Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ikke arbejder min. 70 timer om ugen, får du aldrig succes

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg synes det er ærgeligt, at debatten altid skal ende ud i, at jo flere timer du ligger i det, jo bedre en iværksætter er du. 

Jeg skrev selv et indlæg for et par år siden om konceptet, http://brianbrandt.dk/nemme-ivaerksaetterliv-1403.htm 

Du risikerer at ofre alt for meget, som du egentlig holder kært, ved at fokusere på, at du absolut skal smide 70 - 80 timer om ugen efter din virksomhed. Det er også muligt at arbejde smartere, og stadig få smidt det ind i virksomheden, som det kræver for at få succes. Og ikke alle skal jo skabe det nye Jubii eller Skype :-).

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Brandt:
Jeg synes det er ærgeligt, at debatten altid skal ende ud i, at jo flere timer du ligger i det, jo bedre en iværksætter er du.


Det er der da ikke noget ærgerligt i?

Facts er bare at mange tror de kan lave en stor lønsom virksomhed på 40-50 timer om ugen og facts er at det kan man ikke.

Om du vil det er op til dig. Jeg gider ikke selv i dag, men jeg gad engang og med god succes.

Så vil man hygge med familien, dyrke venner, sport og andet, så bygger man bare ikke en stor virksomhed...

Og nej, det ene er ikke bedre end det andet, men det siger jeg heller ikke i videoen :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Igen - Martin snakker jo ikke om, at du skal lægge 70 timer i dit arbejde, bare fordi du gerne vil være iværksætter. Det skal du gøre, hvis du vil skabe verdensomspændende succeser, som dem vi alle sammen kender til.

Lad nu vær med at kaste mere brande på bålet.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesus fucking christ... undskyld mit ordvalg.

Jeg vil ikke spille klog eller vidende, jeg vil bare sige det ud fra min opfattelse af hele debatten, primært Martins synspunkt da det
nu engang er ham(dig, når du ser dette) tråden drejer sig primært om.

Pointen som jeg formoder Martin prøver at komme frem med, som han personligt, altså I min optik har klaret til UG, er følgende:

Det handler ikke om at du skal sætte målet at smide 100 timer om ugen på virksomheden, nej selvfølgelig ikke, og lad være med at tro at
det er det Martin mener, manden er ikke dum, og hvis det er det du tror han mener skal du nok i gang med noget selvransagelse, for det er fjollet at VÆLGE at misforstå ham.

Det som er pointen er ikke ovenstående, men det er derimod Martins pointe(vil jeg igen vove at påstå!) at du skal,
og nu kommer det! VÆRE VILLIG TIL AT BRUGE 100 timer om ugen på din virksomhed, hvis det er det der kræves,
så skal du være villig til at ligge det arbejde i det, ikke at du skal have det som mål at bruge 100 timer.

Fordi hvis man tænker på den måde som jeg lige har skitseret her når man ser Martins video, hey, så giver den meget god mening!
specielt ud fra den betragtning af at hvis din virksomhed har brug for 70-100 timer fra dig for at vokse tilstrækkeligt, så skal du satmer
give din virksomhed de timer for at den kan vokse, det er som en baby, hvis den ikke får nok mad vokser den ikke!
I samme dur giver det mening at sige at hvis du kun giver dig 40 timer om ugen, jamen hey, det kan godt være din virksomhed vokser,
dog ikke med særlig meget, men hvis vi kigger på vækst og leger lidt med tallene kan det betyde at
dine 40 timer giver en lille vækst på 20%, hvorimod de 70-100 timer betyder en vækst på 30%.

Nej det kan godt være at ved at yde 2 x så meget så får du ikke dobbelt så meget vækst, men med rentesrente skal jeg love for at
ham der ligger flest timer nok skal komme langt foran den anden!

Og det der bliver snakket om med Work smarter, not harder, det er noget jeg kan bruge i skole regi, den skal bare holdes 100% væk fra forretningsverdenen forstået? Den er så latterlig, jeg gør det smartere i skolen i stedet for at arbejde hårdt, det er derfor jeg får høje karaktere for ikke at lave en skid, men det skal du sku da være godt ubegavet for at bruge i forretningsverdenen, skolen tillader det fordi vi bliver benchmarket mod en standard skala, det gør du famer ikke i det virkelig liv!

I det virkelige liv hedder formlen Work( Smarter * Harder) = De to ting hænger gudhjælpemig sammen!
Smarter har du begrænset indflydelse på, men harder har du ekstremt stor indflydelse på, den smarteste er ham der vælger den bedste løsning, og benytter sig af den bedste løsning 100 timer om ugen frem for 40 timer om ugen.   


Det er ikke meningen at dette indlæg skal ses som noget negativt, jeg prøver bare at kaste lys over noget som jeg har fået forståelsen
af bliver totalt misforstået og forvrænget.

