Hej Jobo
Integration er et stort ord.
Husk, at det dækker over alt fra en manuel filudveksling til en online opdatering.
Hvis det er en manuel filudveksling, så skal du - hver gang du vil opdatere din lagerbeholdning,
fx. så kunder i webshoppen kan se din reelle lagerbeholdning, igang med at flytte filer
mellem systemerne. Hvis du gør det én gang om dagen,
så er lagerbeholdningen rigtig i kort tid.
Hvis du har en automatisk integration med realtime
opdatering af lagerbeholdninger i alle tre (eller to) systemer, så vil du opnå at dine kunder
faktisk får vist de rigtige lagerbeholdninger hver gang de besøger din webshop.
Vær også opmærksom på, at løsninger der opfylder dine ønsker om integration måske ikke opfylder
alle dine ønsker fx. SEO funktionallitet.
Da dit valg af regnskabsløsning ligger fast, så indskrænker det i sig selv mulighederne.
Det er sikkert en god idé kun at have lagerstyring i webshop og i kasseløsningen,
og så kun bruge regnskabssystemet til bogføring.
I din søgen vil du opleve, at der kun findes få "standard integrationer" mellem kasseløsninger og webshops,
og du skal være meget omhyggelig med at beskrive overfor potientielle leverandører, hvad du forventer af
den integration du skal have leveret. Jeg har eksempelvis oplevet en frustreret kunde, der oplevede følgende:
Leverandøren lovede, at kunder kun kunne købe varer i webshoppen, når der er varer på lager.
Butikken klagede over, at kunder hele tiden bestilte mere i webshop, end der var på lager.
Det viste sig, at det leverandøren mente var, at hvis et varenummer var uden beholdning eller stod i minus,
så blev det ikke vist i webshoppen og kunderne kunne så ikke købe - meeen, hvis en vare blev vist
kunne man sagtens bestille flere stk af en vare end det antal, der er på lager!
Så, pas på - Its an integration jungle out there ;-)
Med venlig hilsen
Peter Wismer