Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal min timeløn være ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8722
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 33
Fra  WEBSEC v/ Claus Dittrich Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Vil starte op som it konsulent ( brug af pc , internet, smartphone osv.) for private der har brug for hjælp ...

Men er i tvivl om min timeløn. Tænker omkring
150-200 kr. Hvad siger I ?

Claus

Velkommen til

min verden

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus.

Se på dine udgifter og hvor mange betalte timer der skal til minimum at dække dine udgifter. Derefter skal du lægge x antal korner oveni for en løn til dig selv.

Du skal også overveje hvad din erfaring er værd, hvor meget du kan gå ned i en forhandling og hvad alle dine mange konkurrenter tager. 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil sige, du sælger sig selv alt for billigt. Du skal minimum tage 350-400 plus moms. Du skal tænke på at timelønnen skal dække udgifter, feriepenge, pension osv.

Mvh. Linda
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

150-200 kroner er alt for lidt.

Det kommer naturligvis an på dine omkostninger og udgifter. Men ud af 150,- kroner, er de 30,- kroner moms.

Hvilken timeløn vil du gerne have, når alle udgifter, moms osv er fratrukket?

Lad os sige du gerne vil have 200,- kroner i timen. Så ser regnestykket sådan her ud:

200,- timeløn

25,- feriepenge (12,5%)

50,- moms (25%)

-----------------------------

275,- kroner i timen

I ovenstående eksempel er der ikke indregnet pension og udgifter med mere. Når jeg udregner timeløn, finder jeg først det tal jeg gerne vil have i timen, derefter lægger jeg alle udgifter, moms, pension mv. oveni.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra 8722
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 33
Fra  WEBSEC v/ Claus Dittrich Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

og tak for svar - kan godt se at jeg nok sælger mig selv tooooo cheap, MEN

jeg er meget usikker på om "almindelige private mennesker" mon vil betale mig mere i timen - for at jeg kan løse deres

PC/internet/telefon problemer. Men samtidig ser mit regnestykke således ud at jeg vil tjene min. 25k før skat og regner med

arbejde i ca. 5 timer om dagen (har svært ved at tænke at der er mere arbejde end 5 timer pr. dag) - 20 dage på en måned 

siger 1250,- om dagen - dvs. 250,-   MEN tænker at det er alt for meget ??

Jeg tænker også at det er noget skidt at køre med for lidt timeløn og så sætte den op - men også det omvendte; begge ting

tror jeg giver dårlig "karma" for mit navn og rygte ?

Claus

Velkommen til

min verden

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at ringe til din mekanikker, og spørg hvad han tager i timen, 400-600 kr plus moms.

 

Din pris skal vel også afspejle din kvalitet.

 

Jeg har hørt om folk der mistede en handel, fordi de var for billige i forhold til de store virksomheder, kunde troede ikke på at de kunne lave kvalitet til de penge.

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Claus,

Du glemmer i dit regnestykke, at du ikke kan tage som en selvfølge at du rent faktisk tjener penge for samtlige fem timer du kan ligge i det om dagen.

- Der vil være timer hvor du ikke har kunder

- Der vil være telefonisk og mail kommunikation som du ikke får betaling for

- Der vil givetvis være kørsel for dig, frem og tilbage til og fra kunderne

At køre med lave priser i starten kan man godt, men hvis du nu f.eks gør det til halvpris af eventuelle konkurrenter, så vil rygtet hurtig hedde sig at du kører det hele sort. Samtidig, vil folk efterfølgende forvente at få den pris "de plejer at give".

Jeg kører rent faktisk selv IT support til private på Fyn, her tager jeg 365,- kroner (Incl. moms) i timen + kørsel, det er folk villige til at betale her. Prøv at tænke på at når Hr og Fru Jensen bestiller internet fra TDC, så giver de 999,- kroner for en installation, hvilket typisk er en teknikker som kommer ud og sætter deres Homebox op, det tager max 20 minutter, oftest meget mindre tid, den pris betaler folk gerne.

Jeg har selvfølgelig undersøgt hvilke priser mine konkurrenter tager for IT support og jeg kan kun finde en enkelt som er billigere end mig, altså under 365 kroner i timen.

Generelt omkring timeløn, handler det jo om hvad dit produkt eller din service, er værd i kundernes øjne. Som en anden nævner, ring og spørg hvad din mekaniker tager i timen, det er 400-500 kroner i timen sikkert, det synes mange folk er okay.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra 8722
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 33
Fra  WEBSEC v/ Claus Dittrich Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Tak - jeg justerer lige min pris Big Smile

Velkommen til

min verden

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)