Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varianter vs produkter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en debat om hvad der er bedst at gøre i forbindelse med hhv SEO og brugervenlighed/overskuelighed.

Hvis en gruppe består af 2-3 enkelte variant masters som hver har eks 5 varianter, hvad er så smartest;

1) at vise en side med de 2-3 Masters og ved klik på hver enkelt vises de 5 varianter i dropdown (klassisk)

2) udnytte pladsen og bare vise de 10-15 produkter i samme hoved kategori, sorteret således at det er samlet på mærkerne?

Vil SEO blive et problem i nr 2? De fleste produkter vil jo have næsten samme overskrift men med forskellige KG i enden (eks. Slammer balls til crossfit) men alle har unikke tekster.

Går ud fra at der skal være en form for canonical henvisning men hvis man henviser alle produkter til eks. den mindste størrelse bold og denne så bliver udsolgt eller man senere vælger at lave en variantmaster, og canonical så bliver skiftet - bliver man så straffet ?

Kan godt lide nr 2 i de varegrupper det ikke har så mange undergrupper, da det giver et hurtigt overblik over udvalg og priser = færre klik men er lidt nervøs for om Google straffer een for spam ved at vise 15-20 (næsten) ens produkter og billeder

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad du mener. Det virker for mig meget indforstået med variantmasters, varianter, produkter, kategorier, grupper osv. Det kunne være super hvis du kunne supplere ovenstående med et screenshot eller et simpelt mockup.

Hvis jeg forstår det korrekt ville jeg umiddelbart gå efter det som var mest brugervenligt. Som jeg forstår det er du bekymret for kategorisiden. Den kan du altid gøre unik ved at tilføje en unik tekst for hver kategori. Hvis du er bekymret for de enkelte varianter, så må du gøre dem unikke ved at skrive nogle unikke tekster til hver variant.

Jeg kan desværre ikke svare mere præcist uden at have en lidt bedre forståelse for hvad du vil :-)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er problematikken om hvorvidt man skal splitte de enkelte produkter ud i en kategori eller samle dem.

Eksempelvis "proteinpulver". Hver kategori af mærker har flere smagsvarianter. Hvis ma som bruger vælger at se kategoerien "proteinpulver" vil det virke ret uoverskueligt at liste samtlige smage op, i samtlige mærker. Men hvis brugeren vælger et bestemt mærke, eksempelvis Dymatize, så kan dette mærke fåes i enkelte smage og enkelte slags. Eksempelvis en "whey" og en "kassein". Begge slags har flere smage men på dette niveau kan det måske godt betale sig at vise samtlige smage i hver underkategori. Der er måske 10-15 ialt.

Bliver man så straffet af Google hvis man på nogle af de øverste kategorier viser grupperne indeholdende produkterne som varianter, men længere nede viser man alle produkterne splittet ud som selvstændige produkter med hver deres HTML side.

Ok, det er nok lidt sværere at forklare end jeg lige regnede med... :)

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe. Ja det er altid svært at forklare sådan noget på skrift.

Jeg ville gå efter det der var brugervenligt. Det er det brugervenlige der gør du sælger.

Alt det andet som duplicate content eller tynde sider bør du med et ordenligt shopsystem kunne komme uden om ved at skrive nogle forskellige og unikke produkt beskrivelser. Det kan selvfølgelig godt være svært hvis forskellen blot en smag eller et mærke. Her vil jeg anbefale dig at gøre som Grosen Friis forklarer i denne video:

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Du svare meget godt på dit eget spørgsmål du skal lave en canonical tag.

På varelisten i kategorien, hvor masterne vises kan du skrive oplysninger eventuelt under billedet. 

  • Vælg mellem flere smagsvarianter.
  • xxxx
  • xxxx
Alternativt give mulighed for, at vælge variant direkte på master i varelisten.
Du får ikke noget ud af at have 20 næsten ens sider der kan blive betragtet som duplicate content. 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)