Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aabne Dansk webshop , bor i frankrig ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et fransk firma hvor jeg har en fransk webshop tilknyttet. Jeg bor i frankrig skal lige siges.

Nu har jeg fundet et produkt som jeg kunne tænke mig at sælge i DK via en dansk webshop og eller blive eneforhandler / distributør af produktet i DK.

Har i nogen ideer til hvordan dette gøre bedst ?

Kan jeg gøre dette via mit franske firma ?

Men hvordan mon kunderne vil se paa det naar de ser at det er et fransk firma og webshoppen ikke har et dansk CVR nummer ?

Kan jeg som fransk firma faa en aftale med en  indløser saa jeg kan modtage dankort ect.. ?

Eller skal jeg aabne et dansk firma til dette projekt og kan jeg det naar nu jeg bor i frankrig ?

Haaber at i har lidt feedback paa hvordan dette kan kræjles :)

mvh

anders

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Hvis du vil tage Dankort, skal du have en indløsningsaftale med Nets, og de kræver, mig bekendt, et dansk momsnummer, så du slipper næppe uden om at registrere dig i Danmark. Det vil i øvrigt nok også virke bedre over for kunderne at det er en "dansk" shop med et dansk cvr.nr - det ser mere troværdigt  ud.

På nets' hjemmeside kan du se mere om hvordan du ansøger om aftale, og hvilke krav de stiller.

Der burde ikke være noget i vejen for at drive virksomhed fra Frankrig, men du bør nok spørge Skat for en sikkerheds skyld, også med hensyn til beskatning af resultatet.

Og hvis du mangler en webshop, kan du evt. spørge os. Hvis det kun er et enkelt produkt er Magento måske "overkill" men ingen ved jo hvad fremtiden bringer. Du kan læse mere om vores basisløsning her.

Mvh

Lars

 

 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for svar.

Hvad nu hvis jeg bar vil tage VISA/DANKORT, det er jo de fleste kort som er det i forvejen. Er der ikke andre end Nets saa ?

mht shoppene vil det blive en prestashop :)

mvh

anders

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Du kan tage Visa delen af et Visa/Dankort med eks. Paypal, Swedbank, Euroline el. lign., men hvis du skal tage Dankort, skal du, mig bekendt, igennem Nets.

Der er ca. 4.6 millioner Dankort i omløb, heraf er ca. 3.5 millioner Visa/Dankort, dvs. at de 3.5 millioner vil kunne handle hos dig, da kortet fungerer som et Visa i den situation. Du taber så ca. en million, som har et "rent" Dankort. (det er ca. tal, skal jeg lige sige).

Jeg har læst at ca.  80% af alle webshophandler gennemføres med Dankort, så i forhold til at det koster dig 1250 kr. det første år i oprettelse og abonnement, og efterfølgende 1000 kr. i abonnement årligt, synes jeg ikke det er så slemt. Så skal du selvfølgelig regne omkostningen til en betalingsgateway oven i + hosting af din shop.

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at sammenligne omkostningerne på de forskellige muligheder, der er jo eks. meget forskellige transaktionsomkostninger, og så lave et regnestykke ud fra et forventet salg og en gennemsnitlig ordrestørrelse. Det burde give dig et bedre overblik over hvad der er bedst i din situation. Det er ikke altid den billigste løsning, er den billigste set over tid.

Held og lykke med shoppen.

Mvh

Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

har intet med shops at gøre men er der ikke en gebyr forskel for modtager (og måske bruger) mellem ren dankort betaling og VISA?

Jeg vil også lægge til, at jeg tror der kan være en forskel mellem ren B2B og B2C hvor sidstnævnte nok mere berettiger dankort og første nok altid klarer visa-dankort

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Lars

Mange tak for disse oplysninger. Jeg har tænkt lidt paa at lave det saadan at ligge shoppen under mit franske firma og saa tage den derfra. Det er vist det lettest til at starte med.

Igen tak

mvh

anders

Lars Horshauge:

Hej Anders.

Du kan tage Visa delen af et Visa/Dankort med eks. Paypal, Swedbank, Euroline el. lign., men hvis du skal tage Dankort, skal du, mig bekendt, igennem Nets.

Der er ca. 4.6 millioner Dankort i omløb, heraf er ca. 3.5 millioner Visa/Dankort, dvs. at de 3.5 millioner vil kunne handle hos dig, da kortet fungerer som et Visa i den situation. Du taber så ca. en million, som har et "rent" Dankort. (det er ca. tal, skal jeg lige sige).

Jeg har læst at ca.  80% af alle webshophandler gennemføres med Dankort, så i forhold til at det koster dig 1250 kr. det første år i oprettelse og abonnement, og efterfølgende 1000 kr. i abonnement årligt, synes jeg ikke det er så slemt. Så skal du selvfølgelig regne omkostningen til en betalingsgateway oven i + hosting af din shop.

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at sammenligne omkostningerne på de forskellige muligheder, der er jo eks. meget forskellige transaktionsomkostninger, og så lave et regnestykke ud fra et forventet salg og en gennemsnitlig ordrestørrelse. Det burde give dig et bedre overblik over hvad der er bedst i din situation. Det er ikke altid den billigste løsning, er den billigste set over tid.

Held og lykke med shoppen.

Mvh

Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)