Der er selvfølgelig ofte standardbetingelser, som følger med webshoppen, men det er vigtigt at have betingelser som kunden i kløjs i. Sælger du kun til erhverv eller begge dele?
Når det drejer sig om forbrugere, så er der visse betingelser som skal fremgå meget klart inden handel og ikke efter de har trykket på knappen, eks. fortrydelsesretten. Står den på forsiden er du ud over det problem. Det er hurtigere at stykke egne betingelser sammen, hvis du har det godt med skriftligt arbejde, ellers kan du surfe tiden op i stedet.
ISÆR B2B: Du skal være opmærksom på, at når der er tale om almindelige salgs- og leveringsbetingelser, skal disse være ordentligt præsenteret inden købsaftale indgås, når det er første handel med kunden (ikke gemt væk), for at de kan anses for gældende, selvom der er lempeligere vedtagelseskrav for erhvervsdrivende (der laves dog flest bommerter offline).
Når det drejer sig om forbrugere, så kan du ikke være for forsigtig - skær det hele ud i pap.
Har du overvejet, hvornår der er indgået endelig aftale? Det kan du jo regulere selv, medmindre de modtager automatisk ordrebekræftelse.
Du er velkommen til at hente inspiration på www.smukkemaver.dk, men du skal være opmærksom på, at jeg sender automatisk ordrebekræftelse.