Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ikke arbejder min. 70 timer om ugen, får du aldrig succes

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Quvang:

70 timer er da slet ikke nødvendigt! Selv Martin arbejder ikke 70 timer om ugen på hvert projekt. 

Der er masser der har webshops, blogs eller andre websites som en side hobby og bruger 10-20 timer på det og de klarer sig sgu fint. Ja de laver ikke millioner men hvem siger man har behov for det? 



Se videoen Simon så vil du se han netop vender emnet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Quvang:

70 timer er da slet ikke nødvendigt! Selv Martin arbejder ikke 70 timer om ugen på hvert projekt. 

Der er masser der har webshops, blogs eller andre websites som en side hobby og bruger 10-20 timer på det og de klarer sig sgu fint. Ja de laver ikke millioner men hvem siger man har behov for det? 



Du siger der selv - Sidehobby.

Martin snakker om dem der har det som levebrød og virksomheder med 40 ansatte Smile

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget kort Work harder and smarter  og måske dette med at lære at det man ,vil kan ,og skal gøre ,og få erfaring   Fortæller mig med erfaring at det langsomt af sig selv vil begynne at skaffe frie "timer"  Og det er der valget er med frie timer !  nemlig flere timer på arbejde eller lidt fri

                                                                 Ældre herre med hat

Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 13 person

Hej Martin

Har lige set din video om hvor meget man skal arbejde.

Den med isbjørnen er fin, jeg hørte så en anden historie engang.

Det var en virksomhedsudvikler vi kan jo kalde ham Martin Wink der var på ferie i Afrika.

En dag så han en mand der sad og fiskede med nogle fiske stænger.

Martin satte sig sammen med ham og spurgte ind til hvad han lavede.

Manden fortalte at han var ved at fange fisk til sig selv og sin familie.

Nå og hvad så når du har fangede dem spurgte Martin, hvad skal du så?

Så skal jeg lege med mine børn og hygge mig med min familie.

Martin sprang op, og bandede det bedste han kunne på engelsk, NEJ NEJ hør nu her.

Du skal blive ved med at fiske hele dagen og så sælge fiskene inde på markedet i byen.

Når du så har tjent nogle penge skal du investerer i en båd, så du kan fange flere fisk. Det giver flere penge så kan du få en større båd og ansætte folk. Kan du ikke se det, forsatte Martin, så når du har dig en hel flåde af skibe der fanger fisk kan du bygge en fiskefabrik og starte på export.

Når du så har bygget din virksomhed op, kan du sælge den og få milioner for den!

Hvor lang tid tager det, spurgte manden.

10-15 år tror jeg, men du skal arbejde hårdt og længe hver dag, for at det vil lykkes for dig, sagde Martin med alvor i stemmen.

Men hvad skal jeg så, når jeg har solgt det hele? spurgte manden

Det bliver fedt! Du kan trække dig tilbage og nyde livet, slappe af og gøre lige hvad du har lyst til! 

Manden kikkede på Martin lidt og sagde så.

Jamen det gør jeg jo allerede!

Ja alt har en pris og husk at der ingen lommer er i din sidste skjorte, ligemeget hvor mange timer du så har arbejdet!

Undskyld

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede lige at forestille mig hvad jeg skulle bruge al den ekstra fritid på, hvis jeg skulle beslutte mig for at gå ned på en 70 timers arbejdsuge. Og det blev da helt uoverskueligt Big Smile

Og så længe vi har det sjovt med det vi laver, så er der absolut heller ingen problemer med at lægge det nødvendige antal timer i det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ole

Ole:

Det bliver fedt! Du kan trække dig tilbage og nyde livet, slappe af og gøre lige hvad du har lyst til! 

Manden kikkede på Martin lidt og sagde så.

Jamen det gør jeg jo allerede!

Fin historie, men jeg har svært ved at se relevansen i forhold til det Martin siger, måske kan du hjælpe mig?

Hvis dit mål er at opbygge en virksomhed med mange ansatte, både osv., så kan du ikke gøre det uden at lægge mange timer i det.

Hvis du derimod ikke ønsker at opbygge virksomheden, men blot vil sidde og fiske for dig selv - så er det jo et andet scenarie.

Jeg hører ikke Martin sige at du skal arbejde 70 timer om ugen, men han siger "hvis du vil opbygge en stor virksomhed" så skal du regne med at der skal timer til :-)

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Her jeg igen   Som nystarted iværksætter er der kun en mulighed  det er at knokle r.... ud af sine bukser og håbe at en god ven kommer forbi med noget godt varm mad ind imellen....................

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet godt igang ,nu En japaner sagde engang kort.  Den vigtigeste person  er  ,er den  dem, der tjener penge ind ! til firmaet ........

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

  Det her er bare vand på min fine lille vandmølle...! Geeked

Desværre kommer vandet dog lige en bid for tidligt set i lyset af at vandmøllen (mit nyt blogindlæg) ikke er helt færdig endnu.
Men det må så komme på bagkant senere hen.

Jeg bliver tit om hvorfor jeg arbejde så meget - og typisk også af de samme mennesker, som enten tidligere eller senere, har spurgt hvordan jeg har båret mig ad med at skabe min virksomhed. Der er en overvægt af mennesker i dette land som simpelthen bare ikke forstå at det kræver en indsats for at få rykket noget der virkelig tæller. Men det er en mentalitet som ligger i mange og jeg giver bl.a. vores såkaldte "velfærdssamfund" skylden for det. 

Det er blevet et spørgsmål om "hvad kan jeg rage til mig, med så lille en indsats som mulig?". Men den mentalitet tror jeg er rigtig svær at få ændret, når hr. og fru Danmark sidder hjemme foran flimmerkassen og deltager passivt i hvordan mere eller mindre kendte og ukendte folk i tv får alt muligt hældt i nakken; hjælp til gæld, hjælp til arbejde, hjælp til parforhold, hus, madlavning og hvad man ellers kan forestille sig. Jeg ser det som en slags ansvarsfraskrivelse hvor intet er ens egen skyld og noget man selv kan eller skal gøre noget ved. Der kommer nok nogen andre og gør det for mig.

Med den holdning, så kommer man ikke langt som iværksætter. Så er det man går ud og bliver en svagpissende hustler som kaster sig over hvad der end på den korte bane lugter af et hurtigt afkast. Og det er sjældent dem som får success på den lange bane.

Jeg har selv brugt nedenstående i forskellige sammenhænge, da jeg syntes at den meget godt definerer hvad min holdning er.
Men jeg har virkelig også fået hug for den. Selv i min egen familie har der været kommentarer til den som "og så døde man inden man nåede at få tid til at leve livet" og "er det skrevet af en robot?":



Men jeg står ved det.

Og nej - success er ikke nødvendigvis penge! Det er det heller ikke for mig. Det kan være så meget andet - men bottomline: Det kommer ikke af sig selv.

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Quvang:

70 timer er da slet ikke nødvendigt! Selv Martin arbejder ikke 70 timer om ugen på hvert projekt. 

Der er masser der har webshops, blogs eller andre websites som en side hobby og bruger 10-20 timer på det og de klarer sig sgu fint. Ja de laver ikke millioner men hvem siger man har behov for det? 



Det er helt rigtigt, men som du selv skriver, så er det en hobbyting og det er da fint.
Men hvis du vil lave en stor succesfuld virksomhed, så glem det med 10-20 timer eller 50 for den sags skyld...

De bedste hilsner

Martin

 

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)