Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg være selvstændig eller ansat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står i den situation, hvor jeg er blevet tilbudt at stå for en virksomheds IT-systemer (webshop, hjemmeside, interne servere, mailsystem, nyhedsbreve etc.)
Ejeren af virksomheden har foreslået, at jeg oprettet mig som selvstændig og dermed sender hende en regning til denne virksomhed - så hun vil altså betale mig ind i min egen virksomhed. Jeg har så læst lidt omkring dette, og kan forstå at man som selvstændig skal have nogle omkostninger - jeg ville købe mig en iMac til erhvervsmæssig brug, samtidig med at jeg med fordel ville kunne trække kørsel mellem virksomhedens adresse (egen adresse) og den virksomhed jeg arbejder for (85 km kørsel frem- og tilbage) samt få gange til Fyn fra København for at få godkendelse samt forslag til forbedringer fra anden ansat i virksomheden jeg arbejder for. 

Men, vil jeg kunne gøre det sådan, nu hvor jeg ikke rigtig har andre udgifter eller faste udgifter i henhold til virksomheden.

Som jeg så læser det, vil jeg også kunne være almindelig ansat i virksomheden til bare at ordne denne del - men jeg vil jo helst gøre det, så jeg er selvstændig.

Så mit spørgsmål er: Må jeg være selvstændig, få pengene ind i virksomheden og ikke selv have de store udgifter udover køb af arbejdscomputer samt kørselsfradrag i privatejet bil ved erhvervsmæssig kørsel  .

Jeg har brug for Jeres hjælp! 

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

wawes90:
Men, vil jeg kunne gøre det sådan, nu hvor jeg ikke rigtig har andre udgifter eller faste udgifter i henhold til virksomheden.

Som jeg så læser det, vil jeg også kunne være almindelig ansat i virksomheden til bare at ordne denne del - men jeg vil jo helst gøre det, så jeg er selvstændig.

Så mit spørgsmål er: Må jeg være selvstændig, få pengene ind i virksomheden og ikke selv have de store udgifter udover køb af arbejdscomputer samt kørselsfradrag i privatejet bil ved erhvervsmæssig kørsel  

Hvis du kun har den ene kunde i virksomheden, vil skat kunne anse dig som ansat i den anden virksomhed, og dermed ikke som selvstændig.

Skat er ligeglad med hvilke udgifter eller indtægter du har, de er kun interesseret i dit overskud, og moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)