Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en freelacer webdesigner have i løn??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan regner man ud hvad en freelancer skal have i timeløn og hvad er rimeligt?

Hilsen Thomas

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger i højt grad af hvilke omkostninger du har forbundet med dit arbejde og det at drive et firma.

Derudover kan du se på hvad direkte konkurrenter tager i timen og vurdere ud fra kvaliteten af dit arbejde, hvad du mener du er værd.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Hvis vi kigger på en selvstændig freelancer der skal kunne leve af det han lever ville en helt normal løn ligge på 500 kr, det er (mener jeg) det minimum der skal til at dække alle ens udgifter (lokaler, varme, telefonregninger osv) og ja, så løn til en selv.

Men herinde kan du for det meste altid finde nogen rigtig kvalificerede der tager meget lidt for høj kvalitet. 

Mvh 

Emil Saysette

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile Super!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaeh jeg har altid undret mig lidt over fokus på timelønnen som køber.
Det må vel være mere vigtigt hvad den totale pris for produktet bliver?

Hvor meget der kan produceres pr. time er meget forskelligt fra person til person, så en lav timeløn kan hurtigt blive dyr...

Selv giver jeg hellere klippefaste estimater (i forhold til scope naturligvis) og er på trods af en timepris over gennemsnittet ofte billigst i sidste ende. 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Ja, sagen er den, at jeg skal lave en fast aftale med et firma omkring noget freelance arbejde. Og jeg er i den forbindelse lidt i tvivl om hvad jeg kan tage i timen. Der er jo tale om et længere værende forløb og der vil jo komme arbejde jævnligt, jeg vil gerne have det sådan at det fungere for begge parter ikke for dyr, men heller ikke for billigt. Det skal jo ikke være sådan at de lige så godt kan ansætte en fast.

Jeg synes den er svær!

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Emil skriver, er kr. 500/time et godt udgangspunkt. Men vær klar på hvor langt du vil gå ned i en forhandling.

Sørg for at du ikke lander i den fælde, at du prissætter dit tilbud efter, hvad du tror kunden vil betale. Ta' hellere udgangspunkt i dine kvalifikationer, og brug som guideline hvad tilsvarende konkurrenter i dit markede ligger prismæssigt. Der er forskel på prisen, om din kunde ligger i København eller Kerteminde, og om du kun skal lave webdesign eller også implementere frontend kode (html, css, php, javascript, jquery etc.), og rådgive mere strategisk om deres online strategi.

Desuden er det rent salgsmæssigt skidt, hvis de siger ja til dit tilbud. Hvis de synes prisen er lidt høj, har du prissat dig rigtigt. Og så må du frem med salgsargumenterne. Vrider de sig stadig lidt i stolen, så giv dem lidt rabat, for til gengæld at fakturere forud per måned.
I forhandlingen gælder det om at være lidt kreativ, så de synes de får en rimelig pris, og du går derfra med en aftale du er tilfreds med. Men som sagt, vær klar på forhånd hvor lavt du vil gå prismæssigt.

Og sørg for at stille spørgsmål, i stedet for at gætte.

I øvrigt, når du sender tilbudet, så sørg for at følge om på det samme dag, eller dagen efter. Så du holder dialogen kørende med dem, og ikke giver dem en chance for at indhente et andet tilbud.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)