Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kende til avance og leverandører af økologisk frugt og grønt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Går og pusler lidt med en ide/koncept omkring salg af økologisk frugt og grønt.

Er der nogen herinde som ved noget om avancen på økologisk frugt og grønt er? Og som tilmed måske kender nogle aktuelle leverandører?

Venlig hilsen

Thomas

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Bl.a. fra mine mange år i en gros og- detailbranchen kender jeg en del til netop dette.

Avance på Frugt & Grønt ligger i gennemsnit på ca. 35-40% i en gros og detailleddet. Jeg kender en del Frugt & Grønt leverandører, som alle også har økologisk Frugt & Grønt.

Her kan nævnes Frugt Karl, System Frugt, Aarhus Frugt & Grønt, Gasa, KH Frugt. - Og der er mange flere...

Håber det hjalp;)

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen,

Mange tak for svar.

Hvilken model på avance er det regnet ud fra? I butiksverdenen regner man ofte avance så 40% i avance er 40kr tjent pr 100 kr. Er det også sådan du regner? :-)

Har du også noget erfaring med spild i procent?

MVH

Thomas

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder tilfældigvis selv hos Systemfrugt, og vi leverer økologisk frugt og grønt til Dansk Supermarked. Kvaliteten er i top.. Mht spildprocenten, så afhænger det jo af hvor god du er til at købe ind og afsætte dine varer..

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du snakker kr. så er 40% = 40kr tjent pr. 100kr.

Spilprocent afhænger i høj grad af omsætningshastigheden, og hvor god du er til at disponere og obevaringen af varen er optimal. Jeg har oplevet mange grader af svind, i % for alm. detail, ligger der et svind på 2-3% (for nogle butikker højere / andre mindre). Men for de "fordærvelige" varer, såsom frugt og grønt, da kan svind procenten godt ligge mellem 5-10 og har oplevet i perioder 15-25% (pga. butikken ikke kunne opbevare frugt/grønten under ordentlige forhold, f.eks en meget varm sommer -og for lidt køling).

 

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)