Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betaling af regning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at starte firma op. Har endnu ikke ansøgt om cvr nr. da jeg stadig er i opstartsfasen, og ikke gider belæsses med skatteopkrævninger før jeg er nær en egentlig start. Jeg skal imidlertid deltage i et kursus, som jeg har modtaget en regning for. Den skulle der ikke umiddelbart være problemer med at drage ind i regnskabet som en opstartsomkostning. Men hvorfra skal jeg betale pengene (overførsel fra netbank)? Skal jeg bare gøre det fra egen konto, eller skal jeg oprette en ny konto? Eller en erhvervskonto? For overskuelighedens skyld vil jeg oprette en ny privatkonto, men er ikke klar over om der er regler for sådan noget. Altså specielt set i forhold til at omkostningerne skal kunne trækkes fra senere...
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
  Det letteste for dig, vil være at oprette en ny konto som du udelukkende benytter til din virksomheds aktiviteter - Dvs. at du betaler udgifter til virksomhederne fra denne. Det samme gør sig gældende når du sender fakturaer til dine kunder - så sætter du pengene ind på den samme konto. Her i starten ville det måske oven i købet være smart, hvis du kan få lavet en mindre kassekredit på den - men det kommer an på om du har brug for at kunne lave et lille minus i starten indtil du kan sende regninger ud. Det kan også være at du kan låne dig selv pengene. Der er ihvertfald nogle muligheder - Du skal blot huske at du ikke kan betale regninger fra en konto som står i minus. Det plejer bankerne ikke at være glade for
 
  Da du ikke er momsregistreret, så skal du blot huske at du ikke kan trække momsen fra på ting du køber - ligesom du heller ikke må opkræve moms at ting/ydelser du sælger.
Når du på et eller andet tidspunkt bliver momsregistreret, så kan du begynde at trække moms fra på dine udgifter og samtidigt også opkræve moms på dine fakturaer - men ikke før og ikke på ting du har købt/solgt inden du blev momsregistreret.
 
  Du behøver ikke nødvendigvis at blive belæsset med skatteopkrævninger, men det er meget op til din lokale afdeling af SKAT. Når det er bi-erhverv og indtægterne er meget usikre og navnlig små, så kan man være heldig at SKAT give en lov til at have et rundt nul stående som forventet overskud af virksomhed i forskudsopgørelsen - derved får du ikke tilsendt de berygtede girokort til akonto betaling af din B-skat og AM-bidrag.
Du skal så blot huske at hvad der end er af overskud når året er omme, vil tælle som din b-indkost og derved er noget som du skal opgive på din udviddede selvangivelse og betale skat af. 
 
  Men ring og tag en snak med SKAT og forklar dem sagen. Så er du sikker på at de ikke pludselig kommer og hiver dig ind til torskegilde...
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Har sendt en mail afsted.

Tak for hjælpen!
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal bare i første omgang betale for det for egen regning, men du skal sørge for at få en kvittering. Når du så er opstartet og igang, kan du få refunderet dine udgifter fra dit firma, idet du blot har lagt ud for det i første omgang.

Tilmeldt 14. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Praefke,

Ja, for overskuelighedens skyld ville det helt sikker være det nemmeste hvis du opretter en ny (privat-) konto, som du bruger til dit firma.
Prøv dog lige at chekke reglerne for hvad du må trække fra, de er ret scrappe med kurser og det er svært at få lov til at trække dem fra overhovedet.
 
Held & lykke med planerne fra Sue
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)