Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at holde fokus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg får mange ideer. Rigtig mange. Faktisk så mange, at det endnu ikke er lykkedes at få startet en virksomhed op, selvom det har været min drøm de sidste syv år.

Når jeg får en ide, så arbejder jeg med den for fuld tryk, men kun indtil der kommer en ny, og så begynder det forfra. Og ja. Sådan bliver det ved. Jeg er nu nået det stadie hvor jeg ikke kan holde det ud længere, og alle mine ideer kan gøre mig fysisk dårlig, fordi det kører for stærkt oppe i hovedet på mig. Der er aldrig ro deroppe, og det ender oftest i hjertebanken og kvalme.

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig en samarbejdspartner der kan hjælpe mig med at holde fokus, og sørge for jeg bliver på sporet.

Kort om mig selv: jeg er en kvinde på 26 år der bor i Odense. Jeg er meget kreativ, og som sagt, MEGET iderig. Jeg arbejder meget med blomster, smykker og indretning, men i og med at jeg er så nem at påvirke, har der også været mange andre emner/projekter ind over.

Håber I vil hjælpe mig. Evt. som samarbejdspartner.

Venligst Sønderholm

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha,... lige bortset fra alder, køn, bopæl og fag, så lyder det som en beskrivelse af mig! ... så jeg kan vist desværre ikke hjælpe dig! ;-)

Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Find ud hvorfor der kommer nye idéer...er det fordi den gamle ikke var god nok, er den nye sjovere eller giver den nye flere penge ? 

Find derefter ud af hvad der giver værdi for dig. Et det penge eller skal det være sjovt eller noget helt 3..

Jeg tror uden at kende dine idéer, at du godt selv ved hvornår den rigtige er der. dvs. den rigtig gode idé har ikke været der endnu, for så tror jeg ikke der kommer nye idéer uden de bliver forkastet med det sammen.

Men det lyder super fedt - det er bare at hænge i og komme ud over stepperne. Det kan også tænkes at du synes det er svært at komme igang med idéerne, men det er ikke det jeg læser af dit indlæg.

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sønderholm.

Jeg tænker at dig problem ikke kun handler om at du gerne vil være selvstændig, men også at du ønsker det så meget at du stresser dig selv ved at ikke komme videre.
Du siger at du får hjertebanken og kvalme og det lyder som typiske stress symptomer. Jeg tror ærligt talt at det er dine egne forventninger som er skyld i dine fysiske ubehag. Måske er du også træt af at fortælle folk i din omgangskreds om dine projekter som alligevel ikke bliver til noget.
Og bare det i sig selv kan være meget stressende, og her taler jeg af egne erfaringer.

Du siger at du tit får godt idéer til virksomhed, og det er jo positivt. Jeg synes du skal revurdere dine projekter som du hidtil har haft, og analysere om hvilke af dem som ville passe bedst til din hverdag og dit liv.
Lav evt. skemaer med fordele og ulemper (Kun med personlig perspektiv) når du ved hvad der passer bedst til dig, så analysere du market og ser om der overhoved er grobund for din ideer.

Ved ikke om du kender Edward de Bono's Six Thinking Hats (De 6 tænkehatte) de kan være en god hjælp til at vurdere dine ideer. (Lyt evt. til radio 24/syv. De 6 hatte)

Så alt i alt synes jeg du skal arbejde med dig selv og derefter følge din ide, du skal også gøre op med dig selv om det skal være på fuld tid fra dag 1, eller om du skal passe dit nuværende job imens du starter egen virksomhed op.
Det tager længer tid en man regner med :)

Håber du kunne bruge mit svar til noget.

M.v.h.

Anders Skafte

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være at der er et element af tryghedsnarkoman i dig og at du er mange for at slippe dit sikre job.
Dertil tænker jeg, tag springet og følg dine drømme. Danmark er et land med et relativt godt sikkerhedsnet hvis det skulle gå galt :)

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Autoplejen.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sønderholm

Hvis du virkelig mener du vil starte op, men ikke kan holde fokus.. så kan jeg kun anbefale dig at kontakte www.mlh.dk 

Mikael har hjulpet mig med at "tune" mit firma til og især hjulpet mig med at holde fokus på min kerne forretning. 

Jeg er nemlig også en der får mange ideer :-) 

Giv ham et kald... han er super dygtig og meget hjælpsom. OG de små penge du bruger på at få styr på din forretning kommer flyvende igen! det ved jeg fra mit eget.

Med venlig hilsen JK.

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej hrskafte.

Der tror jeg du rammer hovedet på sømmet. Både i forhold til stress ( men det var jeg nok desværre klar over at jeg havde), men også i forhold til det at jeg er træt af at fortælle andre om det, men det bliver ikke rigtig til noget. Og så er jeg perfektionist. Det har både positive sider, men for mig er det mest negativt og hæmmende i forhold til det jeg gerne vil.

Så du kender vel ikke en der kan holde mig "på sporet"? Eller et værktøj/skema man kan bruge for at nå sine mål?

(Jeg er ikke ude på at nasse, jeg er desværre bare lidt desperat) :)
Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er bare en iværkssætter :-) . Nu skriver du, du skal bruge en makker der kan hjælpe dig med at holde fokus. Jeg sidder og spekulerer på, om du måske ikke har brug for en der kan fjerne dit fokus. Altså, med dine enkelte ideer/projekter, når og hvis de kommer så langt at de kan videreføres af en med en "modsat-Sønderholm" personlighed, så "bæres" de videre af en erfaren sælger/fagmand og du kan fjerne dit fokus fra dem til dine nye ideer? Og få vedkommende til at undersøge om de bæredygtige eller ej, for det  lyder ikke som om du er typen til det  lange, seje, kedelige træk der skal til for at få dine ideer/projekter til at materalisere sig ;-)

Du måtte såmænd gerne bruge mig som boksebold, men blomster, indretning og indretning hører vist ikke til "maskinarbejderens" kernekompetencer. :-)

Held og lykke!

 

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Struktur på ideerne ville sikkert hjælpe dig.

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jkrarup. Tak for linket, det ser rigtig spændende ud. Jeg kommer nok ikke uden om noget mindfulness eller meditation, og især ikke når jeg er så stresset. :)
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)