Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En blandet landhandel af spørgsmål:-) om at få CVR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har en del spørgsmål jeg har grublet over. og for ikke at skrive indlæg for hvert spørgsmål har jeg samlet dem her. håber det er ok

Jeg vil/skal opstarte som selvstændig på DELTID, hvor jeg sælger en viden hjemmefra.kunden kommer i mit hjem, med mindre andet aftales.

Hvor vigtigt er det jeg ved noget om cvr moms regnskab mm. ( har 1-2revisore som hjælpere) men hvor vigtigt og hvor meget skal jeg selv sætte mig ind i, jeg er DUM til tal, og det interessere mig slet ikke, dog vil jeg jo gøre det af nødvendighed ??

Hvor lang tid går der fra jeg gør min selvstændig til det faktisk virker? Altså går i kraft i form at cvr nummer og den salgs mener jeg??

Skal man have seperat kontonummer til kundebetalinger? Eller kan man køre kundebetaling og firma udgifter over samme konto?? Og skal banken vide man er selvstændig på den konto?

Og er der en person herinde der vil kontakte mig privat vdr. en masse viden om facebook/kunder/side mm??

mvh miriam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mkoldt:
Hvor vigtigt er det jeg ved noget om cvr moms regnskab mm. ( har 1-2revisore som hjælpere) men hvor vigtigt og hvor meget skal jeg selv sætte mig ind i, jeg er DUM til tal, og det interessere mig slet ikke, dog vil jeg jo gøre det af nødvendighed ??

Det er som ikke så voldsomt vigtigt hvis du vil betale de 1-2 revisorer for at gøre alt for dig. Du skal så bare gemme alle kvitteringer og i det mindste kunne lave en faktura til kunderne - med moms og så scanne alt og sende til revisor - eller cykle forbi ham f.eks. en gang om måneden og seneste kort efter hver moms periode så den pågældende kan bogføre alt for dig og lave moms - og siden årsregnskab og din selvangivelse. Det er muligt at betale sig fra det og du kan få 3 uforpligtende tilbud på bogføring (som kan være billigere end ren revisor) på www.agera.dk 

mkoldt:
Hvor lang tid går der fra jeg gør min selvstændig til det faktisk virker? Altså går i kraft i form at cvr nummer og den salgs mener jeg?

normalt få dage hvis ikke du inden har moms restance eller andet ballade

mkoldt:
Skal man have seperat kontonummer til kundebetalinger? Eller kan man køre kundebetaling og firma udgifter over samme konto??
en konto til penge ind og ud af virksomheden rækker fint

mkoldt:
Og skal banken vide man er selvstændig på den konto?
Du kan læse lidt om det med erhvervskonto - eller køre via en ny personlig konto her ERHVERVS ELLER PERSONLIG KONTO 

Personligt ville jeg kombinere det at ha en til at tage sig af bogføring, moms og regnskab eksternt, selv stille og roligt sætte mig ind i tingene, det vil gøre det hele lettere

ps - husk at du bør gi din a-kasse besked hvis du har CVR til ekstraarbejde og at det kan få betydning for dagpenge hvis det behov en dag opstår - læs i så fald: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

mine to revisorer er nu slet ikke så dyre så det går nok.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)