulle en ordre til en million stå og falde med den kontante betaling, trækker han bare på skulderen.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet i vores regering i dette land de tør ikke en skid ! det er nemt at undgå alt det her pjat. 

1 Cvr = CPR så kan man ikke bare løbe fra regningen og åbne et ney svindel fortagende dagen efter men som de kloge siger så er der jo ikke nogle som prøver igen OG NEJ FOR H....... Det skal de heller ikke ! 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Cyrus Technologies LTD Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der heller ikke nogen der vil tage en risiko, med store investeringer, udvikling produktion osv..., hvis de også efterfølgende skal hæfte personligt.

Og hvad med alle de ærlige forretnings folk der kan komme i klemme pga. af dit forslag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

+ et CVR per CPR jo ville skabe masser af problem for folk med f.eks en personlig virksomhed + et I/S og et par ApS, så det holder ingen vegne hvis alle med mere end 1 selskab skulle følge reglen
Problemet er vel ikke så stort for personlige virksomheder med personlig hæftelse, det er vel mere for selskaber, og der kan man vel ikke sige ET per person?-

Det ville også dræbe initiativ, hvis det at man gik ned med en virksomhed skulle forhindre en ny start
Grundene kunne være mange - ens hovedkunde gik konkurs, man blev syg i enkeltmandsvirksomheden - og ja - man kalkulerede totalt tosset - galt men ikke ulovligt. Krav om så aldrig at kunne starte igen giver ingen mening

Der er bestemt regler der kan gøre at folk der mis-driver selskaber kan stoppes, og jeg kan sagtens forestille mig først og fremmest en langt bedre brug af de kontroller og regler der allerede findes til at sikre at ting foregår korrekt og kapitalberedskab osv er i orden når man skaber gæld, men jeg tror ikke vi skal kaste os over regeringens manglende regulering lige her.

Det er ikke fordi jeg ikke har undt af vor ven der ikke får betalt eller holder med dem der ikke betaler - blot skal man ikke for at undgå en lille grøft i højre side, svinge hele bilen ned i den store grøft i venstre :)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)