Jeg håber det jeg skrev giver lidt mening i den store sammenhæng, men jeg synes simpelthen det er for åndssvagt med mange sider lange tråde fordi folk misforstår Martin, det sker gang på gang, og det er pisse ærgerligt, man kunne risikere at lære noget hvis man var åben!

Hav en fantastisk aften, Alle sammen!

Med venlig hilsen
Patrich Holm Pedersen
- Lettere misfornøjet og arbejder med vand

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Brian Brandt:

Jeg synes det er ærgeligt, at debatten altid skal ende ud i, at jo flere timer du ligger i det, jo bedre en iværksætter er du. 




For mit vedkommende er de mange timer ikke et udtryk for hvor god jeg er, men resultatet af at jeg ikke er dygtig nok. Og hvad man ikke har af evner, må man kompensere med timer (og penge til dem der har evnerne).

Men jeg tænker faktisk sjældent over timerne. bortset fra de morgener jeg sover fra alle de tre vækkeure jeg har. Når det sker, ved jeg at jeg skal forsøge at sove lidt mere. Men det er sgu svært når man er vildt glad for det man laver, og hele tiden liiiige skal gøre det og det færdigt, og man samtidig er meget langt fra det mål man stræber efter.

Vi bliver aldrig giganter med tonsvis af ansatte, og det er heller ikke det vi stræber efter. Men vi har et mål vi sigter efter, og hvis vi skal nå det, bliver vi bare nødt til at arbejde flere timer end gennemsnittet. Især når evnerne er begrænsede:o)

Nogen kan godt lide at bruge deres fritid på at se film og
gå i byen. Jeg slapper bedre af ved at få streget et par punkter på min to-do liste, så jeg kommer et mikro-skridt nærmere målet. Det gør mig hverken bedre eller dårligere end andre, men det holder mig glad og så er alt andet fløjtede ligegyldigt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Justin Timberlake:
Jeg kan også godt lide at følge strømmen og sige at jeg er super stresset, jeg arbejder i døgndrift, men come on, jeg tror ikke på dig. 

Hej Justin

Du kan tro alt det du vil, og lige som du vil det.

Og ja, det er min arbejdstid.

Bare lidt at tænke på:
1. Kim, har du en kæreste? Nej (mere tid til min drøm pt.)
2. Kim, tænker du på dit projekt det meste af tiden? Ja
3. Kim, hvad er din arbejdstid feks. i dag? - op kl ved 8 tiden. Pauser? ->Imens jeg klarede vasketøjet, så tænke jeg over en beslutning jeg har udskudt. Den er nu truffet.
4. Kim, er du stresset. Ja, det nærmer sig vil jeg sige. Det er en balancegang - og den skal IKKE overskrides! Stress kommer af at (b.la.) ikke at kunne følge med - jeg følger med og i mit eget tempo.
5. Kim, arbejder du effektivt alle timer? Nej. Men som Martin har fortalt, så yder jeg netop 20%(?) mere end and i min branche.
6... osv...

/Kim 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fuck hvor er jeg flad af grin. Du er sgu en syg stodder på den fede måde som du siger tingene Martin :)
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender folk som selv efter 25 år som selvstændig med en stabil virksomhed stadig arbejder 70 timer + :)

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt indlæg! Det er yderst relevant i en tid, hvor folk netop taler mere og mere om at optimere deres tid i stedet for at arbejde igennem. Jeg skrev et indlæg sidste år med overskriften "Min 100-timers arbejdsuge gør jeg stolt! som fik præcist den samme reaktion, som dit indlæg.

Dem, som siger, at man kan "effektivisere" og "work smarte" sig til et en virksomhed med store resultater, står sikkert stadig ved startlinjen og binder snørrebånd, når du og jeg løber over målstregen.

Succes som iværksætter kræver hårdt arbejde på uger langt over 50 timer!

Held og lykke med dit nye projekt ;-)

Toke Kruse

Fra København (*)
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Endnu et godt spark i røven til de magelige :-)

Om jeg er enig eller ej, er sådan set ligegyldigt. Det eneste der tæller med sådan en udtalelse er "fakta". Jeg kan være enig med dig, eller uenig, men det bliver din udtalelse hverken mere eller mindre rigtig af. Så derfor lidt fokus på "fakta".


Rainmaking.co.uk er et firma som fungerer som en slags incubator. Du kender dem sikkert godt. Danskere. Martin Bjergegaard fra Rainmaking har netop co-udgivet bogen "Winning Without Losing" hvor hovedpointen faktisk er lige modsat af hvad du siger her. Rainmaking har også skabt store virksomheder, og starter nye virksomheder op, så de ved lidt om hvad de taler om.

Vi har altså her to modstridende udsagn fra to kompetente herrer. Hvem har ret?

I stedet for at argumentere for din sag, burde du kontakte Martin og bede om deres videnskabelige grundlag for deres tese. Derefter samler du dit eget videnskabelige grundlag ind, og så kan man lave en reel konklusion. Måske.

Konklusion eller ej, så er det en væsentlig pointe at man ikke kommer til at opnå noget specielt ved at være for magelig. 

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)