Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra uden for EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg har to meget hurtige men måske og brede spørgsmål, som jeg håber i vil kunne svare på.

Er det lovligt at importere produkter fra f.eks. AliExpress.com eller AliBaba.com, hvis man er CVR og toldregistreret, som så skal sælges videre på en webshop? Og hvordan kan man sikre sig at produkterne ikke er kopier?

Mvh. Mark Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Sørensen:
Er det lovligt at importere produkter fra f.eks. AliExpress.com eller AliBaba.com, hvis man er CVR og toldregistreret, som så skal sælges videre på en webshop?

ja absolut - du skal lige ha kryds i importregistreret også når det er fra uden for EU. Læs evt her om IMPORTREGISTRERING. Du kan også få et link til HELT BASALT OM IMPORT 

Som registreret skal du så ikke betale moms af de varer du køber men du skal lige kunne indberette IMPORTMOMS som er 25% af total beløb inkl.. fragt som importmoms fra uden for EU og så når det er til videresalg helt samme beløb med under købsmomsen.

Mark Sørensen:
Og hvordan kan man sikre sig at produkterne ikke er kopier?

Ikke spor let, for der er masser af kopier. De er også kopier selv om logo eller navn er taget bort, men dels kan man jo kende lidt til varen så man selv kan se om det er en kopi - dels må man måske ha fat i EN prøve og så checke mod originalen - dels skal man absolut kun vælge de high ratede sælgere og dels gerne nogen der sælger mod escrow så ens penge ikke bare flyver ud i den vide verden

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Sørensen:
Og hvordan kan man sikre sig at produkterne ikke er kopier?

 

Et stort set umulig opgave, men som udgangspunkt må man antage at alt hvad der kommer fra Kina er kopivare

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)