Hej igen Claus,
Du glemmer i dit regnestykke, at du ikke kan tage som en selvfølge at du rent faktisk tjener penge for samtlige fem timer du kan ligge i det om dagen.
- Der vil være timer hvor du ikke har kunder
- Der vil være telefonisk og mail kommunikation som du ikke får betaling for
- Der vil givetvis være kørsel for dig, frem og tilbage til og fra kunderne
At køre med lave priser i starten kan man godt, men hvis du nu f.eks gør det til halvpris af eventuelle konkurrenter, så vil rygtet hurtig hedde sig at du kører det hele sort. Samtidig, vil folk efterfølgende forvente at få den pris "de plejer at give".
Jeg kører rent faktisk selv IT support til private på Fyn, her tager jeg 365,- kroner (Incl. moms) i timen + kørsel, det er folk villige til at betale her. Prøv at tænke på at når Hr og Fru Jensen bestiller internet fra TDC, så giver de 999,- kroner for en installation, hvilket typisk er en teknikker som kommer ud og sætter deres Homebox op, det tager max 20 minutter, oftest meget mindre tid, den pris betaler folk gerne.
Jeg har selvfølgelig undersøgt hvilke priser mine konkurrenter tager for IT support og jeg kan kun finde en enkelt som er billigere end mig, altså under 365 kroner i timen.
Generelt omkring timeløn, handler det jo om hvad dit produkt eller din service, er værd i kundernes øjne. Som en anden nævner, ring og spørg hvad din mekaniker tager i timen, det er 400-500 kroner i timen sikkert, det synes mange folk er okay.