Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler hjælp til redelagering af domæne til ny server.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har et problem med flytingen af mit domænenavn til en ny server.

I fredags fandt jeg en ny server. Og denne fik jeg så min udvikler til at opsætte, og alt var fint. Han sagde så at jeg skulle slette mine gamle servere. Hvilket jeg skulle gennem dk-hostmaster.dk. Her skullle jeg så sende en mail for at få dem slettet. Og her kommer så problemet

Hostmaster support siger at de gamle server skal redelegere væk fra de gamle servere? Men hvordan gør man det og hvorfra? 

Har ingen erfaring i dette område og min udenlandske udvikler forstår ikke hvad der skal gøres.

Håber at i kan hjælpe 

Vh Anders

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal rette i DNS opsætningen for dit domæne. Det ligger formegentligt hos dit nuværende webhotel som du er ved at lukke. Der hvor du har købt din nye server kan du højst sandsynligt bestille en flytning af dit eksisterende domæne. Når dit domæne bliver flyttet, laver de redelegeringen for dig.

Der kan gå nogle dage fra du starter flytningen til det slår igennem og du skal også bekræfte det via en email du vil modtage. Ved ikke hvor lang tid der går, det er meget længe siden jeg har flyttet et .dk domæne da jeg holder alle mine domæner samlet hos gratisdns.

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave ændringen i din dns service. DK-hostmaster udbyder ikke dns service, men er udelukkende top-level.

Når man skriver et domain, som hedder .dk så spørger computeren dk-hostmaster, hvor den skal gå hen for at få ip adressen til den server, som ligger på domainet. I dk-hostmaster står så adressen på den/de dns servere, som har information om, hvilken ip adresse din server har.
Det er hos denne dns server, hvor du skal have ændret ip adressen til at pege på din nye server ip adresse. Det kaldes også at redelegere.

Det er meget sandsynligt at der, hvor du har købt dit domain, også er der, hvor dns ligger og altså dem, du skal have fat i.

Jeg bruger selv gratisdns.dk til at styre de domain, som jeg administrerer, da det er meget stabilt og jeg har fuld kontrol over det her. Og så er det ovenikøbet gratis, hvilket det ikke er mange steder. 

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du roder en række begreber sammen, så det er komplet uforståeligt det du skriver.

Skriv hvad du havde, hvad du har fået og hvilke ting virker ikke.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag fat i Kim ved at skrive en mail til ham.  Han er en super troværdig og ærlig fyr.

Jeg har brugt ham til rigtigt mange små opgaver når der var noget der skulle fixes, opsætning, kodning mm.

Jeg har før anbefalet ham videre med god respons.

For mig har han lavet redelegering, kodning, opsætning af gavekortsplugin til massage og meget andet.  Han har en meget fair bornholmerpris, og så afregner han typisk pr minut, så du slipper for de der høje regninger for selv små opgaver:D

http://dicm.dk/hvad-siger-kunderne/

Vh Rasmus

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)