Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anonymitet som virksomhedsejer (stiftelse af virksomhed)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Findes der en måde, hvorpå ens navn kan blive anonymt, i forhold til CVR-registeret? Når man starter og registrerer sin virksomhed, f.eks. enkeltmandsvirksomhed, skal man angive oplysninger som navn m.v. Af og til, når jeg har søgt navne på nettet, finder jeg resultater som leder hen til en CVR-regitrering f.eks. hvis personens virksomhed er gået konkurs. Jeg har hemmelig adresse og hemmeligt nummer via. folkeregisteret m.v. Mit navn fremgår derfor ikke under "Who-is" domæneoplysninger. Men vil mine oplysninger alligevel fremgå under CVR, når jeg registrerer en enkeltmandsvirksomhed og hvad kan jeg i givet fald gøre for at modvirke det?

Jeg laver ingen lyssky numre, men jeg ønsker anonymitet af personlige årsager.

På forhånd tak.

Mark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra du mener om du kan undgå at dit navn kan ses af andre (for CVR skal naturligvis ha det) Jeg har lige testet ved at bestille en udskrift fra en personlig virksomhed som ikke havde ejerens navn som firmanavn men i udskriften fremgår han som ejer og ansvarlig - hvad han jo altid vil være i en personlig virksomhed, så jeg TROR svaret er nej - det vil man tid kunne hente i CVR ved udskrift

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvad han jo altid vil være i en personlig virksomhed, så jeg TROR svaret er nej - det vil man tid kunne hente i CVR ved udskrift

Enig. Alt andet vil stride imod det grundlæggende princip om åbenhed i forhold til kreditorer mv. Det fratager handelspartnere mv. muligheden for at "undersøge" hvem de handler med.

/Henrik

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Ja, CVR skal naturligvis kende til informationerne om ejerskab, adresse m.v., mit spørgsmål drejede sig om, som i nok havde gættet, hvorvidt man kunne skjule sit navn i CVR, dvs. så kun virksomhedens adresse var nævnt. Her er et eksempel: http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=27758045&q=17934a0b-feb7-4a9c-ac67-167dc8d7b224&p=6c797b59-9297-463e-b933-239dcf9e2782&ts=1379365648&c=cvrdk&e=prod&rt=Safetynet&h=6022b77cb461f9cb2664d898e9d25e46

Jeg ved ikke om virksomhedens ejers navn ikke er angivet, fordi virksomheden er opløst./

Mark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

for at se navnet skal du trække CVR udskrift hvilket er gratis når du bare er oprettet . og ja jeg kan se ejerens navn tydeligt på det ligesom jeg testede et par virksomheder der hed noget helt andet en ejeren og var borte allerede 2011 - og igen .- ejers navn er tydeligt på registreringen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at hvis en interesseret søger efter mit navn på en søgemaskine, efter at jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed og registreret den hos CVR, udelukkende kan finde mit navn, ved at lave en udskrift på CVR?

Mark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Svensson:
Dvs. at hvis en interesseret søger efter mit navn på en søgemaskine, efter at jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed og registreret den hos CVR, udelukkende kan finde mit navn, ved at lave en udskrift på CVR?
det er muligt men jeg tør ikke sige hvad søgemaskiner kan lede efter - men alle offentlige myndigheder og alle der vil tage udskrift (tager ca 10 sek og er gratis - og kan jo også søges efter alle firmaer på adressen osv) kan se det - men det er nok muligt det ikke dukker op direkte ved søgning i google - men det er der nu nok mange der enda har navnet på som ikke gør - og tilmed er kede af det Smile

OG - man kan jo bare lave personsøgning i stedet for efter firmanavn i CVR - så kommer navnet jo direkte med alle de virksomheder denne har været og er tilknyttet - så man behøver ikke udskrift hvis man bare vil søge på mandens navn

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det hele giver jo meget god mening set fra kreditors og kundernes perspektiv. En løsning kan dog være - for ikke at underminere den anonymitet som man har fået via folkeregisteret, henh. adresse og navneanonymitet - at leje et lokale på en anden adresse end ens bopæl. På den måde er virksomhedens navn ikke min bopæl, hvorfor min adresse fortsat vil være beskyttet. Men som nytstartet enkeltmandsvirksomhed kan det vel blive en dyr fornøjelse i starten. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

du må jo gøre op hvad den anonymitet har for betydning for dig - rent ud hvad du som person skal bruge den til, når man kan søge på dit navn i CVR og få oplyst hvilke virksomheder du er og har været tilknyttet og man kan finde dit "firmanavn" i CVR - men du kan godt reklamebeskytte den. Det har bare KUN virkning i forhold til udtræk fra CVR det er ikke et krav at andre der bare ser dit firmanavn må sende reklame til dig.

Om ret mange gider ligge og søge op dig tvivler jeg på, og din bank vil givet jo ha navnet for en konto ligesom jeg kan forestille mig visse leverandører være tvivlsomme hvis man ikke kan se hvem der ligger bag et CVR uden at skulle bøvle med reg attest indhentning, ved i alle fald fra tidl. at bare telefonabonnement ikke ville nøjes med xxxx production men skulle ha xxxx production ved Jørgen xxxxx for enkeltmandsvirksomhed- så ja - overvej om frygten for at fremstå og være tilknyttet en virksomhed man gerne skulle være stolt af, er besværet værd og i sig selv effektivt nok - ellers - hvis du har speciel årsag til navnebeskyttelse (mod nogle grove typer f.eks. ) så det ikke bare er noget med reklame o.l., at tale med de der står for den beskyttelse og hør om de kan tilbyde hjælp

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Svensson:
jeg ønsker anonymitet af personlige årsager

Så er der en mulighed her = http://www.kontorx.dk/ 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)