Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betingelser til handel på webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg sidder og skal til at formulere betingelser, reklamationsret, garantiordning med mere. 
Jeg ville derfor blot høre om nogen af jer har erfaring med hvorledes man kan udforme sådan noget?
Det skal vel stemme overens med købeloven og andre restriktioner?

Derudover en stor tak til alle de kloge hoveder der altid har et svar klar :-)

Daniel Friis

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det kommer selvfølgelig an på, hvad du sælger og hvordan, men eksempelvis foreskrives der en 14-dages fortrydelsesret, når der er tale om fjernsalg (internethandel). Tag en inspirationstur på nettet brug det evt. som tjekliste, men husk: INGEN kopiering. Kig også gerne på forbrugerrådets site.

Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop, som sælger fysiske produkter.
Har nu set mig lidt omkring, og det virker straks mere overskueligt.
Ved du om man tilfældigvis kan bruge en skabelon på salgs- og leveringsbetingelser på B-2-B markedet?

Daniel 

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Alt efter hvilket webshop system følger der ofte "Standard betingelser" med, som man kan bruge, eller evt. omskrive. Så måske kan du hente hjælp der.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Holstebro
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 76
Fra  Joinsport Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På joinsport.dk har vi brugt E-mærkets betingelser, da vi satser på at det må være det rigtige.

 

Venlig hilsen

Simon Jensen

C/o Joinsport

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er selvfølgelig ofte standardbetingelser, som følger med webshoppen, men det er vigtigt at have betingelser som kunden i kløjs i. Sælger du kun til erhverv eller begge dele?

 

Når det drejer sig om forbrugere, så er der visse betingelser som skal fremgå meget klart inden handel og ikke efter de har trykket på knappen, eks. fortrydelsesretten. Står den på forsiden er du ud over det problem. Det er hurtigere at stykke egne betingelser sammen, hvis du har det godt med skriftligt arbejde, ellers kan du surfe tiden op i stedet.

ISÆR B2B: Du skal være opmærksom på, at når der er tale om almindelige salgs- og leveringsbetingelser, skal disse være ordentligt præsenteret inden købsaftale indgås, når det er første handel med kunden (ikke gemt væk), for at de kan anses for gældende, selvom der er lempeligere vedtagelseskrav for erhvervsdrivende (der laves dog flest bommerter offline).

Når det drejer sig om forbrugere, så kan du ikke være for forsigtig - skær det hele ud i pap.

 

Har du overvejet, hvornår der er indgået endelig aftale? Det kan du jo regulere selv, medmindre de modtager automatisk ordrebekræftelse.

 

Du er velkommen til at hente inspiration på www.smukkemaver.dk, men du skal være opmærksom på, at jeg sender automatisk ordrebekræftelse.

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)