Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook og SEO - I har jo helt styr på det....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

I har jo helt styr på teknikken, så jeg lærer mere end gerne af Jer.

Jeg ønsker at vide, hvilken effekt jeg kan få af at kvinder deler et af mine opslag fra min facebookside i relation til SEO på en webshop. Er det bedste at lave et opslag med et link, som deles via deling af facebook-opslaget (som flest vil gøre brug af) eller er det en langt større fordel SEO-mæssigt at få folk direkte ind på siden (som for den enkelte er mere besværligt).

(Jeg er naturligvis klar over, at jo flere besøgende desto flere kunder, så det drejer sig om teknik og SEO)Wink

Tak for Jeres tid!

 

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen bud?Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ikke nogen SEO værdi fra Facebook da alle links derfra er nofollow.
Så hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt tænker du få linkjuice fra Facebook.

Brug evt. G+ da opslagslinks her ikke har nofollow

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som skrevet tak for din tid !  - det kan være jeg vender tilbage med et lign. spm., hvis det er ok...

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bærbar.com:
Du får ikke nogen SEO værdi fra Facebook da alle links derfra er nofollow.
Så hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt tænker du få linkjuice fra Facebook.

I min optik er SEO værdi ikke det samme som om der overføres pagerank i et givent link. Der er indikationer af at Google kigger med på Facebook, der hvor de har mulighed for det. Specielt delinger af links menes at have en eller anden form for værdi. Se eksempelvis denne her fra Moz:

http://moz.com/blog/facebook-twitters-influence-google-search-rankings

Vær dog obs på de "kun" taler om korrelationer mellem shares og rankings.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det er korrekt at et nofollow link er meget bedre end intet link, jeg pointerer blot at FB links er nofollow og kræfterne er givet meget bedre ud via G+.

Selv en omtale uden link på FB og G+ vil gøre en forskel frem for intet da Google helt sikkert skimmer teksten igennem men igen vil der blive lagt større vægt på G+ (hvilket vist siger sig selv) da FB og Google jo ikke er bedste venner.

 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres hjælp!

Der melder sig dog endnu et par spørgsmål i forlængelse af Jeres svar.

Jeg har kreeret en lækker wallsticker (kan bare lave flere), som jeg gerne vil udlodde. Jeg har primært fokus på SEO-optimering og kendskab til min shop. Jeg prioriterer ikke likes i første omgang, da jeg sælger ventetøj, og det har "en tidsbegrænset produktinteresse", så jeg kan ikke på sædvanlig vis opbygge kundeloyalitet.

1: Jeg mener, at man skal køre en officiel facebook-kampagne for at kunne se alle der deler... Kan I be- eller afkræfte dette?

2: Vil I anbefale, at jeg får interesserede deltager til at foretage en handling på min webshop (eks. sende en chatbesked for at deltage) eller er der andet der er mere effektivt. Baggrunden er, at jeg har en tanke omkring, om man synes det er for besværligt...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bærbar.com:
Det er korrekt at et nofollow link er meget bedre end intet link, jeg pointerer blot at FB links er nofollow og kræfterne er givet meget bedre ud via G+.

Men SEO værdien er ikke links, men værdien af f.eks. en deling, som Google kan se. Så der ER SEO-værdi i Facebook, ikke pga. linket i sig selv, men pga. de andre signaler Google ser på og bruger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bærbar.com:
Det er korrekt at et nofollow link er meget bedre end intet link, jeg pointerer blot at FB links er nofollow og kræfterne er givet meget bedre ud via G+.

Jeg tror vi er enige omkring linkjuice delen.

Jeg vil dog ikke bruge sociale medier alene for at få en SEO gevinst. Det er klart at du bliver væsentlig synligere ved at benytte Google AuthorShip men det kræver stadig at fundamentet i orden. Der hvor jeg vurderer den største gevinst med mindst indsats, er ved at gøre krav på ens Google+ Local side, men det kræver at du er lokal virksomhed og ikke webshop.

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne se ud som om, at det vil være rigtig fint, at jeg i første omgang blot beder folk om at dele, vil det få nogen betydning hvis jeg beder dem om at kommentere opslaget?

 

Er meget spændt på at høre fra Jer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)