Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indføre private ting i firma med videresalg for øje

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Lad os antage jeg har købt 10.000 knapper som privatperson, og jeg nu gerne vil sælge dem i min butik.

Må jeg det og hvordan foregår det regnskabsmæssigt, når det nu er med videresalg for øje?

I mit tilfælde er det nogle meget billige ting jeg gerne vil indføre i firmaet, og jeg behøver ikke kunne trække moms fra etc. Jeg vil blot gerne sælge dem videre...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan jo starte med at sige det var en sjov ting at importere som privat person 10.000 knapper - men hvis ellers ikke det er for at omgå, at man skal være importregistreret for at købe uden for EU med videresalg for øje - for så går den jo ikke at importere som privat og videresælge til sig selv - ja så må du godt sælge dine 10.000 knapper uden moms til din virksomhed til en pris der svarer til det du har givet for dem - under normale omstændigheder.

Hvis du ikke har virksomhed må du ikke ha importeret 10.000 knapper hvis det er fra uden for EU det kan du læse om i IMPORTREGISTRERING, men er det inden for må du godt og du må godt videresælge

Du må så også sælge dem videre . du skal føre regnskab - købs pris knapper som udgift og salg af knapper som indtægt - som ren basis og så skal du indberette overskuddet til skat og betale helt almindelig skat af det - uanset du har CVR eller ikke

Hvis du forventer at sælge for over 50.000 kr på 12 sammenhængende måneder SKAL du registrere virksomhed med moms - MOMSPLIGT kan læses i så fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)