Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der mangle på i Danmark?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er en mindre iværksætter, der går og grubler over hvad der kunne være fedt at starte virksomhed i/ hvor jeg stadig kan styre det på deltid, mens jeg stadig bor hjemme. 

Mine tanker har gået i at starte et firma hvor man kunne sælge forskellige former for gadgets/reserve dele eller starte mit eget tøj brand( som gerne skulle være i polo dele). Det synes jeg dog er for mainstream, og for stor og svær konkurrance for markedet! Så slog det mig, at det kunne være fedt at starte noget, der er mangle på i Danmark.

Mit Største problem er dog at starte noget uden at lave det til et Aps/a/s hvilket jeg synes vil være vigtig så jeg ikke løber store risiko eller konkurs ved at mit produkt ikke vil få den succes det kræver for en virksomhed! Så jeg tænkte på om der var nogen der havde en god ide, som man ikke lige går og ser i Danmark og som der er mangle på? 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 51
Fra  Sirlig Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg vidste dét, så startede jeg det helt sikkert selv op Yes 

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo lige det ;) men der må jo bare være en del der går og tænker at det mangler de at kunne finde i deres hverdag, uden selv at lyste at starte det :-) Jeg mangler sådan set kun nogle gode ide'er :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste vil helt klart være hvis du selv finder ud af det, men kan jo være du er ekstrem heldig at én kommer og giver dig guld-ideen.. Men sandsynligheden er minimal!

Men jeg synes du skal finde ud af, hvilke område du gerne vil angribe. Skal det være noget IT, skal det være en serviceydelse eller skal det være en webshop? Når du så har fundet ud af det, så kan du ganske let finde amerikanske hjemmesider der drejer sig om det og derigennem få inspiration!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, men det ikke en ide jeg vil give ud, for vil nemlig selv starte den når pengene og tid er til det.
Ellers så kan man altid blive inspireret af alt omkring en. Den bedste inspirationskilde til at starte noget nyt i Danmark er når man på ferie/rejser!, man bliver bombaderet med inspiration og ideer! 

Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Jeg tror ikke du finder den store vifte af gode ideér herinde (til fri afbenyttelse), det er jo som du ved et iværksætter site = hvis nogen har den "gode idé", deler de nok ikke og starter derfor med den selv.

Det er jo det iværksættere gør ;-)

Med det sagt skal man jo starte et sted!!!! Det har alle jo gjort, nogle med mere succes end andre. Det er hurtigt adskiller "fårene fra bukkene", er hjertet. Med det mener jeg man skal brænde for at få succes med ét produkt, eller flere. Man skal bære og værne om sin idé eller sit produkt og samtidig skal man vise det frem og se om der er nogle der mener at produktet eller idéen er "penge værd".

Jeg tror ikke du skal bruge meget tid på at lave "gadget shop" der er EKSTREMT mange derude, og med mindre du har et godt netværk i Kina eller lign. vil det koste dig nogle  "oplevelser" at få varerne hjem og distribueret - Det koster penge at handle i udlandet for at få varen til den "rigtige pris" typisk leveres varer fra Kina på en måde så du selv har ansvaret for fragt/fortoldning osv. rimeligt administrationstungt + du typisk skal have betal 30-100% af varerne inden de bliver sendt til dig overhovedet......

Hvad tøj angår gælder det samme,  store minimums ordrer for at producenten overhovedet vil tale med dig.....

DET JEG TROR DU SKAL ER:

Tjek med dine venner hvad de mangler af produkter og services, er der noget imellem du kan hjælpe dem med? (Jeg startede med at reparere pc'er for venner og familie) Det behøver ikke at være i den boldgade, men jeg håber du forstår hvad jeg mener. Det vigtigste er dog at du gider det du laver. Du er som iværksætter din egen chef, og der er derfor ingen der giver dig et los i rumpen når det er nødvendigt. Derfor skal du brænde for det du gør, eller ihverfald se at der er penge for enden af regnbuen og acceptere at være den der tager det lange træk, for at få succes.

Vigtigst af alt, skal du være beredt på at blive belært af "tosser" som jeg selv der altid ved hvad der kan lade sig gør og ikke.... Og være klar på at være ligeglad med disse, da du ved at din idé eller dit produkt SPARKER R..

God vind fremadrettet

Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror lidt jeg har skrevet det på en lidt forkert måde! Jeg vil selvfølgelig ikke stjæle andres ideer. Derud over har jeg dog også nævnt to eks. som jeg synes kunne være fedt, jeg er dog bange for det kan være for mainstream, Jeg tænker bare lige på den der ting føler man kunne få og mangle i hverdagen der kunne inspirer mig til at sætte gang i noget og give noget blod på tanden. Mit problem med Polo delen er bare at jeg har et vidst design i hovedet, men alle de steder jeg har vært inde og søge på egne designs a polo, har der ikke vært muligheder for at kunne designe nogle..... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lassen:
Mit problem med Polo delen er bare at jeg har et vidst design i hovedet, men alle de steder jeg har vært inde og søge på egne designs a polo, har der ikke vært muligheder for at kunne designe nogle..... 

Tror du skal satse på at få lavet en sample i fx Tyrkiet, Ungarn, Indonesien eller andre lande med tekstilproduktion. De der "spreadshirt" lignende sider, tror jeg ikke du skal satse på at sælge t-shirts fra.

Iøvrigt kan en sample være ret dyr, afhængigt af så mange ting. Men hvis dine designs er fede (og det er de jo!) så ville jeg personligt satse på en niche og få produceret fx 10-20 styk af hvert design (5x small, 5x medium, 5x large, 5x x-large) og så lave 20 styks af hvert design. På den måde bliver det eksklusivt - men der er lange udsigter til, at det kommer til at give overskud...men når bussen først kører, så kan man sagtens lave en rentabel forretning på det, og begynder at køre med 2-300 styks i hvert design. 

Nå, det var bare en idé jeg hældte ud af øret - overvej det ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rigtig god respons ;) det vil jeg helt klart overveje.... det er jo kun mine egne begrænsninger der sætter stopper for det :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Du kan altid starte dig en blog for at få SEO og skrive artikler osv ind under huden og herefter starte en Webshop indtil du finder den rette ide.

Brug Googles planlægningsværktøj til at søge trafik vurderingen på søgeord du går og finder.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)